Annika Östberg snart fri!?

När hon begick sina brott så var hon djup nere i knarkträsket. Hon har suttit rätt lång tid och om hon ser till att hålla sig ren tror jag inte att hon längre är någon fara för allmänheten. Det är nog ingen fara med att släppa henne. Om vi ser till de straff som delas ut i Sverige så har hon ju redan suttit 2-3 gånger så länge som hon skulle gjort om hon dömts av en svensk domstol.

Ja, hon lär nog inte falla tillbaka i någon brottsbana direkt. :rolleyes:

Värre är det med alla psykon som går fria. Eller milda straff till drogpåverkade personer som slår ner oskyldiga. Dom jävlarna skulle få skaka på livstid. :gnissla

//M

Det är så makalöst att man blir arg. :mad:
Att en Hinseberg-häxa skulle kosta 5 papp per dag är lika... väl underbyggt som alla andra korvgubbes vanföreställningar ungefär. :gnissla

Jag skulle inte bli förvånad om hon släppte en bok om sitt liv och blev jätterik,
sen skulle kanal 5 göra en dokusåpa om henne "Kåkfarare söker man".
:fakta

Jag skulle inte bli förvånad om hon släppte en bok om sitt liv och blev jätterik,
sen skulle kanal 5 göra en dokusåpa om henne "Kåkfarare söker man".
:fakta

Tja varför inte? Då kommer hon via skattesedeln betala tillbaka vad hon kostat oss tills dags datum så varför inte??? Tror faktiskt att jag hellre skulle titta på kåkfarare söker man än skitprogramet bonde söker sköka f´låt fru menade jag.
.

Tja varför inte? Då kommer hon via skattesedeln betala tillbaka vad hon kostat oss tills dags datum så varför inte??? Tror faktiskt att jag hellre skulle titta på kåkfarare söker man än skitprogramet bonde söker sköka f´låt fru menade jag.
.

Kan bara tänka mej vilka samtalsämnen som kommer fram på dejterna...

-"jaha, vad gillar du att göra på fritiden då Annica?
-ehh...*funderar länge*...jo, jag brukar oftast sysselsätta mej med att försöka byta till mej så mycket cigg så möjligt i utbyte mot att jag tjallar"

:gnissla

Det är så makalöst att man blir arg. :mad:
Att en Hinseberg-häxa skulle kosta 5 papp per dag är lika... väl underbyggt som alla andra korvgubbes vanföreställningar ungefär. :gnissla

Näe, det var väl bara på nya superanstalten en plats skulle kosta så pass, en hinsebergshäxa kostar säkert bara en tusing om dan

googla lite på Annika Deasy som hon eg heter så hittas det rätt mycket i fallet.. sen om det är sant eller inte allt e ju som vanligt medias vinklingar både här och där borta..

Näe, det var väl bara på nya superanstalten en plats skulle kosta så pass, en hinsebergshäxa kostar säkert bara en tusing om dan

Dessutom kan man inte bara titta på hennes kostnad internerad och jämföra den rakt av mot kostnaden för att släppa ut henne eftersom kostnaden för att ha henne internerad till mångt och mycket innehåller fasta kostnader, merparten rent av. Men det är klart, om de kan sälja en liten del av Hinseberg och sparka någon plit så vore det ju galant.

Egentligen heter?!
Det namn hon hade som gift menar du?!

ja hon e ju gift så.. men har väl tagit tillbaka sitt flicknamn.

tänkte att man kanske ville läsa lite mera än den svenska propagandan och få lite mera inblick i saken.. men det kanske inte är så viktigt?

Måste vara tungt om hennes döde son Sven ligger begravd i USA. Att inte ens kunna besöka graven när hon kommer ut :(

Måste vara tungt om hennes döde son Sven ligger begravd i USA. Att inte ens kunna besöka graven när hon kommer ut :(

Du kan vara lugn, det kommer alldeles snart nån pajas till politiker med den briljanta idén att jänkarna ska gräva upp och lämna över kvarlevorna till oss svenskar, på våran bekostnad så klart.

Du kan vara lugn, det kommer alldeles snart nån pajas till politiker med den briljanta idén att jänkarna ska gräva upp och lämna över kvarlevorna till oss svenskar, på våran bekostnad så klart.

Näe, men barnen och barnbarnen till polisen som mördades kan i alla fall hälsa på sin pappas grav tack vare Annica om det tröstar dig!

