Jörgen Player Special
GRÖNT ÄR SKÖNT
SÅÅÅÅ NICE!! Vill ha ha ha en själv...
/Jörgen

/Jörgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt Micke.
Vad blir det för åkfordon åt dig då om man får fråga ?
Vem ska mecka dom båda ?
Förhoppningsvis 50+ rätt injusterat.![]()
Vad e d som gör det relativt stora effektuttaget jämfört med en standard sport 125a gjord för gata? Jag e medveten om att på en gathoj måste man ta hänsyn till driftsäkerhet o bestämmelser för miljö, buller etc. som säkert gör d omöjligt. Men vad e den stora skillnaden?
Varvtal som används, samt pipor etc för att matcha detta.
Vevrenovering på kanske en femtedel av vad du kör med kolvar på en standardracer, och på varje vev byter du kolv 3ggr kanske.
Jo att motorn blir betydligt känsligare kan jag förstå, särskilt med dom högre varven. Men hur får man till d? Skulle man kunna ta en standard sport 125a kräma ur 50 kusar eller skulle man behöva byta allt som bytas kan?
Har du pengarna och resurserna för att göra ett sådant jobb så väljer man att köpa en riktig motor på en gång. Blir säkert halva priset mot att trimma en standardmotor till samma effekt men sämre hållbarhet.
Och du skulle behöva byta precis allt utom själva vevhuset och cylindern men dessa skulle behöva kraftig modifiering.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |