Antalet HK, är DET det enda som gäller för dig!?

SSDD skrev:
Yepp!
Jag håller med ,,
Han kör somom hyndan var digital, stannar och tittar på blommor å stenar eller "fikar". han kan även stå med en utvecklad ut en karta , och se (hrm) "viktig" ut !
När man efter god tid, i laglig hastighet, kommer ikapp!(om man vet vart färden går)

Häskraftmissbrukare.

Hörru SSDD (men kul se dig här igen, och du är nog den som står och väntar på mig vid korsningen med din sura gamla övertrimmade... Sportster... :va ) mfl, nu liknar det trådurspårning.. :fakta Här handlar det om hurvida antalet hk skulle vara det enda avgörande kring roligheten/utbytet kring hojkörning, om man måste ha 170 hk för att ha kul på hoj, om det är vettigt att ha den värsta hojen som finns som förstahoj osv, allt enligt mitt första inlägg.... :7peta

/B
 
benkar skrev:
Hörru SSDD (men kul se dig här igen, och du är nog den som står och väntar på mig vid korsningen med din sura gamla övertrimmade... Sportster... :va ) mfl, nu liknar det trådurspårning.. :fakta Här handlar det om hurvida antalet hk skulle vara det enda avgörande kring roligheten/utbytet kring hojkörning, om man måste ha 170 hk för att ha kul på hoj, om det är vettigt att ha den värsta hojen som finns som förstahoj osv, allt enligt mitt första inlägg.... :7peta

/B

Sporthoj = vara snabbast till rödljuset/fiket eller???

Själv åker jag Sportster (!) (Jo, jag har sett Duccehatartråden,kom igen bara!)
bland annat .
och beroende vad jag vill med sin moppeåkning får man väl välja själv...
Jag åker ju mycket själv då jag inte har när till nån klubb/mc-korvar och åker mycket landsväg typ 70-90väg
och nog f-n är det lättare att få fartupplevlese på sportstern (=bromsar ,effekt/väghållning eller?) :hihi än en R1.
 
don efter person helt enkelt, tycker du att prestandan på din sporster är en upplevelse så får det ju stå för dig, andra kanske tycker andra hojar är det yppersta på den punkten.
 
SSDD skrev:
Sporthoj = vara snabbast till rödljuset/fiket eller???

Själv åker jag Sportster (!) (Jo, jag har sett Duccehatartråden,kom igen bara!)
bland annat .
och beroende vad jag vill med sin moppeåkning får man väl välja själv...
Jag åker ju mycket själv då jag inte har när till nån klubb/mc-korvar och åker mycket landsväg typ 70-90väg
och nog f-n är det lättare att få fartupplevlese på sportstern (=bromsar ,effekt/väghållning eller?) :hihi än en R1.

Klart du får en fart upplevlse på den!!!
För när du fått upp farten och ska bromsa så tar inte det fullflytande enkolvs oket!!!! (enligt en som kört SPORTHOJ)
Och när man lägger ner så får den Cykelpumps liknande gaffeln ett eget liv ...
Helt livsfarligt redan i 50...


Och ja jag har kört en sån flera gånger..
mamma åker på en sån! :tummenupp

Under ombyggnad för att jag är rädd om henne!!! :kiss
 
Jag har inte användning av alla mina hk när det svänger, dock är det mycket skönt att ha lite extra när vägen blir rak och omkörningarna många.

Jag har kört hoj i många år nu, och har bytt upp mig i hk antal. Jag ser det som att jag blir slöare och slöare. Jag behöver jobba mindre för att det skall gå undan med mer hk.

Jag brukar köra tjejens 600 fazer på lite krokvägar, typ slingerbulten, och det är roligare än min busa OM man kör riktigt aktivt.
 
Hmmm.. har jag roligare på en hoj med mycket hästkrafter :va
Jag måste nog säga JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Är jag snabbast i kurvorna? nej defenetivt inte!

