Aprilia SXV

Hallo.
Nu KTM såld o ny ska inhandlas och de lutar väldigt mycke åt SXV 550.
Vill gärna ha ytterligare hjälp med lite frågor?:Bugar
Vikt smidighet i jämförelse med husaberg?? jag har kört några mil med husan o tyckte den var väldigt smidig, vill ju ha en smidig hoj om man kör bana.
När jag var o kolla på Aprilian idag så sa handlaren att nästan alla SXV han sålt hade läkage i pakboxarna?
Sen sa han att de hade problem på -06orna att nån packning i motorn var kass så att de gick vatten i oljan?
Går de att mappa om den själv eller man måste lämna iväg.?.
övriga Upplysningar om den motages gärna.
Anledningen att jag frågar är nämligen att jag ev har en hoj på gång o de e långt till den handlaren(ca 60 mil) så jag e inte sugen på att köra tillbaka med hojen om de blir några problem?

Ps har läst alla sidor redan så de svaret vill jag ej ha..:D

Vi har bara haft en med läckande packning (av sju sålda hojar)
 
Hallo.
Nu KTM såld o ny ska inhandlas och de lutar väldigt mycke åt SXV 550.
Vill gärna ha ytterligare hjälp med lite frågor?:Bugar
Vikt smidighet i jämförelse med husaberg?? jag har kört några mil med husan o tyckte den var väldigt smidig, vill ju ha en smidig hoj om man kör bana.
När jag var o kolla på Aprilian idag så sa handlaren att nästan alla SXV han sålt hade läkage i pakboxarna?
Sen sa han att de hade problem på -06orna att nån packning i motorn var kass så att de gick vatten i oljan?
Går de att mappa om den själv eller man måste lämna iväg.?.
övriga Upplysningar om den motages gärna.
Anledningen att jag frågar är nämligen att jag ev har en hoj på gång o de e långt till den handlaren(ca 60 mil) så jag e inte sugen på att köra tillbaka med hojen om de blir några problem?

Ps har läst alla sidor redan så de svaret vill jag ej ha..:D

Jag är impad av din hängivelse, orka läsa alla de här sidorna. :tummenupp

Provkör en SXV och skaffa dig en egen uppfattning, det är mitt tips och du kommer inte bli besviken om du kört en Husaberg innan. ;)

Det är bara att köpa tycker jag, ingen anledning att tveka. Jag har varit med längst och jag har ännu inte hittat någon orsak till att överge skeppet. :)

vad sitter det för fjädrar orginal i gaffel på sxv? och hur nödvändigt är det att byta kronan på dom?

Jag har glömt hur hårda fjädrarna är men de är rätt mjuka.

Byta kronan är lika viktigt som på alla andra hojar, skillnaden är att vi har upptäckt vilken skillnad det gör. :yoparty

Det är helt sjukt egentligen hur många som åker omkring med sina Husaberg, KTM, Yamaha, Suzuki mm med helt fel offset, det gör underverk. :)
 
Last edited:
Jag är impad av din hängivelse, orka läsa alla de här sidorna. :tummenupp

Provkör en SXV och skaffa dig en egen uppfattning, det är mitt tips och du kommer inte bli besviken om du kört en Husaberg innan. ;)

Det är bara att köpa tycker jag, ingen anledning att tveka. Jag har varit med längst och jag har ännu inte hittat någon orsak till att överge skeppet. :)

Jag var ute o körde en idag men bara 4-5 km kanske. handlaren test runda typ.
Blir nog till att beställa en i denna veckan.:tummenupp om allt blir som jag vill..
Man vill ju ha lite koll på vad man handlar!!
 
Last edited:
Vikt å smidighet, ganska lika. Preppad SXV svänger skjortan av en Husaberg.

Packboxar inget jag hört talas om.

Packning olja/vatten händer nästan bara på 550 och ja det är ett vanligt problem.

Mappning måste man ha en axone dator till, den kostar 35 000kr, upp till dig om du vill göra det själv eller inte ;)
Vänd på det och en preppad husa "svänger skjortan" av en Aprulle. Vad är det för jäkla sätt att göra en jämförelse ??

Jag tror (vet) att en husa känns bättre än en SXV i standardutförande vad gäller fjädring och chassi.


Till Hansson:
Mitt tips blir som vanligt; lista ut några tänkbara hojjar och ge dig ut och prova dem. Se vilken som känns bäst och köp den.
 
Vänd på det och en preppad husa "svänger skjortan" av en Aprulle. Vad är det för jäkla sätt att göra en jämförelse ??

Jag tror (vet) att en husa känns bättre än en SXV i standardutförande vad gäller fjädring och chassi.


Till Hansson:
Mitt tips blir som vanligt; lista ut några tänkbara hojjar och ge dig ut och prova dem. Se vilken som känns bäst och köp den.

Hur var det nu Jocke, du högg inte på allt som kunde uppfattas som negativt om Husaberg eller vad sa du i helgen.. ;)

Edit: Jag tror du lyssnat lite för mycket på Stefan när du kommer med sådana uttalanden, det gick ändå bra i helgen att med helt orginal SXV med tom lysen kvar vara snabbare än samtliga sjukt kittade Husabergare, även 200 000kr hojen. :D
Som vanligt är det föraren det hänger på i slutändan. :)
 
Last edited:
Vänd på det och en preppad husa "svänger skjortan" av en Aprulle. Vad är det för jäkla sätt att göra en jämförelse ??

