aprilia rs 125-02

Solid snake skrev:
Nej det skrev du ju i ditt förra inlägg, hela meningen vill jag se.

Tack.
Gör jag det så blir ju meningen fel, den är ju rättformulerad nu enligt mig. men men

"Inte ens jag lyckas sabba en RS mer sabbad än vad den redan är"
"Inte ens jag lyckas göra en RS mer sabbad än vad den redan är" låter bättre men fortfarande var första formuleringen bäst. Hur skulle du formulera det? :confused: :gnissla
 
philsson skrev:
Gör jag det så blir ju meningen fel, den är ju rättformulerad nu enligt mig. men men

"Inte ens jag lyckas sabba en RS mer sabbad än vad den redan är"
"Inte ens jag lyckas göra en RS mer sabbad än vad den redan är" låter bättre men fortfarande var första formuleringen bäst. Hur skulle du formulera det? :confused: :gnissla

Inte ens jag lyckas göra en RS mer än sabbad en vad den redan är. Tycker jag låter bättre.
 
jag tycker att detta låter bäst

sluta märka ord på stavningen när ni ändå fattar vad grabben menar

sen som någon påpekade hur mkt vill du att den ska axxa mellan 140-160? det är ingen turboladdad gixxer du glider runt på, det bör du väll förstå, den gör inte 0-160 på 4 sek inte :rolleyes:
 
H4 skrev:
Så du har haft en?

Ja eller nej.
nej det har jag inte. Behöver jag ha haft en? Alla vet vi väl hur bra de håller. :D No offens men de är alltid uppe trådar om RS som är paja och snälla ursäkta dig inte med att ingen vet hur man ska varmköra mm, det borde gälla alla hojförare överlag och då är inte RS speciellt utpekad.
 
philsson skrev:
nej det har jag inte. Behöver jag ha haft en? Alla vet vi väl hur bra de håller. :D No offens men de är alltid uppe trådar om RS som är paja och snälla ursäkta dig inte med att ingen vet hur man ska varmköra mm, det borde gälla alla hojförare överlag och då är inte RS speciellt utpekad.
Och du vet ju själv hur bra en NS håller.

Så din moppe var inte så jävla mycket bättre.
 
Solid snake skrev:
Och du vet ju själv hur bra en NS håller.

Så din moppe var inte så jävla mycket bättre.
Skyller allt på migsjälv dessutom var det min ns och inte alla andras som gick sönder.
 
philsson skrev:
nej det har jag inte. Behöver jag ha haft en? Alla vet vi väl hur bra de håller. :D No offens men de är alltid uppe trådar om RS som är paja och snälla ursäkta dig inte med att ingen vet hur man ska varmköra mm, det borde gälla alla hojförare överlag och då är inte RS speciellt utpekad.

Prillorna går för snålt bara.

Min har gått 1200 mil utan någon titt på motorn alls och gör 170 utan vidare problem.

Sen kan vi ställa oss frågan: Hur många är det som har RS? Det är ganska många. Kanske därför man ser sådana trådar poppa upp här på SH.

De har ju ganska högt effektuttag, 33 hästar i motorn så det är inte heller så konstigt att de skär då och då? Vilken hoj har samma effektuttag som Aprilian? Typ GasGas 125 SM som har några hästar mer också, hur ofta skär den? Tycker att Aprilian står sig bra jämfört med andra.

Rekommenderat kolvbyte är 1600 mil på Apriliorna enligt Aprilia. Så vad vet du egentligen?
 
Last edited:
philsson skrev:
Skyller allt på migsjälv dessutom var det min ns och inte alla andras som gick sönder.

Men snälla ursäkta dig inte med att det var ditt fel......... :7peta
 
Sen att ni jämför en NS mot en RS :gnissla

RS är en dussinhoj och de flesta har den. Den måste vara bra, för att typ var tredje 125:a är en RS :näsblod

DJM bänkade sin hoj som är i originalskick - 31 hk på bakhjulen tror jag det var? Klå det du med din NS.

Man ska inte jämföra RS:en med andra 125:or som till exempel den nya NSR:en som har kanske 8 hästar mindre eller något. Ska du jämföra RS:en med andra hojar så ska det vara hojar med samma effektuttag, och där har vi Miton som skär betydligt oftare. Miton är ovanligare, men jag har sett ganska många trådar om Mitos som skurit på SH också.
 
jaja ok jag ger mig RS är den bästa hojen som har tillverkats och håller hur bra somhällst med sina 31hk. :gnissla
 
H4 skrev:
Prillorna går för snålt bara.

Min har gått 1200 mil utan någon titt på motorn alls och gör 170 utan vidare problem.

Sen kan vi ställa oss frågan: Hur många är det som har RS? Det är ganska många. Kanske därför man ser sådana trådar poppa upp här på SH.

De har ju ganska högt effektuttag, 33 hästar i motorn så det är inte heller så konstigt att de skär då och då? Vilken hoj har samma effektuttag som Aprilian? Typ GasGas 125 SM som har några hästar mer också, hur ofta skär den? Tycker att Aprilian står sig bra jämfört med andra.

Rekommenderat kolvbyte är 1600 mil på Apriliorna enligt Aprilia. Så vad vet du egentligen?
:fakta

Philsson, säg en hoj med samma effektuttag som är driftsäkrare än en RS.
Att jämföra driftsäkerheten mellan en RS125 och en 125:a som har runt 25hk är inte rättvist. RS:en har 8hk mer, och procentuellt är det väldigt mycket. Inte konstigt då att den inte är lika driftsäker som vissa andra. Men med tanke på dess effektuttag så är det en driftsäker hoj.
 
KalleNorton skrev:
:fakta

Philsson, säg en hoj med samma effektuttag som är driftsäkrare än en RS.
Att jämföra driftsäkerheten mellan en RS125 och en 125:a som har runt 25hk är inte rättvist. RS:en har 8hk mer, och procentuellt är det väldigt mycket. Inte konstigt då att den inte är lika driftsäker som vissa andra. Men med tanke på dess effektuttag så är det en driftsäker hoj.

:pannkyss

Men jag förstår philsson på ett sätt ändå. Läser man trådar om hur Aprilior skär så är det fan klart att man får en sådan förutfattad mening av RS:en.

Men tänker man till lite så inser man strax att Aprilian är en kanonhoj, och jag vet att Solid Snake vill ha en sådan :gnissla
 
NÄr ni killar ändå håller på och diskuterar rs i mängder, Nån som kan säga om några utan kåporna från en nyare rs passar på en äldre? eller om dom är helt olika?
 
Saabmosare skrev:
NÄr ni killar ändå håller på och diskuterar rs i mängder, Nån som kan säga om några utan kåporna från en nyare rs passar på en äldre? eller om dom är helt olika?


hej

det passar inte =( mvh tomas :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top