Antal mil på däck.

Westergård H

Medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Tja !

Har insett att mitt bakdäck snart har gjort sitt.
Är ett Michelin pilot road.
Sitter på en Vfr 750 och har rullat ca 1200 mil.
Har bara 2mm kvar.
Hur långt har ni andra kommit på era däck ?

Kör försiktigt i sommar !

Last edited:
Vfr piloten skrev:
2241797 Tja !

Har bara 2mm kvar.

Ungefär 30 mil på ett bakdäck är ganska normalt för mej, Metzeler Rennsport/Racetech, och på bana då förstås... :)

Har kört på Brigestone Battlax 2 och både fram och bak håller mellan 1000 och 1200 mil.

Nu har jag gått över till Michelin pilot road och de sägs hålla längre. Framtiden får visa!

/Rymding

500 mil bak
1000 mil fram
väldigt ungefär beror på hur många barnkörningar det är. Konstigt nog inte mycket ner när vi var i skottland fast då slet man ju nästan bara i mitten :tomten

TLR - Pirelli SuperCorsa SC2 - 3-400 mil på gata.

XR - Pirelli Diablo - 450 mil blandat Gata/Bana

Endast backdäck. Framdäcken håller ju i "evigheter". 750 mil på mitt framdäck på min XR, och 600 mil på TLR'en. Ännu så länge och båda håller nog en 3-400 mill till :)

1200 mil på ett Pilot Road låter rimligt. Jag har åkt ca 600 på mitt, och det är la 4 mm kvar på mitten typ.

Vfr piloten skrev:
2241797 Tja !

Är ett Michelin pilot road.
Har bara 2mm kvar.

Har provat en del olika varianter men efter ca 300 mil är de slut.

Orginal däcken (Michelin??) som satt på hojjen gick iaf 400 mil sen var jag nästan förbi corden :tomten.
Har Pilot Power nu o hoppas iaf på 500 mil.
Får nog se hur det blir med det.. :huvet

dunlop däck vet i fan vilket (sport i alla fall), några km till 400 mil och typ -3mm kvar :3freak Endast gata!!!

Pirelli Dragon GTS 300 mil, men då borde jag nog inte åkt de sista 15-20 :gnissla
Och kanske svängt lite mer :D

Bifogat

• PirelliDragonGTS.jpg
    PirelliDragonGTS.jpg
    19.2 KB · Visningar: 287
rogka566 skrev:
2242298 Pirelli Dragon GTS 300 mil, men då borde jag nog inte åkt de sista 15-20 :gnissla
Och kanske svängt lite mer :D
Originalmonterat Bridgestone fram gick längre men fick ersättas av ett Metzeler Sportec M1 efter dryga 800 mil...

Bifogat

• Bridgestone.jpg
    Bridgestone.jpg
    27.4 KB · Visningar: 53
Jag kommer inte ihåg vad jag kör med just nu, men jag kommer ca 1000 mil på ett framdäck och 150-200 mil på ett bakdäck :hihi Jag börnar inte, men det tuggar ganska bra ändå.

hmm

Gisses jag åker ca 200 - 300 mil på ett däck och jag kör inte bana. hur gör ni för att få däcken att hålla så länge???

Kom 600mil på pilot power (bakdäck), har investerat i ett pilot road som ska på, hoppas på några fler mil :)

*/ ?>
Back