Jag tror (vet) att en husa känns bättre än en SXV i standardutförande vad gäller fjädring och chassi.


Till Hansson:
Mitt tips blir som vanligt; lista ut några tänkbara hojjar och ge dig ut och prova dem. Se vilken som känns bäst och köp den.

Håller helt med föregående talare!
Testa flera hojjar och bilda dig en egen uppfattning.
Har kört båda hojjarna, Aprilan är underbar men definitivt inte bättre!
Jag valde husan och fick min nya 06 med extraplast+barkbusters för 70 tkr!!!
30.000 kr du kan spendera på annat håll...
Vet att det finns några 06 (osålda) kvar i landet..

Vad du än gör, testa husa innan du lägger ner 100.000 kr på Sxv.

Vh Chriz
 
Hur var det nu Jocke, du högg inte på allt som kunde uppfattas som negativt om Husaberg eller vad sa du i helgen.. ;)

Edit: Jag tror du lyssnat lite för mycket på Stefan när du kommer med sådana uttalanden, det gick ändå bra i helgen att med helt orginal SXV med tom lysen kvar vara snabbare än samtliga sjukt kittade Husabergare, även 200 000kr hojen. :D
Som vanligt är det föraren det hänger på i slutändan. :)

han var inte bara snabbare än husaberg förare han var snabbare än den snabbaste sxv föraren i sverig ;)


kul att peter är tebax han har all min respekt:Bugar
 
Hur var det nu Jocke, du högg inte på allt som kunde uppfattas som negativt om Husaberg eller vad sa du i helgen.. ;)

Edit: Jag tror du lyssnat lite för mycket på Stefan när du kommer med sådana uttalanden, det gick ändå bra i helgen att med helt orginal SXV med tom lysen kvar vara snabbare än samtliga sjukt kittade Husabergare, även 200 000kr hojen. :D
Som vanligt är det föraren det hänger på i slutändan. :)

Exakt. Jag hugger inte på allt!!
Läs all skräp som står i den här tråden om hur sjukt bra SXV ska vara och läs antalet mothugg jag skrivit. Du hittar inte mycket. Och kom inte och säg att jag höjde husan till skyarna i senaste inlägget. Det var en sund jämförelse. Läs en gång till och fattar du inte kan jag förklara med en powerpoint eller nåt vid tillfälle.


Tror du att det var SXVn som gjorde Peter sjukt snabb? Hade han kört klart sämre med en FS? Svaret är NEJ på båda frågorna !!!
Var han snabbare än en annan, galet kittad, SXV?? JA (eller jäkligt nära iaf) !
 
Last edited:
Jocke, du måste prova min SXV vid tillfälle. :pannkyss

När jag säger preppad menar jag ju mot preppade husor, iaf de jag kört, vilket iofs inte är så många men. :)
 
Exakt. Jag hugger inte på allt!!
Läs all skräp som står i den här tråden om hur sjukt bra SXV ska vara och läs antalet mothugg jag skrivit. Du hittar inte mycket. Och kom inte och säg att jag höjde husan till skyarna i senaste inlägget. Det var en sund jämförelse. Läs en gång till och fattar du inte kan jag förklara med en powerpoint eller nåt vid tillfälle.


Tror du att det var SXVn som gjorde Peter sjukt snabb? Hade han kört klart sämre med en FS? Svaret är NEJ på båda frågorna !!!
Var han snabbare än en annan, galet kittad, SXV?? JA (eller jäkligt nära iaf) !

Nu låter du nästan allvarlig, tanken var att du skulle läsa mitt inlägg med glimten i ögat, nu blev det nästan ännu roligare. :D

Svaret på din fråga hittar du i inlägget du citerade:
"Som vanligt är det föraren det hänger på i slutändan."

Aja, det är inte lätt för två besserwissrar med olika uppfattning att komma överrens jämt. ;)
 
Last edited:
Något speciellt försäkringsbolag som är vettiga med försäkring??
Någon som kan pm:a ett regnr på en SXV550 -07?
Vad betalar ni?
:tummenupp
 
8981183284.jpg


Nån som känner till ägaren?
 
Klas P, Skaraborg

Säljesannons:
Aprilia supermoto med massor av racingdelar. Har gått cirka 20 timmar, olja är bytt efter var 5e timme. Lampa och regplåt finns(regnr XXW185), bara att montera dit. Ett extra kåpset + massa andra originalprylar. Mappad hos Mc-Kompaniet. Har ej gått racing.
Delar: Marchesinifälgar med nya Michelin SM-däck, Brembo Racing bromsar, radialpump Brembo, fjärrjusterare Brembo, ISR bromsskiva, Öhlins SM-06 framgaffel, justerbara kronor Xtrig, titan fotpinnar + höjningssats, titan racingsystem, Samco Sport slangar (blå), STM slirkoppling, kolfiberstyre, Aprilia Racing luftfilter, mm...
Kostnad totalt 200000+
OBS. Sadelöverdraget är inte orange, det är fluorcerande röd.
Ring helst, eftersom jag inte kollar mailen så ofta!



Jädra påkostad och läcker bajk :tummenupp
 
Tävlar han eller? Eller en galen som har för mycket pengar å lägga på bajken? :D
 
Har hört tals om den men insåg inte hur pimpad den skulle se ut, klart cool. :) Han tävlar inte men han gillar väl hojar, om jag är rätt informerad så har han även en World SBK Ducati. :tummenupp
 
Bara man vet vad man gör, tror det är lätt att ställa till mer skada än nytta annars.. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top