Aprilia SX 125, Värt att köpa?

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
cb650
Tjenare, jag funderar på att köpa en Aprilian Sx 09 för ca 38 000 som nästan inte har rullat något. Frågan är om den är värd att köpa den.
Jag gillar att köra cross så en cross är att föredra men finns det någon annan cross som är mer värd att köpa?:confused::confused:

Du ska köpa R varianten då och köra lite i skogen?

Ska du bara fisa runt, åka lite grusvägar och leka lite är den säkert helt okej. Vill du åka lite mer på "allvar" eller vill ha en hoj som verkligen tar sig fram vore en riktig enduro säkert bättre, t.ex. ktm exc, gasgas mfl...

Lite tajtare service men riktiga chassin och mycket mos ;)

Det är väl du som bestämmer om den är värd att köpa :va Beror på vad du gillar :)

Jo, men vad är det som skiljer dom åt förutom däcken?
Men är jue inte hur rik som helst och orkar jue inte med en service var 20 timme så man vill jue ha en hojj som man kan köra lite med före en service
Samt att det inte finns några prisvärda crossar ute på blocket nu (om ni hittar någon runt uppsala säg till)
Kommer mest köra på gatan men man vill ju kunna leka lite då och då

du bestämmer sj, går väl o köra på någon grusväg men långt ifrån likabra som en med enduro däck,

Ska du köra mest gata så köp en gathoj

Mm, ska köra på blandat underlag så får nog bli en Sx, men sjunker hojen mycket i värde om jag ska tex sälja den om 3 år och då den har rullat ca 700 mil?
Välservad och i mycket fint skick??

Mm, ska köra på blandat underlag så får nog bli en Sx, men sjunker hojen mycket i värde om jag ska tex sälja den om 3 år och då den har rullat ca 700 mil?
Välservad och i mycket fint skick??

ne vaxad och polerad 2-3 gånger om året och alla delar väl omhädnertagna och bytna slitdelar så kanske du kan få 25-30 000 för den

stor risk dom sjunker i värde ännu mer efter 2013

ne vaxad och polerad 2-3 gånger om året och alla delar väl omhädnertagna och bytna slitdelar så kanske du kan få 25-30 000 för den

men det är ju inte bestämt än eller? bara ett förslag.

jag tror du får ganska bra för dom om några år som här är en -04 som har rullat 800 mil för 28,000 kr http://www.blocket.se/kronoberg/Aprilia_MX_125_SM_Latt_mc_Nybesiktigad_33299964.htm?ca=17&w=3 . och dom andra liknande ligger också runt 28-30 tusen!

inte mkt service på den heller fylla på 2-t olja och byta växellåds olja ibland sen är det bara te att gasa! kolvbyte är inte förens 1000-1500 mil så det är inget du behöver tänka på.
det är ju även samma motor som i aprilia rs 125 så reservdelar finns om något skulle gå sönder :)
//ludde

men det är ju inte bestämt än eller? bara ett förslag.
//ludde

Jodå, det är EU som har bestämt och eftersom Sverige var dum nog att skriva på avtalet som säger att Sverige måste följa alla lagar och regler som EU bestämmer, så har vi inget att säga till om!

2013 till kommer A (begränsad) 35kw och A kommer skutas upp tills när man är 25 år gammal :)

Jodå, det är EU som har bestämt och eftersom Sverige var dum nog att skriva på avtalet som säger att Sverige måste följa alla lagar och regler som EU bestämmer, så har vi inget att säga till om!

2013 till kommer A (begränsad) 35kw och A kommer skutas upp tills när man är 25 år gammal :)

Vet du mer exakt vilket datum lagen kommer börja gälla?
Då jag nog kommer att ta A-begränsad 2013... :(

Men borde inte rimligtvis 125:or gå upp i pris då? :)
Eller är det jag som tänker fel?

Last edited:
Men borde inte rimligtvis 125:or gå upp i pris då? :)
Eller är det jag som tänker fel?

Tror du tänker rätt. A1 påverkas inte av de nya lagarna.
Sen tror jag inte att hojpriserna rör sig något nämnvärt.

Ska du köra blandat rekommenderar jag offroadversionen (RX?)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP