Aprilia RS 125 - besiktning

Aha du där ser man, hade dock inget att vrida på vid sidan, men detta förklarar alla mina problem ^^

Den stora texten står det "Kennz.: BB145
Under den är bara artikel nummer och över nån tysk varnings text

märke: alpha technik, men det visste du kanske,

Fast på bilden som du har där så är där ju seperata sladdar(?) det var det inte på den jag plocka, det var en klick kontakt där

så hur går jag tillväga med denna boxen? går det ens? :va

Tack för all hjälp än sålänge verkligen!:Bugar
 
Last edited:
På min Aprilia RS125a 00a hade jag okså en alpha technik box fast min va helvit o serekoplad med cdi boxen.
hadde alla boxar där dom skulle vara fast hade som sakt alpha technik boxen okså så sammanlakt 3boxar + strömregulatorn på vänstersidan så 4 boxar.

Vad jag sätt på den boxen du har så ska alpha technik boxen serekoplas med cdi boxen, alpha technik boxen är en så kallad strypning.

Funderar i ditt fall hur dom löst det med endast alpha technik box utan cdi boxen, om dom inte placerat cdi boxen på annan plats.

Här är bild på hur det ska kopplas i vanliga fall. även bild hur det såg ut för mig ungifär.
 

Bifogat

  • d_cdi2at.png
    d_cdi2at.png
    8.7 KB · Visningar: 172
  • at5.jpg
    at5.jpg
    192.3 KB · Visningar: 457
Last edited:
På min Aprilia RS125a 00a hade jag okså en alpha technik box fast min va helvit o serekoplad med cdi boxen.
hadde alla boxar där dom skulle vara fast hade som sakt alpha technik boxen okså så sammanlakt 3boxar + strömregulatorn på vänstersidan så 4 boxar.

Vad jag sätt på den boxen du har så ska alpha technik boxen serekoplas med cdi boxen, alpha technik boxen är en så kallad strypning.

Funderar i ditt fall hur dom löst det med endast alpha technik box utan cdi boxen, om dom inte placerat cdi boxen på annan plats.

Här är bild på hur det ska kopplas i vanliga fall.


aha du, det verkar ju väldigt mystiskt isåfall, cdi boxen borde få plats utan problem där så att dom har den nån annanstans tror jag är osannolikt, men man vet ju aldrig.
Det var ju jobbigt att jag skulle stöta på detta:va

finns det nånting jag kan göra i nuläget?
 
Om jag säger såhär då, Är det lättare om jag bara köper en ny cdi box? och om jag gör det är det bara att ersätta den blåa då utan andra inställningar?
Jag har en annan cdi box hemma som jag fick med som gör den till mellan mc också men då var det ju mer man skulle byta så det är därför jag frågar,
och slutligen vilken cdi box ska jag isåfall köpa tycker ni?
 
Som det ser ut nu för att få bort strypningen som någon monterat är så klart att montera en org cdi box med klippt bryga.

Du får leta upp ett elschema o kolla upp kablarna så dom inte dragit om någon annan kabel förutom till den blå cdi boxen, går alla kablar som dom ska så ser inte jag något bekymer med att skaffa en org box o koppla kablarna till den, men då behöver du CDI-Boxen + kopplingen till boxen.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top