FettSnok
96% enligt läkaren
Motorer som rasat vid test; Tillhör de 570 hojarna av R-modell. Samtliga har fått ny motor, även de utan ras. Det problemet är förbi. Även den störste kan drabbas av dålig underleverantör. Har inte hittat någon ägare/testförare som råkat ut för detta på Factory. Eftersom det nu är åtgärdat på ett fårhällandevis snyggt sätt (man byter hela motorn och håller inte på och småtjafsar med att byta komponenter).
Samma sak har jag haft erfarenhet av hos bmw, där vår F65Gs(twin) varit inne på 3 återkallanden, hittills. Vågar fortfarande använda den trots att det ena rört bromsar, det andra drivpaket
Sånt här händer, det är inget man får dra för stora växlar på när det gäller en ny produkt.
Om den räcker till i Superstock/Pro återstår att se. Effekt är inte allt, chassit ska kunna hantera det också. Icke att förglömma.
Factoryn är inte gjord med åtanke på gatåkare, alls. Lika lite som MGS-01, Desmosedici rr, NR750 mm. De är tilltänka för banan, om man sen väljer att köra dem på gatan bara för att det går; Varsågod.
Resonemanget är lika logiskt som att man packar in fru och packning i en Lotus Exige och kör jorden runt, lika vältänkt är det att använda en supersport som touringbåge. Ska man långtoura, kör nåt som är lämpligt för det. Att sen vissa vill och kan; Varsågod. Men man må va rätt korttänkt om man tror att det är dess verkliga syfte. En hoj som kan allt är en utopi år 2010.
Skulle jag lägga 200 lock på en Factory? Eller 170kkr på en R1, S1000RR mm?
För att åka bana, Factoryn. Den är redan fullmatad med smaskiga chassikomponenter och inställningsmöjligheter. Kraschkåpset; Klar!
För att åka gata? Nä, ingen av dem.
Samma sak har jag haft erfarenhet av hos bmw, där vår F65Gs(twin) varit inne på 3 återkallanden, hittills. Vågar fortfarande använda den trots att det ena rört bromsar, det andra drivpaket

Om den räcker till i Superstock/Pro återstår att se. Effekt är inte allt, chassit ska kunna hantera det också. Icke att förglömma.
Factoryn är inte gjord med åtanke på gatåkare, alls. Lika lite som MGS-01, Desmosedici rr, NR750 mm. De är tilltänka för banan, om man sen väljer att köra dem på gatan bara för att det går; Varsågod.
Resonemanget är lika logiskt som att man packar in fru och packning i en Lotus Exige och kör jorden runt, lika vältänkt är det att använda en supersport som touringbåge. Ska man långtoura, kör nåt som är lämpligt för det. Att sen vissa vill och kan; Varsågod. Men man må va rätt korttänkt om man tror att det är dess verkliga syfte. En hoj som kan allt är en utopi år 2010.
Skulle jag lägga 200 lock på en Factory? Eller 170kkr på en R1, S1000RR mm?
För att åka bana, Factoryn. Den är redan fullmatad med smaskiga chassikomponenter och inställningsmöjligheter. Kraschkåpset; Klar!
För att åka gata? Nä, ingen av dem.