Aplresa. Vart ska vi?

Fast pingviner verkar gilla att åka så så vinglitt och opredikterbart har jag sett på tv, lite samma flykt som Saabs gamla Robot-08. Skulle inte förvåna mig om han drar näbben rakt in i en madrasserad liftpylon bara för att jävlas.

Tänk att stå bakom en pingvin man hjälpsamt försöker dra loss ur en punkterad madrass när pistwaffe kommer och frågar vad man håller på med.... Säger man "Vi är kompisar" åker man definitivt in för tidelag :gnissla

Pudel kanske är bäst ändå

Ja pudeln står väl jallafall still? Och ska man åka på den får man kolla upp att pudelförsäkringen täcker detta vid eventuell kapsejsning.

Bad Gastein (eller någon av orterna i närheten)! Alla dagar i veckan!
Billigt (hyffsat), fisvänligt, rätt ok skidåkning och en gammal kurort så efterfrågade hotell finns.

Finns ett gäng resturanger, barer, svenskhak och tyskhak.

Tillbringade 3 månader där och hade det oförtjänt bra faktiskt. Åkte cheva-van ner. 90 blås hela vägen. Var sådär underhållande.

Last edited:
Bad Gastein (eller någon av orterna i närheten)! Alla dagar i veckan!
Billigt (hyffsat), fisvänligt, rätt ok skidåkning och en gammal kurort så efterfrågade hotell finns.

Glömde säga. Har varit i Bad Gastein, Saalbach, och Kaprun. Vill fisa in ny tyrolerort.

Nu åker vi gubbkombi och då är krontüska autostrador något som lockar.
Engelberg verkar kannon om skidåkningen 100% är i fokus men vi vill slarva runt och äta äckliga ostar och dricka konstiga viner och annat okynne.

Ja, det såg jag väl att ni skulle!

Men kan folk envisas med att rekommendera BMW varje gång någon ber om biltips, trots att personen uttryckligen säger att de vill ha en liten och extremt soppasnål bil som dessutom kostar max 20' och har låg försäkring så måste väl jag få tipsa om Engelberg varje gång någon frågar om Alperna! :mad::mad::mad::mad:

Ja, det såg jag väl att ni skulle!

Men kan folk envisas med att rekommendera BMW varje gång någon ber om biltips, trots att personen uttryckligen säger att de vill ha en liten och extremt soppasnål bil som dessutom kostar max 20' och har låg försäkring så måste väl jag få tipsa om Engelberg varje gång någon frågar om Alperna! :mad::mad::mad::mad:

ICKE!

Men jag får hålla med om att Engelberg verkade jäkligt fint. Jag föredrar helt klart lössnö framför familjeupskrapade puckelpister.

Ost,vin o skidåkning är lika med Livignio.
Österrikare kan varken gjöra ost eller vin.

Ost,vin o skidåkning är lika med Livignio.
Österrikare kan varken gjöra ost eller vin.

Det är ingen gorméresa det handlar om och i ärlighetens namn blir det nog snarare ölhävning än ost/vinprovning men vi ska äta, dricka och ha det bra och kanske hyvla lite i backarna. Italien tar vi nog nästa gång tror jag.

Det är ingen gorméresa det handlar om och i ärlighetens namn blir det nog snarare ölhävning än ost/vinprovning men vi ska äta, dricka och ha det bra och kanske hyvla lite i backarna. Italien tar vi nog nästa gång tror jag.
Ölhävning är lika med Saalbach-Hinterglömt

Där har som sagt 2 av oss redan varit.

Såg det nu.
Annars finns ju Kitzbuhl där Pass Thurn ingår i liftkortet.
Pass Thurn har fina backar o lagom med folk.
Har för mig att du kan åka skidor till o från PT från kitzbuhl där vattenhålen finns

Selva di Val garden rokkar fett!
Mer pist än någon orkar åka på en vecka!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show