Aprilia AF1 125 Futura 91

B24

kaka
Gick med
21 May 2005
Hoj
kåtim såx 125
Hej jag undrar om aprilia af1 är någon bra första mc.
Hade tänkt att köpa en sådan vill ha lite åsikter om en sådan.
:)

kvalitesmässigt har jag inget att säga om dem men de går väldigt bra och ser mycket bra ut också. Så om vi bortser från ras och dyra reservdelar (har ingen aning) så är det ett bra val. Gäller ju att få en till "rätt" pris också då de är väldigt öververderade, om inte ännu mer än RGF.

...

jag har införskaffat mig en af1 replica o har bara gott att säga om den, köp den om du får den till bra pris!

//LINDAHL

milky- skrev:
jag har införskaffat mig en af1 replica o har bara gott att säga om den, köp den om du får den till bra pris!

//LINDAHL
OT: Är Uggla här på SH din bror?

Förresten kan det vara sant att en ostrypt 91 Futura med effektavgasrör endast gör 140Km/h orginal drevning?

vikto000 skrev:
jag har förstått så också på andra forum... finns det någon som man kan byta på den så den går snabbare?
den stora skillnaden kan man inte göra nåt större åt sådär. Brukar ju vara en kombination av mycket. Dåliga eller dåligt smorda hjullager, dåligt drivpaket, kasst kolv eller cylinder, fel bränsleblandning, dåligt med luft i däcken bla bla bla..

philsson skrev:
den stora skillnaden kan man inte göra nåt större åt sådär. Brukar ju vara en kombination av mycket. Dåliga eller dåligt smorda hjullager, dåligt drivpaket, kasst kolv eller cylinder, fel bränsleblandning, dåligt med luft i däcken bla bla bla..

okok tack... får väll ta o lämna in den då när den är min... :argpådato

vikto000 skrev:
okok tack... får väll ta o lämna in den då när den är min... :argpådato

Eller så köper du en annan som är fräsch.
Även fast den är billig så kommer det i slutändan bli lika dyrt eller dyrare, och du kanske inte hittar orsaken till att den går dåligt heller.
Tro mig på det här, Been there done that.

Messiah skrev:
Eller så köper du en annan som är fräsch.
Även fast den är billig så kommer det i slutändan bli lika dyrt eller dyrare, och du kanske inte hittar orsaken till att den går dåligt heller.
Tro mig på det här, Been there done that.

aja kan inte påstå att den är billig... 19000 laxar... problemet är att det inte finns några andra som man kan köpa i stockholmstrackten... lr iaf inte AF1 125 Futura... men tack ändå

vikto000 skrev:
aja kan inte påstå att den är billig... 19000 laxar... problemet är att det inte finns några andra som man kan köpa i stockholmstrackten... lr iaf inte AF1 125 Futura... men tack ändå

19000 laxar kostar den inte möjligen 19 000 pix eller 19 laxar.

Personligen gillar jag rgf mer och tycker den är 20 gånger snyggare. Vilken som är bäst, snabbat och starkast vet jag inte.

vikto000 skrev:
men dom har väl ingen prestandard? dom är väl bara fina? jag vill ha vassa saker :tungan

RG-f:en sägs gå jävligt bra, när den väl går :tungan
Har lite problem med avgasventilerna.
33hk.

Edit:
Skicket spelar större roll än hur många HK den hade från början särskillt när det börjat bli så pass gammal.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...