Annorlunda Mc affär

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Jag fick problem med min 4 hjuling. Ringde runt till en massa kunnit folk men ingen vill hjälpa mig. Hamnade så småning om på Mc gården i Slangerup i Danmark. Jag förklarade mitt problem och frågade om han kunde hjälpa mig.
- kom in med den sa han?? okay när då?
- när du har tid svarade han?
Jag var inte sen och lasta den och iväg till Mc affären. Ganska snart hade han hittat felet (kamkedjesännaren hade pajat)
tillföljd att kamkedjan hade kuggat över... och kolv i topp med öppna ventiler..
ja ja det kostade skjortan.
Han sa att det skulle ta några dagar att få hem reservdelar etc.
helt okay sa jag och åkte där ifrån.

sen ringer jag och frågar hur det går?
- han säger att den är lagad och går bra. Fint säger jag och frågar när jag kan hämta den.
- Då svara han INTE ännu ..?? varför då
- Nu ska vi ta redapå varför den gick sönder? Va? sa jag
- han säger att det ska inte gå sönder på det sättet som den gjorde. Så vi behåller den ett tag till?
sen ringer han mig och säger att dom har hittat felet... oljetrycksgivaren gav för lite olja till följd att det smorde inte tillräckligt den har dom bytt nu och nu kan jag hämta den.

Grymt seriös MC verkstad kan varmt rekomendera MC Gården i Slangerup :tummenupp

sirmagnus skrev:
Jag fick problem med min 4 hjuling. Ringde runt till en massa kunnit folk men ingen vill hjälpa mig. Hamnade så småning om på Mc gården i Slangerup i Danmark. Jag förklarade mitt problem och frågade om han kunde hjälpa mig.
Jag var inte sen och lasta den och iväg till Mc affären. Ganska snart hade han hittat felet (kamkedjesännaren hade pajat)
tillföljd att kamkedjan hade kuggat över... och kolv i topp med öppna ventiler..

- han säger att den är lagad och går bra. Fint säger jag och frågar när jag kan hämta den.
- han säger att det ska inte gå sönder på det sättet som den gjorde. Så vi behåller den ett tag till?
sen ringer han mig och säger att dom har hittat felet... oljetrycksgivaren gav för lite olja till följd att det smorde inte tillräckligt den har dom bytt nu och nu kan jag hämta den.

Man kan säga att du vart blåst där. inge nicigt av dom att lurar.

sirmagnus skrev:

Bra jobbat, om det är sant.

öööhhh va? Han skriver ju att verkstaden gjorde ett skitbra jobb, kollade dessutom upp varför en viss sak hade pajat och åtgärdat även det. Eller har jag fattat det fel?

[- sNaIjK -] skrev:
Att han blev blåst & det var inte schysst av affären att göra så.
Antingen missförstår jag, eller så kan jag inte läsa(inte helt ovanligt) eller så kan inte ni läsa i det här fallet... :va
Han skrev ju att affären hjälpte honom, och dessutom var mkt seriösa och tog reda på felet samt åtgärdade det så att det inte skulle upprepas. Han avslutar sitt inlägg med att rekommendera affären... :tummenupp

Kristallklart, han är blåst. Dom hade hyrt ut den och drog en rövare. Så gör dom ofta dom där Danskarna. /D

$noop skrev:
öööhhh va? Han skriver ju att verkstaden gjorde ett skitbra jobb, kollade dessutom upp varför en viss sak hade pajat och åtgärdat även det. Eller har jag fattat det fel?

Men då har ju jag också fattat fel.... :tummenupp

//DFMSWEDEN

dwestlund skrev:
Kristallklart, han är blåst. Dom hade hyrt ut den och drog en rövare. Så gör dom ofta dom där Danskarna. /D

Och det vet du??

Du bor ju inte ens i närheten.....jag bor däremot lite närmare (skåne), och har aldrig hört något så förbannat dumt.... :kocko

Och vad är det nu för hat du har emot danskarna?

//DFMSWEDEN

han är blåst han är blåst, han har blivit lurad .. han får gå hem med svansen mellan benaaa... :tungan
citat B.Rosenström..

Danskarna verkar ju vara seriösa faktiskt.. :tummenupp

DFMSWEDEN skrev:
Men då har ju jag också fattat fel.... :tummenupp

//DFMSWEDEN

Och det vet du??

Du bor ju inte ens i närheten.....jag bor däremot lite närmare (skåne), och har aldrig hört något så förbannat dumt.... :kocko

Och vad är det nu för hat du har emot danskarna?

//DFMSWEDEN

öhhh!
TRor nog det är en hel del ironi i det inlägget!!! :7peta

oljetrycksgivaren fungerar väll inte på det sättet ?? Det är väll bara en givare som ger info om aktuellt tryck ? den påverkar inte trycket alls om jag har förstått rätt.... Om den pajar så blir väll det enda felet att man inte vet vad oljetrycket är..eller är jag helt ute och cycklar nu?! :confused:

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN