anmälda till Falkenberg 16-17maj

Jag har mailat Tony för att se om han har några listor i elektroniskt format.

Hörde att det var väldigt många anmälda i NSBK, 50-60 st, men vet inte om det stämmer.

Är det 30 till start på Falken?

Fick svar från Tony och det är fullt i Rookie 600 och NSBK. Han jobbar för fullt med att försöka få in alla som vill köra men många som är anmälda men som vet att de inte ska köra har inte avanmält sig så listorna kommer att ändras...

Fick svar från Tony och det är fullt i Rookie 600 och NSBK. Han jobbar för fullt med att försöka få in alla som vill köra men många som är anmälda men som vet att de inte ska köra har inte avanmält sig så listorna kommer att ändras...

Jag hörde av Helena på FMK att det är fullt i tjockie1000 oxå. :yoparty

Menar ni fullt till kvalets 40 eller till racets 31?
Om det är till 40st, blir det nog tufft på kvalet med många utklassade.

Last edited:
Undra om samma klagovisa som var för nått år sen kommer komma från förarna i NSBK om att PRO-SBK förare kommer in och snor poäng bara för att dom vill tjuvträna inför deras egna race. :)

Undra om samma klagovisa som var för nått år sen kommer komma från förarna i NSBK om att PRO-SBK förare kommer in och snor poäng bara för att dom vill tjuvträna inför deras egna race. :)

Dom andra får väl köra lite fortare dådå =)

(skämt åtsido, kan förstå frustrationen även om det i sak inte går att göra något åt antar jag, skulle man förbjuda vissa att delta?)

Det är ca 38 förare i Rookie 600 och ca 33 förare i Rookie 1000 i den preliminära listan.

Enligt Helena har det kommit in många efteranmälningar. Fullt i många klasser. Och fullt betyder 38 som banan tar till kval. 7 ska bort alltså.

Oj,oj,oj tufft motstånd i NSB, kändes nästan som någon råkat kopiera in mitt namn i startlistan till ProSuperbike. Bara att gasa då...:)

Har rätt stor förståelse för om de som blir utkvalade av Haaland, Backlund, Cajback mfl tycker det är trist. Om alla fick starta hade det varit en annan femma.

Har rätt stor förståelse för om de som blir utkvalade av Haaland, Backlund, Cajback mfl tycker det är trist. Om alla fick starta hade det varit en annan femma.

Japp det blir ett PB för att få starta i helgen:)
tippar på låga 46or för att få starta:tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...