Ansluta sig till vilken klubb?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
I och med Hyllinge MS ställt in SM så vill jag inte stödja dem längre med mitt medlemskap. Men vilken klubb skall man istället ansluta sig till, som tar hand om motorcykelintresset?

Fast om du har licensen utställd på HMS måste du först kontakta Svemo om klubbytet.

Men som Jens säger, LMS.

Fast om du har licensen utställd på HMS måste du först kontakta Svemo om klubbytet.

Men som Jens säger, LMS.

En del klubbar brukar bjuda på övergångspappret om man byter till deras klubb och skickar in pappret till SVEMO. Beställer du övergångspappret själv från SVEMO får man betala. Sista datumet för klubbyte brukar vara 1 nov, har jag för mig.

Ett tips till trådstartaren är att gå med i en så lokal klubb som möjligt. Kolla bara upp så dom har för RR med. Skulle gissa att det finns en hel del olika klubbar i eller i närheten av Kristianstad. Lokala tilltänkta sponsorer kan tycka det låter bättre om man kör för en hemmaklubb och samma gäller för intresse för lokal media. Förmåner som att få träna billigt på gym, medverka på möten eller liknande aktiviteter kan bli svårt att utnytja om man har halva Sverige till klubben.

Last edited:
Vill du vara dig själv för en stund kan du gå med i NRS. Eller om du bara känner dig lite eljest.

Du är ju redan medlem i Sydskanes Emse MCK så varför inte tävla för klubben? :tummenupp
Vi är ett antal som har eller haft eller har vår licens via Sydskanes.

Hade inte koll på att SSEMSE var Svemo anslutna men kommer ändra så jag tävlar för "er" istället. SSEMSE är kalas :tummenupp

Hade inte koll på att SSEMSE var Svemo anslutna men kommer ändra så jag tävlar för "er" istället. SSEMSE är kalas :tummenupp
Tävla för oss heter det ju, du är ju en del av klubben så "oss" är helrätt! :tummenupp
Kontakta info@sydskanesemse och informera om att du vill plocka ut nästa års licens via Sydskanes Emse MCK och glöm inte meddela SVEMO om byte av medlemsskap i tid.

Tävla för oss heter det ju, du är ju en del av klubben så "oss" är helrätt! :tummenupp
Kontakta info@sydskanesemse och informera om att du vill plocka ut nästa års licens via Sydskanes Emse MCK och glöm inte meddela SVEMO om byte av medlemsskap i tid.

Nu tycker jag det är upp till Sydskanes Emse MCK att rodda ihop det som HMS inte kan... Alltså SM på Knudan!:fakta

/ Jens

Nu tycker jag det är upp till Sydskanes Emse MCK att rodda ihop det som HMS inte kan... Alltså SM på Knudan!:fakta

/ Jens
Tyvärr har vi ingen RR-sektion i föreningen, ingen utbildad TL och inte heller någon som kan rodda det tekniska. Sydskanes Emse är en förening för gatåkare med stort intresse för bankörning. En del av våra medlemmar tävlar men majoriteten är bara intresserade av att utveckla sin hojåkning för att bli bättre och säkrare på vägen.

Anledningen att föreningen är SVEMO-ansluten har med försäkringar att göra (har jag fått berättat för mig). Detta ger också våra medlemmar möjligheten att tävla i föreningens namn.

Vi är duktiga på säkerhet, organisation och buller men har ingen möjlighet att på egen hand rodda ett SM. Vi hade däremot gärna hjälpt HMS att ordna ett.

Tyvärr har vi ingen RR-sektion i föreningen, ingen utbildad TL och inte heller någon som kan rodda det tekniska. Sydskanes Emse är en förening för gatåkare med stort intresse för bankörning. En del av våra medlemmar tävlar men majoriteten är bara intresserade av att utveckla sin hojåkning för att bli bättre och säkrare på vägen.

Anledningen att föreningen är SVEMO-ansluten har med försäkringar att göra (har jag fått berättat för mig). Detta ger också våra medlemmar möjligheten att tävla i föreningens namn.

Vi är duktiga på säkerhet, organisation och buller men har ingen möjlighet att på egen hand rodda ett SM. Vi hade däremot gärna hjälpt HMS att ordna ett.

Det kanske var bra info för Humlan om dom funderar på att rodda. Hjälp med funkisar osv menar jag kan ju vara det som avgör..

Jag förstår er situation och hoppas att mitt inlägg inte lästes med en "läxa-upp"-andemening utan mer som en "inspirations"-andemening...

Ett svar på första inlägget, jag kan ha missföstått det du skriver men innan du letar en klubb som gör något för dig, tänk gärna på...

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JLdA1ikkoEc&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JLdA1ikkoEc&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Vill du vara dig själv för en stund kan du gå med i NRS. Eller om du bara känner dig lite eljest.

...och en platta Norrlands kommer med medlemskortet? :)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...