Mr_Malossi skrev:
Känslan att vurpa

Nej men jag gillar min aprilia, för den är smidig hoj som är lätt och knäskrapa med
Har du säkert rätt i!
Jag kan ju bara tala för mig själv varför jag ville ha en ha en mattsvart Mito. För mig kändes motorcykelkortet och ett köp av motorcykel som en högst underbar och mycket privat sak. Jag och MIN egen hoj, ungefär. När vi ändå köpte något så onödigt och kapitalförstörande som en ny lättviktare så tänkte jag förstås "lika bra att ta det jag verkligen vill ha med detsamma".
Där jag bor finns det en massa lättviktare, bl.a. mer än ett halvt dussin Aprilior,resten av dussinet Honda NSR plus 2-3 per modell av diverse andra lättviktare såsom Yamaha DT, Suzuki RG osv. Alltså det kan bli en hel massa tvåtaktsos i centrum om sommarkvällarna när alla är ute och tar en sväng.
Egentligen skulle jag ha köpt ett Aprilia RS och det var fem före att en ny RS skulle ha bytt ägare men när man började kolla runt sig verkade man se Aprilior allstans och människorna som körde dem -RYYS!. Tvärstopp, absolut ingen Aprilia.
In framför datorn och fram med telefonen på nytt för att om möjligt hitta den lättviktare "det inte gick att få fram och allraminst i den där färgen". Efter mycket slit hittades EN(!) i södra Tyskland och dit med pengarna så ingen annan skulle hinna köpa den.
Det är ju klart att när sådant här händer som man får känslor för sin Mito, fastän det bara är en skrothög bestående av död materia. För mig utvecklades innehavet av en motorcykel till så mycket mera än det egentligen borde få vara. Man skall aldrig ta något sådant här på blodigt allvar...
All heder åt Aprilia RS 125, den är säkert den bästa "sportlättviktaren" idag, den är ganska snygg, lättare att hålla ren än Miton verkar det som och den finns troligtvis att få tag på i hela landet, till skillnad från 916:s ilskna och trilskande lillebror. Egentligen är jag alltså apriliaist i grund och botten. Jag är glad för dem som verkligen tycker om sina Aprilior, NSR

r osv. Det skall ni vara!
Tyvärr kändes Aprilia för mig som att en höra att ens flickvän varit med halva Rinkeby. Det funkar säkert lika bra om inte bättre, men man vill ju spy varenda gång man tänker på det...