Annorlunda Mc affär

TomasT skrev:
oljetrycksgivaren fungerar väll inte på det sättet ?? Det är väll bara en givare som ger info om aktuellt tryck ? den påverkar inte trycket alls om jag har förstått rätt.... Om den pajar så blir väll det enda felet att man inte vet vad oljetrycket är..eller är jag helt ute och cycklar nu?! :confused:
danskar är feta o dricker öl o röker ciggar o ä värdelösa på fotboll :4skrika :tomten

Det skulle ju kunna vara så att affären drog till med en vit lögn för att dom inte var färdiga med hojen i tid.

Oljan åker ju runt i motorn oavsett om man har fel på oljetryckskontakten eller inte.

Långa farbron skrev:
Oljan åker ju runt i motorn oavsett om man har fel på oljetryckskontakten eller inte.

Jovisst, men kamkedjesträckaren var väl hydralisk eller? Har du inget oljetryck så blir det ingen sträckning...

Hade mekanikern sagt att oljepumpen var kass, så hade jag köpt det. Men oljetrycksmätaren??? No Way! Om ni nu har sett en oljetrycksmätare så förstår ni vad jag menar. Om inte, gå ut i garaget skruva ur den från sumpen:D

Jag lämna in min hoj en gång till en
dansk
och han sålde vidare den direkt till en
fransk
som i sin tur hade sönder den med en
spansk.

Jävlar vad sur jag vart när det hela uppdagades, då kunde jag känna mig blåst, precis som trådskaparen

Buspojke skrev:
Jovisst, men kamkedjesträckaren var väl hydralisk eller? Har du inget oljetryck så blir det ingen sträckning...

Kan vara, men med tanke på att den hade släppt så GISSAR jag på att det är en vanlig mekanisk.

Kontaktens uppgift är att kolla så det finns oljetryck,gör det inte det så tänder den lampan på instrumenteringen,dvs den har inte med själva flödet att göra i fysik form ,den bara övervakar det.

:)

David81 skrev:
han är blåst han är blåst, han har blivit lurad .. han får gå hem med svansen mellan benaaa... :tungan
citat B.Rosenström..

Danskarna verkar ju vara seriösa faktiskt.. :tummenupp
Dom sa att dom va bra, men dom va fula .... B.R

Jag har kört 4 hjuling hela helgen :banana

Jag tror inte att jag vart lurad . När jag hämtade hojen så kom ägaren Henrik (jag tror att han heter så) vi gick ut i verkstaden. Hojen stod på laddning han gick igenom reparationen visade alla krökta ventiler en helslut kamkedja, en före detta decomp mojjäng sen så var det lite annat smått och gott. Han sa hade inte sett en kedja som så ut som denna och att kamkedjespännaren var helt slut(visade den oxå). Han förstod att något var galet med smörjingen. Han hade mätt upp det och sett att det gav förlite, Men det var ingen dyr sak.

Ibland får man ju pröjsa 4000-5000 för en service med olja och filter och det hela. Nu fick jag pröjsa 7800 ink alles olja filter jobb reserdvelar. (7 timmar jobb) så det känns inte så blodigt faktiskt.

Sen hade jag importerat egna reservdelar från USA (kawasaki orginal) dom använde han utan knyst. - han sa du hade ju egna luftfilter, tändstift, oljefilter, avgasrör så vi använde det. Man brukat ju få höra -DET går inte vi kan inte ta ansvar för dom grejorna bla bla.

Jag är helnöjd med deras jobb :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...