Aprilia RS 660

Fjädringen skriker budget medans elektroniken antyder att detta är allt annat än en instegsmodell, så priset blir nog inte väldigt lågt...Och om hundra hästar stämmer så är den ju dessutom ganska påtrimmad jämfört med t.ex. Yamahas 07-motor.

Modern variant av 250...?

Modern variant av 250...?
Med en torrvikt på 170kg är mitt lågbudget TRX-projekt lättare med effekt i samma härad. Samma tändföljd dessutom, så TC känns onödigt dyrt mtp effekten. WC också.

Små mått då, men knappast 250. Utvecklingen går framåt...

Last edited:
Måste Aprilias produkter se ut som om nån fjortonåring hittat ett dekalförråd på en bensinstation som las ned 1974?

Måste Aprilias produkter se ut som om nån fjortonåring hittat ett dekalförråd på en bensinstation som las ned 1974?

Är det verkligen så illa? Jag kanske är partisk med tanke på att jag haft ett par Apor genom åren, men jag tycker den är rätt clean.

2020-aprilia-rs-660-first-look-fast-facts-14.jpg

2020-aprilia-rs-660-first-look-fast-facts-8.jpg

Är det verkligen så illa? Jag kanske är partisk med tanke på att jag haft ett par Apor genom åren, men jag tycker den är rätt clean.
Clean? Det är hur många färgkluttar som helst i allehanda kulörer och så apoteksloggan med avklippt ormhuvud på det.
Strecken över ramen som går in på tanken och blir en flagga, lika klottrigt på kåpan under rutan. De har inte ens kunnat bestämma sig för vilken färg hjulen ska ha.

Clean? Det är hur många färgkluttar som helst i allehanda kulörer och så apoteksloggan med avklippt ormhuvud på det.
Strecken över ramen som går in på tanken och blir en flagga, lika klottrigt på kåpan under rutan. De har inte ens kunnat bestämma sig för vilken färg hjulen ska ha.
Tja, det är väl Aprilias grafiska språk som ser ut så.

Du har en poäng i att de har fler detaljer och färger än många andra motorcyklar. Det har de nog alltid haft.

Populärt nu är nog generellt något mindre uttrycksfull grafik.

Precis som jag alltid gjort med bilar vill jag inte upprepa mina inköp av motorcyklar. Därför är Aprilia intressant plus att de gör cyklar utan raka fyror. Sånt måste uppmuntras!

Herr Mäkinen kommer inte att uppskatta den mer färggranna varianten...

Gillar den, fast vikten känns lite hög som sagt, vilket ju också är V4'ans handikapp.
Den är tyngre än min över tio år gamla 750(angiven vikt), trotts att den har två cylindrar mindre. :(

Ptja, vi är väl alla olika men även jag hade föredragit samma färg på fälgarna. Där vet jag inte riktigt vad de tänkte.

Jämfört med min gamla Tuono Factory -07 är den däremot rent diskret. Den var jäkligt plottrig och dessutom hade de misslyckats kolossalt med att färgmatcha ram och gaffelben (om det var intentionen) så man hade två olika nyanser av guld på samma hoj. Inte det snyggaste jag sett men jävlar vilken trevlig hoj det var.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT