Johan-ST1050
Ny medlem
Jag är en nybliven ägare av en aprilia rs250 (standard) banhoj.
Vad är de fem viktigaste sakerna att tänka på för att sköta underhållet och slippa onödiga haverier?
Ex. har jag fått lite olika bud på om man skall köra med oljepump eller blanda oljan i bensinen.
Vilka oljor är mest prisvärda? Hur ofta skall man byta växellådsoljan. Hur länge skall man varmköra innan man ger sig ut på banan... frågor frågor....
En top 5 på de viktigaste punkterna att tänka på skulle uppskattas!
Tack på förhand!
// Johan
Vad är de fem viktigaste sakerna att tänka på för att sköta underhållet och slippa onödiga haverier?
Ex. har jag fått lite olika bud på om man skall köra med oljepump eller blanda oljan i bensinen.
Vilka oljor är mest prisvärda? Hur ofta skall man byta växellådsoljan. Hur länge skall man varmköra innan man ger sig ut på banan... frågor frågor.... En top 5 på de viktigaste punkterna att tänka på skulle uppskattas!

Tack på förhand!
// Johan


Eller om det hade något med oljehinnans beständiget att göra..... 