Aprilia SXV

Oljekylare på SXV? Oil line kit från AF1?

Hej igen!

Har läst att man ofta påpekar att SXV haverier kan kopplas till för varm olja. :va

Är det någon som försökt åtgärda det med att montera en oljekylare?

Var skulle den bäst kopplas in då?

Det finns ju ganska små och smutta oljekylare i stavform.

Oil line kit från AF1 som skickar tillbaka oljan i systemet utan att ta vägen förbi luftburken, någon som monterat det? Schema hur man kopplar in allt?

Går avluftningen från oljetanken dit också eller låter man den vara kvar i luftburken?

Förslag på coola catchtankar?
 
Om någon e intresserad av en välskött och nyligen genomgången sxv 550.Silmoto mm 350 mil

Pma mig.
 
Jag har en Sån där Tuneboy-kabel hemma, råkade bli kvar efter att jag sålde hojen.

Funkar dom till vilken SXV550 som helst eller var den anpassad till min hoj?

Säljes iaf om någon är intresserad. Ingen aning om pris, men kom med vettiga bud.
 
Satt i nya iridiumstift men den är fortfarande tvärdöd..
Går runt snabbt och bra med tänder inte. Gnista finns på både cylindrar och bränsle på båda.. Vaf*n kan det vara? surt som attans nu när det är fint väder och allt..

Kan det vara insugsgummi som gett sig?
 
Last edited:
måste man programera min/max läge på trottlarna om man plockat ur motorn?
bor utanför jönköping, någon som vet vart närmsta bästa handlare finns som har axone och kunskap?
 
Det behövs inte för att starta den men min blir lite ryckig när man går på gas efter motorn varit ur och det försvinner när man gör om max/min.
 
Var in på första besiktningen i dag med hojen och fick nerslag på att den lät för mycket och jag kör med orginalsystem :( Som tur va så vart det ett muntligt nerslag så den vart godkänd denna gång men jag fick se till att fixa det till nästa gång.

Så nu får man klura på nån lösning till nästa gång :va
 
Var in på första besiktningen i dag med hojen och fick nerslag på att den lät för mycket och jag kör med orginalsystem :( Som tur va så vart det ett muntligt nerslag så den vart godkänd denna gång men jag fick se till att fixa det till nästa gång.

Så nu får man klura på nån lösning till nästa gång :va

Åker man original borde man ju ändå vara säker tycker man?

Gjorde han nån mätning? Var går gränsen, typ 100db?
 
Nee det han sa var att om han skulle gjort en mätning så skulle den nog inte gått igen.....

Jag sa att det var orginalsystemet.

Då sa han att det kan inte vara nån stoppning i så jag fick fylla den igen.

Ok sa jag... men tänkte.... det är ju ingen stoppning i den från början!
 
Det var nog bara han som hade förutfattade meningar, nu kommer en motard, den låter mycket.
Fast det brukar ju kunna skramla loss lite bitar inne i orginalburken, jag har skakat ur delar av en rörböj tex, kanske den börjar få lite friare flöde och låta mer?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top