aprilia suger pung

nja helt värdelös är jag väll inte men tömma kylvattnet då ?? hälla upp på en flaska och hälla i igen ??

lasse kongo skrev:
nja helt värdelös är jag väll inte men tömma kylvattnet då ?? hälla upp på en flaska och hälla i igen ??

typ. lättast att lossa den där T-anslutningen.

lasse kongo skrev:

En flaska glykol kostar 40kr. OM du ska köpa nya grejer för kanske 1500-5000 nånting så kan du lika gärna köpa ny glykol också.
Så tänker jag iaf :tummenupp

Öppna locket till expansionskärlet också, sedan är det bra om du har någon som kan luta hojjen. Men ska du bara lyfta på topplocket så räcker det med att du öppnar en punkt som är lägre än det.
Tex t-kopplingen eller vid utgången från själva kylaren....

vet du att du måste varm köra den ett bra tag innan du kör iväg lr? aprilia är väldigt känsliga på det, för dom kyler så bra :tummenupp

DaWoos skrev:
vet du att du måste varm köra den ett bra tag innan du kör iväg lr? aprilia är väldigt känsliga på det, för dom kyler så bra :tummenupp

nej? man borde köra direkt.. Vet du hur ett kylsystem funkar? Kylningen börjar inte förns termostaten öppnar.

DaWoos skrev:

:lol

Njaa, är väl så med alla 2-taktare.
Har väl mer med kolvspelet att göra skulle jag säga...

DaWoos skrev:

Människan som sa detta till dig har nog lagt tankarna på att kolven expanderar fortare än cylinden om du kör iväg och beslastar den mycket så det blir för varmt.

första man gör är ju självklart att kolla om det kommer någon gnista det finns ju hur mycket elektronik som hällst som kan paja, behöver ju inte vara stiftet...

förgasar trubbel kan det ju ochså vara

Du är inte ensam kongo.

AndersJohansson skrev:
Ja, men lyft på toppen så ser du, det är 12skruvar+ att du måste tömma kylarvattnet så det går ganska snabbt, då ser du ju...

Edit:
Jag beställde munstycken i maj jag också. Dom är beräknade att komma "när som helst" :tungan

säg vad du vill ha jag kan skicka dom i dag :tummenupp

edit både munstycken och till dig lassa kongo, ny cylinder och kolv till en bra peng :tummenupp

RS "Alex" skrev:

edit både munstycken och till dig lassa kongo, ny cylinder och kolv till en bra peng :tummenupp

lämnade in den på en moppeverkstad i morse för vår lokala aprilia verkstad är svindyr så det är väll bara att be för att den går att laga utan att betala multum

munstycken är postade och hemma snart hoppas jag...
men vad är det för cylinder du har big bore ?? det är ju inte säkert att den har skurigt men :Bugar

DaWoos skrev:

jo visst varmkör jag brukar inte köra fören 60-70 grader det är väll lagom??

RS "Alex" skrev:

okej, mem vill du sälja typ 3 munstycken till mig då?
Det är ju det enda jag behöver... :3freak

lasse kongo skrev:
jo visst varmkör jag brukar inte köra fören 60-70 grader det är väll lagom??

Låter du den stå på tomgång till dess?
Jag brukar starta låta den stå ett tag tills den kommer upp i en 40-60 grader. Sedan putra iväg utan att belasta hårt till man fått upp värmen i hela systemet...

AndersJohansson skrev:
Låter du den stå på tomgång till dess?
Jag brukar starta låta den stå ett tag tills den kommer upp i en 40-60 grader. Sedan putra iväg utan att belasta hårt till man fått upp värmen i hela systemet...

jo det har jag gjort hitils är inte det bra ??

lasse kongo skrev:
jo det har jag gjort hitils är inte det bra ??

Jag gör ju likadant och för mig fungerar det utmärkt. En del säger att det sämsat som finns är att stå på tomgången för 2-takt men jag förstår inte varför och jag har inte fått någon förklaring heller...

AndersJohansson skrev:
Jag gör ju likadant och för mig fungerar det utmärkt. En del säger att det sämsat som finns är att stå på tomgången för 2-takt men jag förstår inte varför och jag har inte fått någon förklaring heller...

för den ska ha motstånd, mer än så vet jag inte :tummenupp

Jag brukar åka iväg när den inte behöver choken längre.. :P Har funkat över 2 år och 1500 mil på det viset.. :rolleyes:

Edit: Brukar dock inte dra mer än 6000 varv ur den innan tempmätaren börjar visa normalt

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...