Ansök om startnummer 2008

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Kutsarna på 600 o 1000 hojar har ju inga sidor! Kommer någon att kunna ha nummer på kutsen? Om det ska vara godkänt?:va

Jajamensan, sätt dit en nummerplåt så som det gjordes i begynnelsen så blir det godkänt.
Uråldriga crossbutiker kan säkert sälja lösa nummerbottnar i hårdplast att skruva dit, och med rätt bakgrundsfärg :tummenupp

Kutsarna på 600 o 1000 hojar har ju inga sidor! Kommer någon att kunna ha nummer på kutsen? Om det ska vara godkänt?:va
Några modeller kanske klarar det men inte så många av den nyare. Det blir till att sparka igång kreativiteten för de som har många sponsorer och ont om plats på sidorna.

#11 rookie 1000, får se till att köra mer än 1 tävling detta året ;)

#29 bokat för rookie 600:yoparty

...tur för mig att det inte var taget efter allt jobb med hemsidan:)

Jag skulle vilja ha möjlighet att boka nummer 14, 74 och 77 i ALLA klasser... ;)

Orsak: de är de nummer som är lättast att blanda ihop med 19, 17 och 11 vilket gör att det är ett rent helvete att se vilket nummer det är.

Och en vädjan när ni börjar designa era siffror nu i vinter: Tänk på att de ska gå att se siffrorna på hyffsat långt håll när ni kommer i full fart. Det blir liksom lite lättar med blå-flagg, gul-flagg-situationer och race-incident-rapportering då.

Oj vad jag är tjatig!!!

Reglerna säger faktiskt inte att det ska vara på kutsen utan att de ska vara läsbara från sidan.

Har för mig att t.ex. ena Starol racing hojarna hade nuffrorna på kåpan.

Vilket ju sandstream redan påpekat... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3306814&postcount=13.

Last edited:
Reglerna säger faktiskt inte att det ska vara på kutsen utan att de ska vara läsbara från sidan.

På en stor ful tusing kan man ju sätta skylten på ljuddämparen! Den är ju stor nog!
Annars är det inte mycket plats on HELA siffrorna (i rätt storlek!) ska vara synliga från sidan!

Bifogat

• CBR1000RR83_w800.jpg
    CBR1000RR83_w800.jpg
    45.4 KB · Visningar: 76
På en stor ful tusing kan man ju sätta skylten på ljuddämparen! Den är ju stor nog!
Annars är det inte mycket plats on HELA siffrorna (i rätt storlek!) ska vara synliga från sidan!
Nej, det kanske inte är så gott om plats men det är nog bara att gilla läget och fundera på vilken av dina sponsorer som inte får vara med nästa år ;)

Nej, det kanske inte är så gott om plats men det är nog bara att gilla läget och fundera på vilken av dina sponsorer som inte får vara med nästa år ;)

Här måste det till lite kreativitet...
1. Skylt på kutsen
2. Skyltar på sidan av kutsen
3. Skylt på svingen
4. Skylt på låret!!!:tummenupp
5. Skylt på .................

Back