aprilia suger pung

Ajajaj, aldrig skoj med problem på hojen. Kunde ändå inte låta bli att småfnissa
åt rubriken :lol
 
lasse kongo skrev:
jag var ute och övningskörde min första mil idag på min nyköpta aprilia rs. jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog :huvet tänkte till baka på alla aprilior här på forumet som hade skurigt.. provade och starta motorn gick runt så det är ju inte helt åt helvete men startade inte :död detta är väll tecken på att den har skurigt eller finns det några andra roliga saker som kan ha gått sönder :confused: jaja ska lämnas in på verkstad i morgon se hur illa det är :Bugar

Första jag hade gjort är öppna och kolla att den inte har skurit som du säger. Har den inte det åk och köp nytt tändstift säg "hej jag vill ha ett tändstift till en aprilia RS125" ta inte och lita blint på att det som sitter i är rätt. Mitt tändstift "fungerade" när jag kollade det men tydligen inte när det satt i motorn. Bytte tändstift och den kickade igång på nolltid! Detta efter vi plockat isär mycket av förgasaren bland annat. :3freak

Kan vara värt att kolla iaf. :tummenupp
 
jaaaaaaaaaaa :banana den hade inte skurigt pratade med verkstaden nyss!!!! och just det klarade upp skrivningen 55 rätt :tuttar
 
DJM skrev:
nej? man borde köra direkt.. Vet du hur ett kylsystem funkar? Kylningen börjar inte förns termostaten öppnar.
'
jag kan säga så här att några som servar rs 125 rr hojjar sa det till mig, iom att den kyler så bra, så om man gasar iväg direkt o varvar upp den så kall nyper den, därför ska den stå o puttra lite så den får upp lite värme
 
DaWoos skrev:
'
jag kan säga så här att några som servar rs 125 rr hojjar sa det till mig, iom att den kyler så bra, så om man gasar iväg direkt o varvar upp den så kall nyper den, därför ska den stå o puttra lite så den får upp lite värme

Ja men så är det på alla 2-taktare. Eftersom kolven och cylinder är av olika material så utvidgas dom olika snabbt. Så då kan kolven blir för stor för cylinder och då nypa fast...
 
DaWoos skrev:
'
jag kan säga så här att några som servar rs 125 rr hojjar sa det till mig, iom att den kyler så bra, så om man gasar iväg direkt o varvar upp den så kall nyper den, därför ska den stå o puttra lite så den får upp lite värme


spelar väl ingen rolll vem som sa det?
Vadå kyler bra? alla motorer fungerar på samma sätt angående vattenkylning.

Det är som anders säger att kolven utvidgas fortare än cylindern.
 
Den kyler inte när den är kall, därför man har termostaten

fiskör hellre än att stå på tomgång, då får den upp tempen snabbare (men inte för snabbt)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top