Hade jag klarat mig med mindre hk, säkerligen. Men just känslan när man drar på och det känns som om man hänger i styret som en blöt disktrasa och magen sugs bakåt mot ryggraden. Alldeles underbart!!!!! :Bugar

Men skulle jag rekomendera att köpa en busa som första hoj??
Aldrig i livet!!! :kocko
Jag själv har åkt hoj i snart 15år och min mc har helt klart visat att man skall vara försiktig.
Jag tror defenetivt att det är bättre att börja med en effektsvagare hoj för att sedan byta upp sig några gånger.
Den abnorma styrkan som finns i sporthojar idag är inte lämplig att köra utan erfarenhet, men i slutändan så är det ju alltid upp till föraren, vi är alla olika.

Men för att återgå till ämnet, kommer ni ihåg när Suzuki kom ut med RGV 250:n??
Den var ju helt sanslöst rolig på kurviga vägar. så jag tycker inte att hk antalet hör ihop med hur kul man kan ha på vägen.

Att posörfaktorn varierar kanske kan stämma, för posörer är vi väl alla mer eller mindre.... :hihi
 
SSDD skrev:
Sporthoj = vara snabbast till rödljuset/fiket eller???

och nog f-n är det lättare att få fartupplevlese på sportstern (=bromsar ,effekt/väghållning eller?) :hihi än en R1.

Faan va smart, då skulle man kanske slå till på en Vmax, eftersom fartkänslan måste öka i kvadrat i förhållande till vägegenskapena?
 
Hightuned skrev:
Faan va smart, då skulle man kanske slå till på en Vmax, eftersom fartkänslan måste öka i kvadrat i förhållande till vägegenskapena?

Jag har ju inte kört en Vmax dårå, men pulver finns det välan i en sån ,och är det samma väghållning som i min Sportster så blire nog till att byta skinkstället så ett par Pampers får plats!
 
Kamikaze kid skrev:
Klart du får en fart upplevlse på den!!!
För när du fått upp farten och ska bromsa så tar inte det fullflytande enkolvs oket!!!! (enligt en som kört SPORTHOJ)
Och när man lägger ner så får den Cykelpumps liknande gaffeln ett eget liv ...
Helt livsfarligt redan i 50...


Och ja jag har kört en sån flera gånger..
mamma åker på en sån! :tummenupp

Under ombyggnad för att jag är rädd om henne!!! :kiss

Yes
det låter som Du, var en som sett "ljuset" ,(Amrikansk väghållnings teknik)

Det där med "fullflytande"vet jag inte ....Men nog f-n känns det ibland som om det går "fortare" när man bromsar... Kan bero på att padsen hjälper framhjulslagren att inte wobbla?? :lol

Men va f-n släpper man gasen så bromsar det bra endå...
 
SSDD skrev:
Yes
det låter som Du, var en som sett "ljuset" ,(Amrikansk väghållnings teknik)

Det där med "fullflytande"vet jag inte ....Men nog f-n känns det ibland som om det går "fortare" när man bromsar... Kan bero på att padsen hjälper framhjulslagren att inte wobbla?? :lol

Men va f-n släpper man gasen så bromsar det bra endå...

Jorå jänkarna vet hur man btgger macho-maskiner, har haft en gammal firebird med 7,5L bigblock på 550kusar och även om accet nog för att ställa en Posche i skamvårn var det inte direkt samma förhållande när man kom in på bromsning eller väghållning utan det var bara att se hård ut och börja mumla "fader vår" så fort en kusrva visade sig vi horisonten. :D
 
wheelieman skrev:
Titta bara på Van Zan :hihi

Appappap :fatta! Här försöker man hålla sig ifrån denna tråd OCH vad händer? Jo, via ett grovt och groteskt påhopp av wheelieman slängs man in i denna debatt. :hördu JAG HAR ALDRIG POSERAT VID EN KORVMOJ :gnissla :lol

wheelieman skrev:
Hmmm.. har jag roligare på en hoj med mycket hästkrafter
Jag måste nog säga JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Jamen :va Skaffa ett effektmonster dårå :hihi
 
Personligen måste jag lära mig o köra ordentligt [våga svänga etc] innan jag kan få ut så mycket som möjligt av 400.an
Men just nu duger den fenomenalt. Måhända att jag är nybörjare och inte behöver någon penisförlängare. Men med mina 34 hästkrafter kan jag ju iallafall ta mig framåt.

