Aplresa. Vart ska vi?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag och ett par polare tänkte slänga oss i gubbkombin och damma ner till nån alptopp åka bräda (officiellt (dricka öl och prutta är nog närmre sanningen)).

Vi vill inte till Frankrike eller Schweiz, jallafall inte de västra delarna i det senare fallet för vi vill undvika fransmän och deras äckliga mat och uppsyn.

Österrike, Italien eller östra delarna av Österrike ser det ut att bli. Det skall vara en lite större, gärna lite äldre ort med knotiga schysta hotell och många bra krogar med bra mat. Helst en ort i samlat format så man slipper åka "härliga" bussar för att komma nån vettig vart.
Vi vill kunna trampa runt lite på orten och äta gott och äckla oss och inte bara ägna oss åt alpinsport, vilket några av oss börjar bli för gamla för i alla fall.

Vartskavi?! :mad:

St. Anton lever lätt upp till samtliga krav.

Stora berg som är tillgängliga från liftarna som går rakt ner i byn.

Vill ni, så kan ni dock åka buss. Bla till Lech där självasta kungen brukar hålla till. Har hört att man kan hyra en pudel där för 800 kr/h.

Anton har BRA fest. Gunnar har ordningen på Crazy Cangaroo. Funky Chicken har dom festaste slushen med tolvor i och käk finns i drivor.

Jag var där i 5 mån. och hade det asbra!

(Sen finns det nog andra orter oxå, men St. Anton är fan världsklass!)

Grymt! :tummenupp

Köper man en försäkring på pudeln i så fall? utifall den skulle gå åt på något sätt menar jag.

när ni ändå är i trakterna kan ni väl slå något rekord, utan att ha ihjäl er.

[YOUTUBE-ID]MM3e4i2KBD0[/YOUTUBE-ID]

Köper man en försäkring på pudeln i så fall? utifall den skulle gå åt på något sätt menar jag.

Ballast vore ju att bonda med en pingvin. Tänk när man åker bräda nerför backen och pingvinen örnar ikapp åkandes på magen. Skulle va grymt!

Ja, självklart. Dom är väldigt tillmötesgående i Lech. Enda stället jag sett ett par sånna här skidor f.ö.

Ferrari-Skis-.jpg

Ballast vore ju att bonda med en pingvin. Tänk när man åker bräda nerför backen och pingvinen örnar ikapp åkandes på magen. Skulle va grymt!

Kan man inte helt sonika åka på pingvinen?

Edit: Kollade upp stället och det verkar kanon! Måste bara fisa in gubbkombin så de andra får ett helsike genom Düskland.

Engelberg. Cervinia.

Såg ju jäkligt bra ut å andra sidan fast dit skulle man åkt för 10 år sen. Men det är inte omöjligt att det blir en alpresa till senare under våren nu när man är med düsk långdistanskryssare.

Kan inte annat än hålla med om Engelberg. Grym åkning, lite köer och framförallt är det djävligt smidigt att ta sig dit själv.
Reguljärt till Zürich. Tåget från Zûrich ända in på torget i Engelberg även om det behövs ett byte i Lucerne.

Packningen tog man på bagagevagn från utlämningen hela vägen ner till perongen.

Biljetter köpte man smidigt i automaterna på stationen.

Tror det blev 6 timmar dörr till dörr.

Kan inte annat än hålla med om Engelberg. Grym åkning, lite köer och framförallt är det djävligt smidigt att ta sig dit själv.
Reguljärt till Zürich. Tåget från Zûrich ända in på torget i Engelberg även om det behövs ett byte i Lucerne.

Packningen tog man på bagagevagn från utlämningen hela vägen ner till perongen.

Biljetter köpte man smidigt i automaterna på stationen.

Tror det blev 6 timmar dörr till dörr.

Nu åker vi gubbkombi och då är krontüska autostrador något som lockar.
Engelberg verkar kannon om skidåkningen 100% är i fokus men vi vill slarva runt och äta äckliga ostar och dricka konstiga viner och annat okynne.

Kan man inte helt sonika åka på pingvinen?
Fast pingviner verkar gilla att åka så så vinglitt och opredikterbart har jag sett på tv, lite samma flykt som Saabs gamla Robot-08. Skulle inte förvåna mig om han drar näbben rakt in i en madrasserad liftpylon bara för att jävlas.

Tänk att stå bakom en pingvin man hjälpsamt försöker dra loss ur en punkterad madrass när pistwaffe kommer och frågar vad man håller på med.... Säger man "Vi är kompisar" åker man definitivt in för tidelag :gnissla

Pudel kanske är bäst ändå

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!