Använder sig inte "proffs" av detta?

Jag har svårt att tro att det stämmer. Dom här greppskinnen måste vara motorcyklismens ormolja.

Jasså? Antingen ser man det på gp hojar eller så har dem motsvarande på ställen. Finns säkert dem som inte har men när jag kikat på det så är det många i gp cirkusen som antingen har det på tanken eller på stället,..

Kanske skulle ta med den där maskinen till nästa GP-race och visa för Lorenzo, Rossi och de andra att de gör fel :hihi

Exakt vad jag också tänker. Varför gör inte proffsen som vi amatörer blir lärda att göra? Vad är skillnaden? Denna tråden gör mig bara förvirrad... :)

Man skall ju också ta med att en racehoj inte har en stoppad sadel i skinn som man glider runt på som i en skinnsoffa.

Meh!? Får du inte ont i kewken om du bromsar med räjsbromsar utan att knipa om tanken?
:gråta

Jag brukar flytta penis åt sidan, inåt kurvan, och sätta låret mot tanken istället när det är bromsdags. Då kan jag vara mera avslappnad i kroppen och flytet blir bättre när jag hänger av i kurvan jag bromsar inför, då jag redan förflyttat mig.

//Glad amatör

Hehe. Väldigt kul svar =)

Jag brukar flytta penis åt sidan, inåt kurvan, och sätta låret mot tanken istället när det är bromsdags. Då kan jag vara mera avslappnad i kroppen och flytet blir bättre när jag hänger av i kurvan jag bromsar inför, då jag redan förflyttat mig.

//Glad amatör

Kanske skulle ta med den där maskinen till nästa GP-race och visa för Lorenzo, Rossi och de andra att de gör fel :hihi

Ha ha ha!!! EXAKT!!!!!

Jag har lite problem med alla dom där skolorna, vare sig det är CSS, SMC, eller vad det nu må vara... Det är ALLDELES för stort fokus på att man ska sitta såhär, ha huvudet där, tryck på den foten, tryck på den handen, titta där, sikta där, flytta vikten, kläm med benen, stöd med armen, titta hit, titta dit, tryck på den foten, flytta vikten, titta ditåt... Vem fan har tid att köra hoj fort när man ska hålla reda på allt det där...

Sitt skönt på cykeln, och fokusera på körningen istället... Det är ju bara kolla på alla snabba förare... Ta hela MotoGP, Moto2, WSBK, och WSS fältet och kolla hur dom sitter och rör sig på hojarna. Det finns lika många stilar som det finns förare, och INGEN gör som man lär ut på dom här kurserna/utbildningarna...

Det känns som att man tar något enkelt, och gör det avancerat och krångligt...

Några i SBK använder det i alla fall, såg det på en hoj i helgens race.

Bradl hade Stomp imorse i regnet, osäker på om han brukar ha det i torrt också.

Ha ha ha!!! EXAKT!!!!!

Jag har lite problem med alla dom där skolorna, vare sig det är CSS, SMC, eller vad det nu må vara... Det är ALLDELES för stort fokus på att man ska sitta såhär, ha huvudet där, tryck på den foten, tryck på den handen, titta där, sikta där, flytta vikten, kläm med benen, stöd med armen, titta hit, titta dit, tryck på den foten, flytta vikten, titta ditåt... Vem fan har tid att köra hoj fort när man ska hålla reda på allt det där...

Sitt skönt på cykeln, och fokusera på körningen istället... Det är ju bara kolla på alla snabba förare... Ta hela MotoGP, Moto2, WSBK, och WSS fältet och kolla hur dom sitter och rör sig på hojarna. Det finns lika många stilar som det finns förare, och INGEN gör som man lär ut på dom här kurserna/utbildningarna...

Det känns som att man tar något enkelt, och gör det avancerat och krångligt...

Det är väl som vanligt, allt är enkelt när man lärt sig det?

Det är alltså ingen inom motogp mm. som hänger ut från hojen, ingen som tittar
dit dom ska osv?

Jag "vet" att en hel del har greppprodukter på stället. Jag har testat att gummera insidan på stället och det funkar minst lika bra som de Tanktredz jag brukar ha.

Fast ett enda litet gruskorn som fastnar i gummit sabbar förstås lacken rätt ordentligt så det är inget för gatbruk.

Det är alltså ingen inom motogp mm. som hänger ut från hojen, ingen som tittar
dit dom ska osv?

Självklart tittar MotoGP förarna "dit" och "hänger ut" från hojen...

Min poäng är att ALLA inte gör EXAKT likadant... Det finns lika många sätt att köra fort på som det finns snabba förare... Därför tycker jag att det är lite svårt att lära ut ETT sätt (det rätta sättet) till banåkare...

Bara mina 5 cent, men det finns säkert massor av experter som tycker att jag har fel... (och att jag sitter helt åt helvete på hojen, och kör på helt fel sätt).

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...