aprilia suger pung

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jag var ute och övningskörde min första mil idag på min nyköpta aprilia rs. jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog :huvet tänkte till baka på alla aprilior här på forumet som hade skurigt.. provade och starta motorn gick runt så det är ju inte helt åt helvete men startade inte :död detta är väll tecken på att den har skurigt eller finns det några andra roliga saker som kan ha gått sönder :confused: jaja ska lämnas in på verkstad i morgon se hur illa det är :Bugar
 
lasse kongo skrev:
jag var ute och övningskörde min första mil idag på min nyköpta aprilia rs. jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog :huvet tänkte till baka på alla aprilior här på forumet som hade skurigt.. provade och starta motorn gick runt så det är ju inte helt åt helvete men startade inte :död detta är väll tecken på att den har skurigt eller finns det några andra roliga saker som kan ha gått sönder :confused: jaja ska lämnas in på verkstad i morgon se hur illa det är :Bugar


Om du inte är gjord av pengar så kan du ju kolla lite själv först.
Ta lös tändstiftet och kolla ner, lys med en lampa.

Annars så är det väl bara att kolla på stiftet, är det vitt så har den nog skurit...


Mil, om den är ny så bordde du väl ha garanti?
 
AndersJohansson skrev:
Om du inte är gjord av pengar så kan du ju kolla lite själv först.
Ta lös tändstiftet och kolla ner, lys med en lampa.

Annars så är det väl bara att kolla på stiftet, är det vitt så har den nog skurit...


Mil, om den är ny så bordde du väl ha garanti?

jaa jag får gå ut och lysa lite och hoppas på repfritt..
stiftet var vitt det visste jag redan köpte den beganad och han hade kört 1000 mil med samma inställningar så jag tänkte en runda skulle väll inte skada :huvet beställde större munstycken i fredags så FAN
 
lasse kongo skrev:
jaa jag får gå ut och lysa lite och hoppas på repfritt..
stiftet var vitt det visste jag redan köpte den beganad och han hade kört 1000 mil med samma inställningar så jag tänkte en runda skulle väll inte skada :huvet beställde större munstycken i fredags så FAN


Ja, men lyft på toppen så ser du, det är 12skruvar+ att du måste tömma kylarvattnet så det går ganska snabbt, då ser du ju...

Edit:
Jag beställde munstycken i maj jag också. Dom är beräknade att komma "när som helst" :tungan
 
lasse kongo skrev:
jaa jag får gå ut och lysa lite och hoppas på repfritt..
stiftet var vitt det visste jag redan köpte den beganad och han hade kört 1000 mil med samma inställningar så jag tänkte en runda skulle väll inte skada :huvet beställde större munstycken i fredags så FAN


vad var det jag sa?
 
lasse kongo skrev:
hmm att den skulle skära :va fan jävla piss

men dom sade att dom hade munstyckena hemma så dom kommer på posten i veckan.....


precis,

men spelar ju ingen roll för det är troligtvis försent nu.
 
Rift skrev:
hmm testa att bytta tändstift till att börja med, min brorsas aprilia la bara av och det berode på tändstiftet! testa att byta och se vad som händer,,

men då måste jag ju använda start mototn =mer repor
 
lasse kongo skrev:
jo det är väll det :huvet men fan


men inte säkert, kolla tändstiftet om det är helt.. Sen så tar du bort topplockskåpan och sen topplocket, då ser du direkt om det äår grönt eller inte.


INNAN du snurrar motorn nå mer.
 
Last edited:
DJM skrev:
men inte säkert, kolla tändstiftet om det är helt.. Sen så tar du bort topplockskåpan och sen topplocket, då ser du direkt om det äår grönt eller inte.


INNAN du snurrar motorn nå mer.


jag kollade tändstiftet det var vitt och helt :banana jag tror jag överlåter meckandet till verstaden det är ju lite annat än mecka med en k50...
 
lasse kongo skrev:
jag kollade tändstiftet det var vitt och helt :banana jag tror jag överlåter meckandet till verstaden det är ju lite annat än mecka med en k50...


Töm ut kylarsvätskan så blir det exakt samma sak :tummenupp
 
lasse kongo skrev:
jag kollade tändstiftet det var vitt och helt :banana jag tror jag överlåter meckandet till verstaden det är ju lite annat än mecka med en k50...

ja men stiftet kan vara helt, behöver inte gå sönder.. och vitt som sagt....

Eh, det är inte svårare? ok om du har tummen mitt i handen så är det svårt att hålla i verktygen..

Det är sex insexskruvar sen är det 6 bultar till som du ska skruva ur, sen ser du. Kom ihåg att tömma kylarvattnet också..
 
DJM skrev:
ja men stiftet kan vara helt, behöver inte gå sönder.. och vitt som sagt....

Eh, det är inte svårare? ok om du har tummen mitt i handen så är det svårt att hålla i verktygen..

Det är sex insexskruvar sen är det 6 bultar till som du ska skruva ur, sen ser du. Kom ihåg att tömma kylarvattnet också..

Vilket moment ska alla topplocksskruvar sitta med?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top