Aprilia SL750 Shiver

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Kan bara upplysa att mitt problem med en liten vibration i framgaffeln/styren vid kraftig inbromsning har försvunnit för en ca 100 mil sedan ( vid 230 mil ). Vette fan om det bara var nån inkörningsgrej kanske.

Nån som bytt bakdäck ännu? Vid hur många mil?
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
nu har då min hoj helt dött! måste lämna in den :(
Då var det dags för min otur då, på väg till jobbet. Några hundra meter hemifrån; trycker in kopplingen, varningslampan börjar blinka ( förr har den lyst konstant, men nu senaste veckan har den inte lyst överhuvudtaget ), "URGENT SERVICE" blinkar i displayen. Tomgången hoppar mellan 1000 och 5000 varv.
Testar att stänga av och dra igång hojen igen. Samma fel. Försöker gasa, men inget händer. Bara att slirkoppla mig hem igen.

Satans satans jävla skithoj!!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Då var det dags för min otur då, på väg till jobbet. Några hundra meter hemifrån; trycker in kopplingen, varningslampan börjar blinka ( förr har den lyst konstant, men nu senaste veckan har den inte lyst överhuvudtaget ), "URGENT SERVICE" blinkar i displayen. Tomgången hoppar mellan 1000 och 5000 varv.
Testar att stänga av och dra igång hojen igen. Samma fel. Försöker gasa, men inget händer. Bara att slirkoppla mig hem igen.

Satans satans jävla skithoj!!

:rofl Det var inget vidare byte du gjorde när du lämnade Kawasaki för Aprilia:krama
 

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
synd! är nog bara barnproblem. jag trodde på värsta haveri på elektroniken men till slut visade sig bara att dåligt batteri eller det far ström någonstan på grund av dåligt dragen mutter eller nåt. hoppas det är nåt liknande fel så din inte blir stående som min blev
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Då var det dags för min otur då, på väg till jobbet. Några hundra meter hemifrån; trycker in kopplingen, varningslampan börjar blinka ( förr har den lyst konstant, men nu senaste veckan har den inte lyst överhuvudtaget ), "URGENT SERVICE" blinkar i displayen. Tomgången hoppar mellan 1000 och 5000 varv.
Testar att stänga av och dra igång hojen igen. Samma fel. Försöker gasa, men inget händer. Bara att slirkoppla mig hem igen.

Satans satans jävla skithoj!!

Jag tror det har gått ut en notis fr Aprilia på det. hade ngt med PU'n att göra.
Snackae med en av killarna på Aprilia-Center, och de hade sett detta på några DD, men ingen Shiver. Tror att det skulle vara en snabbfix om jag fattade hoom rätt. Men det är en månad sedan nu...
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Jag fick byta sula vid 850 ungefär.
Korden kom fram när jag var på väg upp till Mora, så jag fick byta på bortaplan. mInget konstigt med det. Men vi har alla hörrt att man ska ta det försicktigt med nya sulor... Nu rullade jag iväg, nerförsbacke, utan gas fram korsningen, lutade lite, skulle just ge gas då jag känner bakdelen bara sticker:jisses !! Jag har aldrig varit med om ett så halt däck förr... Så där satt man å såg ut som :va med hojjen ett par meter framför sig.... Polarn vänder och kommer asflabbande tillbaka :såjaponken

Rulla tillbaka och kolla skadorna...:kryckor
* Skrap på Bar end
* Skrap på Bromshandtag
* Fotbroms pedal böjd
* Bult till fotbroms krökt
* Skrap på generator kopan (Den som oljepåfyllningen sker via)
* Skrap på boda H.fotstöd

Här kommer det fantastiska... Inge plast skadat:) Ramen, svingen & gafflar helt o-skrapade:Bugar Tack.... det finns en gud...

Summa blir delar nu för 2800 och nya broms & kopplings handtag i vinter...
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jag fick byta sula vid 850 ungefär.
Korden kom fram när jag var på väg upp till Mora, så jag fick byta på bortaplan. mInget konstigt med det. Men vi har alla hörrt att man ska ta det försicktigt med nya sulor... Nu rullade jag iväg, nerförsbacke, utan gas fram korsningen, lutade lite, skulle just ge gas då jag känner bakdelen bara sticker:jisses !! Jag har aldrig varit med om ett så halt däck förr... Så där satt man å såg ut som :va med hojjen ett par meter framför sig.... Polarn vänder och kommer asflabbande tillbaka :såjaponken

Rulla tillbaka och kolla skadorna...:kryckor
* Skrap på Bar end
* Skrap på Bromshandtag
* Fotbroms pedal böjd
* Bult till fotbroms krökt
* Skrap på generator kopan (Den som oljepåfyllningen sker via)
* Skrap på boda H.fotstöd

Här kommer det fantastiska... Inge plast skadat:) Ramen, svingen & gafflar helt o-skrapade:Bugar Tack.... det finns en gud...

Summa blir delar nu för 2800 och nya broms & kopplings handtag i vinter...
otur, otur. Men som sagt ; kunde varit värre.....

Får hämta min hoj nu i veckan....
Problemet var en givare i ena cylinder som säckat ihop. Alltså; ett riktigt fel...
Frågan är ju vad som kan ha orsakat det.....?

:va
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Ahh, hojjen hemma igen efter en vecka på verkstan! Känns underbart!
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Monterade på vindrutan idag.
Pröjsade 914 pund inkl. frakt. Leveranstid; en vecka.

Funktionaliteten är jättebra. Cruisa i 130 km/h funkar jättebra. Över 140......njea. Då försvinner funktionen hastigt.
Utseendet på den? Hmmm...vet inte riktigt ännu. Har inte bestämt mig riktigt. Men det ser väl ok ut.

Fan vad jag gillar denna hoj! Vägegenskaper, motor chassi, bromsar.....ja, allt. Att kunna byta mappning har blivit närmast ett måste nu då man vant sig.
Bara puttra omkring o glida i stan......T-läge on.
Sedan drar man i S-läge....och..."brrraapp" så gör Shivern värt sitt namn.
Fan att säsongen snart är över....
Men men...skotersäsong i antågande iallafall!
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Någon som testat sin hoj på bana?
Är det bara jag som skriver i denna tråd nuförtiden?
 

dunis82

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Arvika
Hoj
Aprilia Shiver sl 750 -08
aprilia shiver sl 750

Funderade på några bra ställen man kan beställa delar till shivern?

Tack på förhand!!
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top