Vilken 125:a?

Jonas432

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2021
Hoj
Derbi
Tjena!

Jag funderar på att köpa en 125:a. Jag vill ha en motard alltså typ en Ktm 125 Exc som jag ska ha till både pendlarhoj och till att köra bara för att det kul. Jag har som sagt tittat på Ktm 125 Exc men sen har jag sett att dom drar som satan och det blir ju väldigt dyrt ifall också man ska den som pendlar hoj. Jag har tittat på Beta rr Motard 4T 125 LC som verkar vara en väldigt bra motard pendlarhoj men den är ju 4 taktad och sen så är den inte lika syngg som t.ex en Ktm.
Så min fråga är lite vad finns det för 125or som har cross utsendet. Spelar ingen roll hur dom är bara nämn alla ni kan!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Vad menar du med ”drar som satan?” Soppaförbrukning gissar jag på, och i så fall är det ju inte något att bry sig om såvida du inte ska köra 3000 mil per år. Alla andra kostnader, det är där du kan spara, om hojen drar 3 eller 6 dl per mil blir ju inte så många kronor ändå.

Jämför försäkring och servicekostnader om du inte mekar själv, KTM 125 exc är väl en tvåtaktare, så det är väl riktigt korta serviceintervall och inte helt lämplig som brukshoj?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top