Tycker det är läskigt med människor som har på tok för mycket effekt mellan bena och inte kan kontrollera den..

400.an stannar i mina ägor iallafall till nästa säsong. Något behov av att ens ta bort strypningarna har jag inte, ännu.
Det bästa med det är att jag bibehåller min vikt under sommaren, eftersom jag alltid kommer sist är jag också den som inte hinner fika.. :rolleyes:
 
Jag kan inte fatta hur man kan fråga om en R6à verkligen duger som förstahoj :kocko Det är inte hästkrafterna som är det viktigaste.

Det är väl dom som köper en värstinghoj som förstahoj som drar upp försäkringspremierna eftersom dom med största sannolikhet kör åt skogen, förr eller senare :tungan

Bättre att börja med en mindre hoj tills man lärt sig att köra, men det klart, en del kanske har sånt dåligt själförtroende så dom måste köpa en värsting för att imponera på polarna ?? :lol
 
fax skrev:
Jag kan inte fatta hur man kan fråga om en R6à verkligen duger som förstahoj :kocko Det är inte hästkrafterna som är det viktigaste.

Det är väl dom som köper en värstinghoj som förstahoj som drar upp försäkringspremierna eftersom dom med största sannolikhet kör åt skogen, förr eller senare :tungan

Bättre att börja med en mindre hoj tills man lärt sig att köra, men det klart, en del kanske har sånt dåligt själförtroende så dom måste köpa en värsting för att imponera på polarna ?? :lol

Det är nog ofteast så att folk en nöjda med accet men man vill ju ha kusar nog för +250 i toppfar annas så kan man få det jobbigt med farbor blå om man någon gång skulle behöva rädda sitt körkort?
 
AleX skrev:
Om de blir omglidna av en cbr600 (med strypning kvar i) i kurvan så hoppas jag inte de klagar på sin effekt..


Kan man inte hantera sin mc riktigt bra så måste man ha en jävla massa mer hästar för o kunna gasa sig ikapp.. :arsele

Synd att min sambo inte följer med ner till Skåne i Påsk. För du kör inte ifrån mig, även när jag skjutsar :arsele
Men jag får väl förnedra dig när jag kör själv, om inte du vill åka bakpå :D
 
turbo

bmwjohan skrev:
det är så mycket snack om bana eller strippen hela tiden. 99,9% av sporthoj åkarna kör nog till 99,9% av tiden på allmänna vägar och inte på bana eller strippen. då lär det va totalt makalöst läckert att ha en turbohoj att härja med på 90 och 110 vägar. jag skulle tycka att det var makalöst läckert i alla fall. särskilt på 110 väg :D
de e skit kul!
 
Effekt

Hmm Nää d e klart,, så värst mycke effekt behöver man ju inte. O skutta runt på en motard e ju sjukt kul!! :yoparty
Men ja som är en posör/tourer/ liten kuk så e ett lite större alternativ av motorcykel självklart för mig.
En 250 eller 600cc ban hoj har läng legat i minnet, säkert kanon kul på bana som sagt.
Ja har åkt på bana ett 5-6 gånger, undra hur måmga procent av min motor som ja använder då? ha ha d e nog inte mycke. men o ligga på highway med flickan bakpå o rasta en R1,, D tycker ja e manligt! ha ha

Kör försiktigt. :tummenupp
 
Hightuned skrev:
Det är nog ofteast så att folk en nöjda med accet men man vill ju ha kusar nog för +250 i toppfar annas så kan man få det jobbigt med farbor blå om man någon gång skulle behöva rädda sitt körkort?

så där resonerar jag i alla fall. har man en hoj som det är väldigt bra drag i så kan man köra ifrån snuten på ett mycket säkrare sätt. man kan ju fixa rejäla försprång på rakorna så att man kan ta det lungt i kurvorna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top