Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förra året var elektronikstyrning bra skit, i år är det ett problem.
Skaffa en linje ffs.
Orättvist e va re e! Orättvist!Alla får ha åsikter förutom jag har jag märkt den senaste tiden![]()

Personligen tycker jag det är positivt med människor som vågar tänka om.
Får man fråga varför du har köpt en bmw s1000rr som "råkar" ha lite hjälpmedel.....Om du nu ändå tycker att det är bättre utan.....
![]()
Förra året var elektronikstyrning bra skit, i år är det ett problem.
Skaffa en linje ffs.
Modigt med självporträtt i avataren![]()


Fast får jag välja, så är det roligare att bli snabbare pga att jag blivit bättre, inte att hojen blivit bättre.För mig är körglädje att bli snabbare runt en bana, detta innebär att man måste pressa sig bortom sina egna och hojens gränser hela tiden. Dessa hjälpmedel som börjar visa sig på fabrikshojar höjer körglädjen för mig, inget annat.
...
...................................Men min gixxer från 2003 har också den där råa känslan som en förgasarmotor har, även då den har insprutning.
Älskar denna hoj, det är min drömhoj o jag har den![]()



Fy faen!! Vilken mardröm alltså!
Hjälpmedel som ABS, TC och sånt på hoj är jag inte emot. Men när det kommer till moderna bilar som parkerar själv, bromsar själv och sånt tycker jag det har gått lite för långt.
Ibland är det rätt skönt++ att slippa köra fordon. Man kan använda tiden till annat. Eller tillbringa en stund i mindre kördugligt sinnestillstånd njutandes av någon god dryck. Att slippa stå och frysa i väntan på taxi och istället ha skjuts hem i en robotbil gör väl inte livet svårare att leva precis..Intressant diskussion, har själv undrat om det egentligen blir bättre eller roligare.Som tur är, så är det inte obligatoriskt.
Vår stora bil har tomatlåda, farthållare, ABS, ESP och grejor.
Naturligtvis använder jag det.
Det är ju bekvämt.
Men Asconan (ja till och med Agilan) är oerhört mycket roligare.
En motorcykels främsta syfte, för mig, är att vara rolig på enklast möjliga sätt.
Just enkelheten är viktig för mig.
Jag vill varken ha insprutning eller vätskekylning.
Och det påverkar ju inte ens körkänslan.
Förutom psykiskt.
, eller ens det som räddar motorn en varm dag.... Fast får jag välja, så är det roligare att bli snabbare pga att jag blivit bättre, inte att hojen blivit bättre.
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |