Aprilia SXV

ÄÄh, glöm det där första...:tungan

Jag tycker att det är jävligt snygg design på själva motorcykeln men jag föredrar crosshjul och köra på crossbana. Om man ska bränna gummit på asfalt så ska man enligt mig i alla fall ha en sportmotorcykel som liknar den här skönheten:
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2006models/2006-Yamaha-YZF-R6-50tha-small.jpg

Inget illa ment:banana

Jag älskar den där bananen!! hahaha:banana :banana :banana :banana :banana

Always looking from the bright side of life:rolleyes:

eeh... mögelost:hihi
 
Last edited:
Japp men det var bara ett system byggt till crosshojen för att väcka uppmärksamhet, jag tror inte att det överhuvudtaget fungerade. :) Det sägs att det blev färdigt natten innan mässan öppnades.

Det Arrow som senare hamnade på MX-VM-hojen har inte alls många likheter med det på mässan:

namur07006wp4.jpg


namur07007qr8.jpg


Edit, kan lika gärna visa de andra bilderna när jag ändå är igång. :)

Kick, intern oljetank och big bang är väl största skillnaden.

namur07011hy5.jpg


namur07009yu1.jpg

Oy Marcus..........you stole my pictures !:D
 
Koerde en standard SXV 450 igar och boy aer det skillnad mot en preppad. Motorn e so grymt mycke starkare i mellanregistret och po toppen! Klart vaert att laegga nogra slantar po silmoto, filter och mappning :)

Synd att det suger lika mycke haer i USA som hemma i Sverige att hitta nogon bana att koera po.
 
Är man bara på rätt plats så verkar det finnas bra med ställen att köra på, du får kolla supermotojunkie i de olika distrikten kanske hittar du nåt. Annars tar du en rxv och sticker ut bland sanddynerna bara. :)
 
Är det någon som har koll på hur det funkar med smörjning om det blir längre sträckor på bakhjulet? Iom v-twin? Och om det går att göra något åt det om
det råkar vara som husa? :gnissla

Pratade med Aprilliameken i hudik idag och han sa att när han var på utbildning i Italien hade denna fråga kommit upp och Aprillia svarade att det hade dom tänkt på :tummenupp så olje upptaget sitter nere/längst bak på motorn enligt honom.
 
Jooo funderar lite på instrumentet... drifttid på motor ska väl finnas eller ! men kan inte se nåt sånt.... sen saknar jag motor temp,skulle va bra att se.
 
Är man bara på rätt plats så verkar det finnas bra med ställen att köra på, du får kolla supermotojunkie i de olika distrikten kanske hittar du nåt. Annars tar du en rxv och sticker ut bland sanddynerna bara. :)

Tyvaerr aer det longt bode till Cali och sanddynorna :( Men det verkar som om en kille vill saetta upp en bana foer oss att traena po i utbyte att jag holler en supermotoskola en helg :)

Imorrn ska vi koera ut till en "farm" och dra fram ett "trail", gonna be some fun :)
 
Har nu varit i Tyskland och hämtat min nya hoj.

Införskaffade ett Silmoto helsystem samtidigt. Fy f*n vad den låter gött. :yoparty Samt lite skydd på styre och hjul.

Bakpartiet ska dock modifieras lite.
 

Bifogat

  • IMGP3199.JPG
    IMGP3199.JPG
    106.1 KB · Visningar: 120
  • IMGP3198.JPG
    IMGP3198.JPG
    101.2 KB · Visningar: 124
  • IMGP3197.JPG
    IMGP3197.JPG
    95.9 KB · Visningar: 138
  • IMGP3196.JPG
    IMGP3196.JPG
    87.9 KB · Visningar: 140
  • IMGP3191.JPG
    IMGP3191.JPG
    77.9 KB · Visningar: 124
Har nu varit i Tyskland och hämtat min nya hoj.

Införskaffade ett Silmoto helsystem samtidigt. Fy f*n vad den låter gött. :yoparty Samt lite skydd på styre och hjul.

Bakpartiet ska dock modifieras lite.

Najs :tummenupp
Hur mycket fick du ge för Silmotot?
Min bakdel ska oxå modifieras å det snaraste..
 
Men en sån hojj som denna måste man ju iaf testa. :7peta
Blir ju inte bara tama försök att stunta. Blir lite oseriösa
fullgasåkningar med. Kanske lite bana.

ja gör som du vill.. men ska du köra som du brukar så är det nog ingen optimalbike.. ska du köra bana så ( måste du inte ) bör du kitta studsarna. sen är det ju det här med oljan igen:gnissla
 
Min hastighets mätare visar 0 hela tiden, har funkat perfektr innan.
Någon med samma problem.
jag får ta en titt på de imorgon..

:va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top