Apa mille räserbygge

Reläet var bränt men jag fann ett på skroten i Kramfors. Men tydligen så fick batteriet en käftsmäll också så jag måste tjacka ett nytt imorrn. Jag laddade upp det efter första tomkörningen och det gick bra men sen blev det kasst. Var väl regulatorn som skicka för mycket på det sen kanske? Alternatorn verkar ok...Nästa hoj blir nog en med kick, och magnettändning. Underbart:) En sladd till lyset sen är det bra.
 
Elektoniska saker suger ju fett:huvet Drog upp hojen i 170 då lägger färddatorn av...Pallade väl inte för vibbarna tror jag trots att den egentligen var gjord för HD:rolleyes: Måste ombesikta denna vecka så jag hoppas att den nya hinner komma innan fredag. Har gjort insatser i insatserna ockse så nu låter den ganske beskedligt tycker jag, får se om besikningsgubben tycker det också. Det var dock lite kul sist då han kom tillbaka från provturen och sa: Det här var roligast iår:D Vi har tur som har bra folk på besiktningen här i byn.
 
Hoppas du får hop den. Kul med en besiktningsman som kan uppskatta finsaker. :)
Vi vill ha FETAAAAA bilder på den snart. :)
 
Besiktad och klar:) Besiktningsmannen tyckte den lät på gränsen men släppte den ändå. Sen pratade vi om hans egna Dragstar som han var tvungen att byta system på för besiktningen men han skulle byta tillbaks nu för att den gick ju så dåligt med originalsystemet.... Som sagt, bra folk på besiktningen i Sollefte.
Märkt av att med extra insatser så går apan varmare. Det går inte att köra så länge i stan nu men det är ju jäkligt varmt också. Ska nog öppna upp lite ändå.
Feta bilder går ju inte att lägga upp på denna sight, 239kb är ju max så....
 
Fantastiskt kul och fint bygge. Jag har lusläst hela tråden!
Hur kommer det sig att en kille från Sollefteå blästrar grejor hos Johnny i K-holm? Jag har själv haft en del med honom att göra när jag renoverade min gamla RD 350 för länge sedan. En riktig hedersknyffel!
 
Tack. Jo Jonny är bra att ha och göra med. Det kom sig så att jag ville ha gjuten look på lite grejer och då hade jag läst att han blästrade med stålkulor bla Hulsterns frästa toppar för att de skulle gjutna ut. Å då är det nog inget fel på kvaliten....Sen så skaffade jag lite kulor själv och körde lite smågrejer som kedjeskyddet som var för tunt för att köra i jonnys slungbläster. Tog tid men det funkade också. Ska kolla upp det där med bilder sen...
 
Färddator nr2 är vibbade sönder också...va e de frågan om? Aprilian vibbar ju inte i närheten av vad en Hd kan åstakomma. Men då jag drar på över hundra eller kör med för låg växel så blinkar det bara så det är helt klart vibbar som är orsaken. Nu satt jag gummi emellan också... Baileys ovala köpt på Bikeline...Hoppas jag får pengar tillbaka...Är Acewell bättre? Eller Motogadget kanske...
 
Nu jäklar går jag på semester:yoparty Jobbade till halv tie ikväll men i morrn så drar jag åt Hälsingland och reggiefest hos Gandalf.:fyllisar Kanske Nccr har nån mätare som funkar också. Men det är faktiskt ganska befriande utan.....
 
Precis.

Sedan kan du använda Imagetaggarna för att direktlänka, dvs tryck på den lilla gula knappen med berge och en nmåne, n'st längts till höger i snabbsvarsmenyn.
Då kommer antingen följande symboler fram
eller ett nytt fönster upp.
Mellan taggarna elleri fönstret klistrar du länken till bilden.

Så här tex.
2iroeut.jpg

33aq5wh.jpg



SÅ oerhört coooool hoj. Grymt impad!
 
Last edited:
Grym hoj!
Med mök-perfplåt och allt!! :D
Så snyggt handknackad oljetank
 
Fy saschran vad snygg och välbyggd den blev!
Stjärtventilationshålen är en skön detalj som blev skitbra.
Jag funderar på om det finns något coolt att göra åt hålen för luffarturbon.

Är du nöjd med hur den fungerar? inga problem med att den går varmt tex?
 
Tack så mycket:Bugar Jo då den går lite i varmaste laget ligger på 90grader på landsväg och i stan kan man inte köra så länge innan det stiger mer. Ska låta göra en större kylare i vinter tror att med en större volym så kanske det löser sig. Vill ogärna göra en spoiler eller sätta in elfläktar. Då faller idén med bygget om jag ska sätta kåpor på´n igen...Sen så blir det nog ett lägre styre och lite uppsnyggning runt det. Annars så går den kanon, kan gå en aning snålt med nya piporna så man skulle ha kollat mappningen.
 
Löjligt förtjust i ditt nytänkande och det hantverksarbete du gjort.
 
Riktigt brutal maskin det blev.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top