Aprilia rsv10000 Factory 04 vs Zx9r

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Ja, nu är det så att en vän ska sälja sin Aprilia och jag ska ev. sälja min Zx9r 00. Undrar lite över om jag kommer sakna draget i Kawan om jag byter cykel. Jag tourar rätt mycket och vill ha en driftsäker hoj som jag känt att min kawa är.
Kommer jag bli besviken på skillnaden eller är prillan en bättre hoj? Det handlar om en 04 uttagen 06 som har gått 1200 mil. Det sitter nytt helsystem på den för ca 12000:-.
Är det bra pris och ge 60 k för den? Den är ju fruktansvärt snygg!!:yoparty

Aprilian är ju definitivt snyggare än ZX9. Men det gäller att man trivs att köra twin?
Själv så köpte jag en ny Superduke -09 men den såldes redan efter 3 månader då jag saknade ylandet ifrån rad 4'an. Fan twinnen slår ju till varvstoppet då det roliga börjar:mad:

Du kanske skulle trivas med twinnen. Men testa en längre runda så du får känna på den innan beslut:)

Lycka till:tummenupp

Apan är ju en hel generation nyare hoj + att Factory varianten har Öhlinsfjädring som skåpar ut ZX-9R. De flyttar på sig ordentligt, men motorn levererar kraften på ett annat sätt bara.

Mao passa på o testa Aprilia. Jag gjorde så och blev såld, för min del var det en R1 -00 jag övergav.

:D
Aprilia rsv1000 Factory , den verkar snabb :D

Det ÄR den.
Körde BoTT -09 från att ha kört 600 & 1000 året innan.
Det tog 4-5 pass på Anderstorp, sedan var jag 1-2 sek från personbästa (som f.ö är med 600 :va.)

Att lära sig växla rätt var svårt, eftersom jag inte kunde "läsa" vibrationerna i hojen. Varvräknaren var ett måste.
Starten var hemskt... alla varvar 5-7000 varv, i ett muller som får inälvorna att dansa runt i magen... Om jag inte stirrade på varvräknaren blev det wheelie eller (nästan) motorstopp.

Jag körde halva säsongen, men trivdes inte utan gick tillbaks till 600.
(å fick då problem med att jag växlade för tidigt:va:va:va)

Helt klart en potent hoj, som med RÅGE vinner över ZX9 i känsla på vägen, enl, mig.

Last edited:
Tack för alla svar...men hur pålitlig är den och ge sig ut på en europatur med den? E det lätt och serva den i andra länder?
Är 60 bra pris på den?

Aprilia rsv10000 Factory , den verkar snabb :D

Ja, den är borrad lite serrö...:gnissla

Last edited:
Tack för alla svar...men hur pålitlig är den och ge sig ut på en europatur med den? E det lätt och serva den i andra länder?

Ja, den är borrad lite serrö...:gnissla

apan är bra mycke pålitligare än zx9an iallfall.

reservdelar utomlands brukar inte vara några probs, dock klurigt i norden eftersom vi inte har nån vettig importör :brinnerup

Ju längre söderut i Europa du kommer på din resa desto bättre service skulle jag gissa. Samma som alfa..

Hmm, då får vi ge pizzaräsern en chans då..:) Dom låter ju underbart måste jag säga...

Kawan är en gubbtourer i jämfförelse. Du kommer klaga på ont i knäna, ont i nacken, och ont i handlederna om du är van att toura på den och gör samma sak med apan.

OK, vad bra att man inte är känslig då..:) Ja, kawan är oförskämt bekväm måste jag säga...

Finns inget att fundera på,

Bara köp. Få har ångra sig.:tummenupp

lyckos dig, aprillian e fin som fan så slå till på en gång, och ja tycker priset låter bra. lycka till, och blir det köp så får du skicka lite bilder

ÄRR ÄSS WEE 10 000 = Export diesel-modellen, tjööp den osedd diRrecKtT!!:D

Skämt åsido: Se nu till att köpa just Factory'n o provkör AP-rilian ordentligt innan, minst 50mil i sträck. Endast Factory'n är ihopskruvad på fabriken i Noale. OBS!! Dom andra vanliga RSV o RSV4 R är simpla Kinakopior o dom ska man passa sig j**ligt noga för...bly rakt igenom o pappig kvalitet utan motstycke :gnissla

Blir bara mer och mer sugen..:) Ja, asså det är en fet hoj vill jag påstå... Blir bara mer sugen nu när ni hetsar mig...:yoparty
Rotax maskinerna är ju inte kattskit enligt rykten heller...
Så Factoryn är ihopskruvat med kärlek mao..?

ÄRR ÄSS WEE 10 000 = Export diesel-modellen, tjööp den osedd diRrecKtT!!:D

Skämt åsido: Se nu till att köpa just Factory'n o provkör AP-rilian ordentligt innan, minst 50mil i sträck. Endast Factory'n är ihopskruvad på fabriken i Noale. OBS!! Dom andra vanliga RSV o RSV4 R är simpla Kinakopior o dom ska man passa sig j**ligt noga för...bly rakt igenom o pappig kvalitet utan motstycke :gnissla

Är du seriös i det du skriver eller :va

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...