anmälda till Falkenberg 16-17maj

Har rätt stor förståelse för om de som blir utkvalade av Haaland, Backlund, Cajback mfl tycker det är trist. Om alla fick starta hade det varit en annan femma.
Fast det är ju en öppen tävling och alla får delta oavsett vilken klas de har. Man kan ju inte bli sur för att bra förare kör snabbare. Underligt resonemang tycker jag.

Fast det är ju en öppen tävling och alla får delta oavsett vilken klas de har. Man kan ju inte bli sur för att bra förare kör snabbare. Underligt resonemang tycker jag.

Håller med, hade jag kört i NSBK så hade jag bara vart glad över att få köra med supersnabba coola grabbar. Tänk om det hade smittat av sig:jisses:tummenupp

Watz står inte med på listan!?:confused:

Han ska inte köra. Han körde bara SM premiären som träning inför AMA Pro Supersport. Watz opererades för någon månad sedan och har missat början av AMA-säsongen och ville träna lite här hemma först.

Visst är det så men jag vidhåller att det nog är svårt att känna lycka över att inte få starta, oavsett klass.

Har rätt stor förståelse för om de som blir utkvalade av Haaland, Backlund, Cajback mfl tycker det är trist. Om alla fick starta hade det varit en annan femma.

Ger man sig in i leken... Det hör ju för fanken till sporten att man får se till att kvala in. Vill man inte riskera att inte få köra race så kan man stanna hemma.

Alex, Filip, Mortenzoni, Haaland och Svensken lär ju inte höra till de utkvalade :näsblod

Håller med, hade jag kört i NSBK så hade jag bara vart glad över att få köra med supersnabba coola grabbar. Tänk om det hade smittat av sig:jisses:tummenupp

Nja missförstå mej rätt nu, jag kommer personligen ge allt i helgen för att få köra racen och det är självklart en sporre att behöva kvala in.

Men nu är systemet med klasserna och serierna inte uppbyggt för att köra såhär, om tex dom som kommer från toppen av Rookie inte kan kvala in var ska dom köra då?
Hade systemet varit uppbyggt att tex dom 4 första i en serie får flytta upp och dom sämsta i motsvarande får flytta ner, då kunde man fått en rättvisare fördelning.(om det är genomförbart det vet inte jag)
Dumt om det inte finns en serie att utvecklas i utan måste bli nästan 2 sec snabbare under en vinter( svårt att få upp fart på vintern) för att få köra.

Men visst är man inte tillräckligt snabb får man väl klassa ner sig igen, men det lär knappast Svemo gå med på. Där ligger igentligen problemet att man kan hamna i ett vakum där man är för snabb för dom "långsamma" och för långsam för dom snabba:).

Ska bli intressant att se hur det hela blir i helgen, och trots all är det roligt med fulla startfält det bådar gott för sporten.
Nu hoppas jag publik dyker upp och tittar också :tummenupp

Ger man sig in i leken... Det hör ju för fanken till sporten att man får se till att kvala in. Vill man inte riskera att inte få köra race så kan man stanna hemma.
Du har helt rätt men tänk dig två st sandlådor, en för de stora pojkarna och en för de små. Grabbarna i den lilla sandlådan tycker nog inte att det är så kul när de stora kommer och tar deras bilar :)

Jag tror precis som Farfar att alla kommer att göra sitt bästa och det kommer säkert att bli bra race!

Du har helt rätt men tänk dig två st sandlådor, en för de stora pojkarna och en för de små. Grabbarna i den lilla sandlådan tycker nog inte att det är så kul när de stora kommer och tar deras bilar :)

Jag tror precis som Farfar att alla kommer att göra sitt bästa och det kommer säkert att bli bra race!

Skillnaden är att detta inte är en sandlåda med regler för vem som får deltaga. Det är en tävling. :)

Tjenna, jag kommer finnas på plats och fota om någon är intresserad. Frågan är om man behöver komma båda dagarna eller om det räcker med söndag?

Är det någon i R600 som vet med sig att de inte skall köra?! Jag anmälde mig tyvärr lite sent och får som det ser ut nu inte komma till kval. Surt som faan...

Jag packar i alla fall hojen och åker ner ikväll så får vi se...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon