Det tredje exemplet kan inte vara från personlig erfarenhet i alla fall för dina R1

r blir aldrig äldre än en säsong.
Det spelar ingen vad du och jag tycker, det viktiga är att man läser avtalet mellan säljare och köpare och förstår det.
I mitt fall med KTM:en så byggs den som en endurotävlingshoj och KTM ger därför ingen garanti, sedan väljer den svenska generalagenten att montera på ett kit och regga in hojarna för att få sälja fler. I fallet med Yamaha WR så är det lättare att förstå för där får man köpa kittet i efterhand och göra jobbet själv. Med KTM blir det otydligare men att man köpt en tävlingshoj är väl ändå utom allt tvivel? Serviceintervallerna blir ju inte direkt 1500 mil för att den varit hos Bilprovningen.
Samma sak med alla fjortisar som frågar hur man kan regga in en 125 cross, gud vad de skulle bli besvikna om det gick när den skär efter en vecka. Men det är ju en gathoj nu, visste motorn inte det..?