Nu får ni ge er :D Jag har en ganska låg puls och osentimental människosyn inför det mesta.
Jag ville bara mana till ett mindre enkelriktat synsätt. Hennes liv är till stora delar redan förstört vad vi än tycker.

A har som anhörig mig veterligen inte processat för dödstraff eller livstid för på rattfyllot som körde ihjäl sonen.

Jag bryr mig som sagt om en massa andra saker också, jag sätter med regelbundenhet in deg till rädda barnen, cancerfonden och röda korset osv. Annika Östbergs fall har jag inte engagerat mig i. bara läst tidningsartiklarna genom åren. Det finns ju som sagt större problem här i världen än A Östeberg. Så jag kan förstå er harm över den kanhända oproportionerligt stora uppmärksamhet fallet fått.

Som principsakt tycker dock att hon ska få komma ut nu, gärningar ska bedömas lika och inte utefter hur pass hatiska/förlåtande de efterlevande är.

Kniv-Calle med blodiga skjortan skulle ju bara hem direkt, skyddas från de dumma grekerna.

Det blir lite töntigt.

Guw, ditt inlägg tog jag illa vid mig av. Det likställer med ngn som njuter av att döda.

Kniv-Calle med blodiga skjortan skulle ju bara hem direkt, skyddas från de dumma grekerna.

Det blir lite töntigt.

Jag kan trösta dig med att jag inte ville ha hem honom heller.

Det är ytterst få kriminella jag vill ha tillbaka till sverige, men knivkalle var IAF svensk och begick brott vid en resa utomlands, till skillnad från Annica.

Nu får ni ge er :D Jag har en ganska låg puls och osentimental människosyn inför det mesta.
Jag ville bara mana till ett mindre enkelriktat synsätt. Hennes liv är till stora delar redan förstört vad vi än tycker.

A har som anhörig mig veterligen inte processat för dödstraff eller livstid för på rattfyllot som körde ihjäl sonen.

Jag bryr mig som sagt om en massa andra saker också, jag sätter med regelbundenhet in deg till rädda barnen, cancerfonden och röda korset osv. Annika Östbergs fall har jag inte engagerat mig i. bara läst tidningsartiklarna genom åren. Det finns ju som sagt större problem här i världen än A Östeberg. Så jag kan förstå er harm över den kanhända oproportionerligt stora uppmärksamhet fallet fått.

Som principsakt tycker dock att hon ska få komma ut nu, gärningar ska bedömas lika och inte utefter hur pass hatiska/förlåtande de efterlevande är.

Det blir lite töntigt.

Guw, ditt inlägg tog jag illa vid mig av. Det likställer med ngn som njuter av att döda.

Och jag glömde en smiley. Jag var ju som vanligt direkt oseriös :)

Jag kan trösta dig med att jag inte ville ha hem honom heller.

Det är ytterst få kriminella jag vill ha tillbaka till sverige, men knivkalle var IAF svensk och begick brott vid en resa utomlands, till skillnad från Annica.

Jo du har tjatat om att du inte tycker att Annika är svensk i all dessa trådar. Jag tycker dock att det är ointressant, kopplingen gjorde det däremot möjligt för Sverige att få stopp på evighetshämden.

Ditt förra inlägg om gravarna tog jag personligt illa vid mig av, det likställde mig med ngn som gläds av mord. Allt i denna historia är ju bara mörker i mina ögon.

Tack och hej.

Obama själv kan bli kistbärare, den jädra sossen. :mattias

Jo du har tjatat om att du inte tycker att Annika är svensk i all dessa trådar. Jag tycker dock att det är ointressant, kopplingen gjorde det däremot möjligt för Sverige att få stopp på evighetshämden.

Det kan väl inte vara ointressant huruvida hon är svensk eller inte?

I såna fall borde vi ju lägga minst lika mycket energi på att få hit alla andra som sitter på livstid i USA?
Oavsett om dom är svenskar eller inte.
Det borde ju vara minst lika inhumant att dom hålls som fånge, många har ju suttit längre än Annica.

Den där nattskjortebombaren som vi titt som tätt får lösa ut ur fängelse är ju mer svensk än Annica, och han kan gott få ruttna i Guantanamo för mig så länge han fälls i domstol först.

They all did the crime...

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...