Anmälan RR-SM?

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
När fan kommer anmälningarna ut till SM? A-Torp tillexempel??

På Roadracing.se står de ju bara att dom väntar på att kalendern ska bli färdig...

// Mathias

När fan kommer anmälningarna ut till SM? A-Torp tillexempel??

26/3 på rr.se. 22/3 i IB.

Huruvida man kommer kunna anmäla sig till samtliga arrangörers supportklass-tävlingar via rr.se är däremot inte alls säkert.

Tackar!! De hade ju varit lämpligt om man kunde anmäla sig till alla tävlingar på ett och samma ställe!! rr.se e ju ändå officiellt organ för sm! Vi (FMK) kör ju samarr. med so å K-skoga annars hade jag fixat så vi hade kört via rr.se.

// Mathias

26/3 på rr.se. 22/3 i IB.

Huruvida man kommer kunna anmäla sig till samtliga arrangörers supportklass-tävlingar via rr.se är däremot inte alls säkert.

Tackar!! De hade ju varit lämpligt om man kunde anmäla sig till alla tävlingar på ett och samma ställe!! rr.se e ju ändå officiellt organ för sm! Vi (FMK) kör ju samarr. med so å K-skoga annars hade jag fixat så vi hade kört via rr.se.

// Mathias

Sista jag hörde var att LMS inte kommer använda RR.se pga att det är väldigt mycket jobb med det för klubben.

björn

blir det merarbete? Hur då? Bara nyfiken!!

Jag kan inte turerna så jag kan tyvärr inte svara på det men jag vet att det var väldigt mycket strul, bla med att vi är så dåliga att fylla i rätt info. LMS kommer nog att köra samma anmälan som vi har till våra B-räjs som då är gjort för LMS och då ger en mycket mindre arbetsbelastning.

björn

blir det merarbete? Hur då? Bara nyfiken!!

Merjobbet ligger i att vi vill använda ett och samma system från anmälan till incheckning i raceoffice och besiktning.

Även använda samma sak för att pricka av betalningar etc.

RR.se system är väl angenämt för föraren/anmälaren men ett rent helvete för den som ska pricka av betalningar, att söka på förare går inte, man får klicka sig fram en himla massa gånger för att kunna pricka av en förare.

Sen att förare har problem med att skriva in namn+klass när de betalar är en annan femma så vi har även funderat på att inbetalning sker med unika nummer istället.

Om LMS inte använder rr.se (vilket det ser ut som för dagen) kommer antingen ett eget system användas eller http://www.anmalan.nu
Förmodligen blir det ett egenutvecklat system för LMS som det ser ut idag.

Inget ont om RR.se's insatser i detta men att försöka använda det som det ser ut i dagsläget är inte aktuellt. Man skulle behöva lägga en arbetsvecka i utveckling för att få det att fungera bra för arrangörerna också.

Arrangörerna är intresserade av ett system som går att använda "hela vägen", från anmälan till slutet på tävlingen med historik för tex krasher, besiktningsanmärkningar.
Än så länge är det ingen som lyssnat på det och utvecklat ett system för det... mer än att jag försöker göra ett åt LMS som sen ska kunna användas av alla klubbar om de vill.

Pappersarbetet blir betydligt enklare/mindre om man kan använda webinterface till allt istället.
Att behöva skriva ut anmälningar från rr.se på papper för att sen kryssa av betalningar på det, helt kass.

Idag görs ingen automatiskt koll mellan inbesiktade och betalande/anmälda förare på många tävlingar, förräns efteråt, vilket är rätt så tröttsamt arbete.
Mkt enklare att göra det direkt och automagiskt.

På B-racet förra året hos LMS testade jag/vi det system som jag håller på och utvecklar från föraranmälan, till incheckning i raceoffice och besiktning och tidtagningsinfo och det fungerade OK och de som arbetade på plats med systemet var mkt nöjda (kontroll betalningar, incheckning raceoffice, tidtagning och besiktning)

//håkan

Last edited:
RR.se system är väl angenämt för föraren/anmälaren men ett rent helvete för den som ska pricka av betalningar, att söka på förare går inte, man får klicka sig fram en himla massa gånger för att kunna pricka av en förare.

Ja det är trist att arrangörerna varit dåliga med att återkomma med synpunkter med vad som fungerat bra och dåligt då. Sen har rr.se i princip utvecklat all funktionalitet som LMS önskar förutom fullständigl access mot anmälningsdatabasen. Känns som LMS/du är mer sugen på att göra något eget för sakens/(försäljningens?) skull, än gemensamt förbättra anmälningsprocessen för alla?

Arrangörerna är intresserade av ett system som går att använda "hela vägen", från anmälan till slutet på tävlingen med historik för tex krasher, besiktningsanmärkningar. Än så länge är det ingen som lyssnat på det

Kanske inte så märkligt då ingen ens informerat mig ;)

Om LMS inte använder rr.se (vilket det ser ut som för dagen)

Jag trodde vi var överens om att ni skulle köra via rr.se om anmälningarna stängs en x dagar för tävlingsdatum? Nåväl, föreslår att du/ni omgående kontaktar Lodnert och påtalar detta före arrangörskonferensen. Helst före 26/3 då anm. går online på rr.se så jag vet om man ska kunna anmäla sig till LMS där eller ej!

Att behöva skriva ut anmälningar från rr.se på papper för att sen kryssa av betalningar på det, helt kass

Vad bubblar du om nu? Varför skulle man behöva skriva ut en anmälningslista i Excelformat först på papper för att därefter hantera anmälningarna? Du är väl "datakille"? Kan inte ta lång tid för dig att knacka ihop något som importerar anmälningar från en fil till erat eget incheckningssystem?

Förstår mycket väl fördelarna med ett enda system för allt, men vidhåller att det vore otroligt sorgligt att återgå till systemet där anmälningar ska göras till respektive arrrangör, genom arrangörens specialskrivnasystem.. om de ens har något. Då blir det kanske pappersanmälningar..

Det är lungt, jag förklarade för de andra vad de olika sakerna innebar och hur mycket jobb vardera saken innebar och sen ska det väljas.

Den grupp som har hand om tävlingarna hos LMS har inte bestämt sig ännu och det är definitivt inte jag som bestämmer vad som ska användas.

Men det blir ju förmodligen som vi sagt innan som det ser ut just nu, men som sagt, det är inte jag som bestämmer, jag lägger bara fram alternativ.

Det skulle behövas sittas hos en arrangör och gå igenom de olika stegen för att få till ett bra användart system. Supermoto använder anmalan.nu och verkar rätt nöjda med detta. RR sverige kanske borde göra samma sak? lite sent påkommet inför den här säsongen men säkert nåt att fundera på framöver.

Att sen antyda att jag säljer skiten är ju bara absurt :mad:

Är det inte dax att anmäla sitt starnummer snart?

Ojojoj, 18 VARV:tummenupp på mossen! Är det någon som har lite kondis att låna mig? Och den stora frågan: Vem blir först att gnälla över priset?:gnissla

Du kan få lite av mig, är ûbertränad nu :D , 1800 pix är ju snorbilligt om man jämför med fjolårets anm.avg i Veidec :)
Du får se mitt hoj:arsele på mossen Pelle :tuttar

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck