Aprilia SXV

Fråga handlaren vilken mapp som ligger i. Antar du har en sxv550, så då ser listan ut på följande sätt.

15008 --- mapping for Termignoni exhausts (6 seconds)
15009 --- mapping for Silmotor exhausts (6 seconds)
15017 --- latest update of the standard mapping
15018 --- latest update of the standard US mapping
15019 --- latest update of the standard Japan mapping
15020 --- latest update of the mapping for Silmotor exhausts
15021 --- MY 2007 Van Den Bosch mapping
15022 --- mapping for Akrapovic exhausts
15023 --- latest update of the standard Street Legal US mapping
15024 --- latest update of the Euro 3 MY 2008 standard mapping
15026 --- Van Den Bosch MY 2008 map (dual map with throttle body offset linkage spindle on throttle body)
15027 --- Full Power mapping MY 2008 "double mapping"
15030 --- MY 2008 USA Full Power mapping
15031 --- latest standard mapping update for the solenoid valve kit
15032 --- latest standard USA mapping update for u

Han har sagt att den ska ha den senaste vdb mappen.
Vad innebär det?
är alla dessa nr olika mappar?
förklara lite mer ingående är ni snälla, kanske jag som är trög :tungan
 
Serviceintervall

... Jag letar efter ett dokument med serviceinteravallen på som är enkelt att följa efter några öl i garaget :tummenupp. Jag har hittat http://slorider.com/Aprilia/manuals/ServiceIntervals.pdf men där står det 30h på olja/filter i motor oc´h 60h på olja i vxl låda. Jag har hört 15h? Är det felskrivet eller har man ändrat sen dokumentet skapades? Min tanke var om någon hade ett annars så gör jag ett...
 
vdb=Van Den Bosch

15021 --- MY 2007 Van Den Bosch mapping ska det väl vara då.

Okey men om jag nu har 15021 --- MY 2007 Van Den Bosch mappen.
Är det rätt vilken borde jag ha förstår inte hur man väljer vilken mapp man borde ha, kan ni förklara för mig?
 
Okey men om jag nu har 15021 --- MY 2007 Van Den Bosch mappen.
Är det rätt vilken borde jag ha förstår inte hur man väljer vilken mapp man borde ha, kan ni förklara för mig?

Vilken mapp du ska ha beror ju på vad som sitter på din hoj i trimväg/avgassystemsväg.

Har du silmotoavgassystem ska du ha den mappen, är hojen orginal så ska du ha standardmappen.
 
Vilken mapp du ska ha beror ju på vad som sitter på din hoj i trimväg/avgassystemsväg.

Har du silmotoavgassystem ska du ha den mappen, är hojen orginal så ska du ha standardmappen.

Jo så mycket förstår jag, men ni sa det fanns en mapp som skulle förhinda att man brände starmotorn, vilken är det?
Kan jag ha två mappar samtidigt?
 
Jo så mycket förstår jag, men ni sa det fanns en mapp som skulle förhinda att man brände starmotorn, vilken är det?
Kan jag ha två mappar samtidigt?

Om du har samma nummer som är på listan så har du det senaste av den varianten. Alltså har du även delay funktionen på startmotorn.

Sen att VDB mapp i en motor som inte har samma hårdvara som en VDB motor tycker inte jag ger bäst körbarhet. Men detta är ju något man själv får mixa med. Men du får längre rigister pga de låter motorn varva mer = mer toppeffekt. Men jag tycker den inte gick optimalt på mellan varv.
 
har en uppsättning orginal sxv motard fälgar te över om nån vill bygga om sin rxv till motard te sommarn.

även komplett orginal system till sxv
pma vid intresse
 
såå lördag igen, har provkört med gpr system, ser hemmabyggt ut i mina ögon... sämsta svetsarna jag sett i mitt liv. ska putsa och fixa till det och coata skiten svart tror jag. Bra ljud, även med hörselkåpor på!!!! Ska mappas bara så blir det fint sen.

har rivit sving och bakram med för pulverlack - tänkte riva ramen med men tror jag fuskar lite där och köper carbonramskydd så ser det svart ut ändå och jag slipper riva.

lite egna dekaler beställt och nu så önskar jag bara att snåltarmen kunde sluta förhindra mig från att beställa svart plast...

Men... hojstackaren gick inte rent, missade tändningen ibland o blöddra. visserligen annat system på men känns lite knas ändå. tvättade den ju och ställde in den i höstas o tänkte nån kanske vet nån liten hemlig modul någonstans som eroderat eller liknande, om problemet känns igen. har ju varit med om det förr att det blivit lite knas med kondens, erosion och liknande?

Tips innan jag börjar riva allt!

tack på förhand.
 
Jag har sagt det förr och säger det igen :)
Kolla kabelskorna till tändspolarna, de brukar vara kassa (känt fel)..
Hoppas det löser sig..
Förresten.. När du ändå håller på att styla hojen så skulle ett par alpinafälgar passa fint. Jag har en uppsättning till salu ;)
 
Klart du skall beställa svart plast!

ja absolut - frågan är när och från vem.

Skulle gärna handla från Er men prisskillnaden från uk är mer än 40% lägre. inklusive vat och frakt!?

en uppsättning kylarskydd går på ca 60 gbp ink moms och frakt, gångra det med ungerfärliga kursen på 12 så blir det 720kr för 2 medan en kostar 900 pix i sverige?

eller har jag missat nått?

Jag har sagt det förr och säger det igen :)
Kolla kabelskorna till tändspolarna, de brukar vara kassa (känt fel)..
Hoppas det löser sig..
Förresten.. När du ändå håller på att styla hojen så skulle ett par alpinafälgar passa fint. Jag har en uppsättning till salu ;)

svart, ska ju va svart. inte halvröda... ska kolla kablarna sen men grabben och frugan har vinterkräkskiten så jag agerar sjuksyrra just nu. blääääää
 
Last edited:
är det någon som vet om det är samma plast på sxv - 07-08 som på mxv:en 09. kylarvingar då.. om det skiljer lite gör ju inget :)

ska beställa dekaler och har hittat en som kan göra i sverige och som har mallar till mxv -09.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top