blir det merarbete? Hur då? Bara nyfiken!!
Merjobbet ligger i att vi vill använda ett och samma system från anmälan till incheckning i raceoffice och besiktning.
Även använda samma sak för att pricka av betalningar etc.
RR.se system är väl angenämt för föraren/anmälaren men ett rent helvete för den som ska pricka av betalningar, att söka på förare går inte, man får klicka sig fram en himla massa gånger för att kunna pricka av en förare.
Sen att förare har problem med att skriva in namn+klass när de betalar är en annan femma så vi har även funderat på att inbetalning sker med unika nummer istället.
Om LMS inte använder rr.se (vilket det ser ut som för dagen) kommer antingen ett eget system användas eller
http://www.anmalan.nu
Förmodligen blir det ett egenutvecklat system för LMS som det ser ut idag.
Inget ont om RR.se's insatser i detta men att försöka använda det som det ser ut i dagsläget är inte aktuellt. Man skulle behöva lägga en arbetsvecka i utveckling för att få det att fungera bra för arrangörerna också.
Arrangörerna är intresserade av ett system som går att använda "hela vägen", från anmälan till slutet på tävlingen med historik för tex krasher, besiktningsanmärkningar.
Än så länge är det ingen som lyssnat på det och utvecklat ett system för det... mer än att jag försöker göra ett åt LMS som sen ska kunna användas av alla klubbar om de vill.
Pappersarbetet blir betydligt enklare/mindre om man kan använda webinterface till allt istället.
Att behöva skriva ut anmälningar från rr.se på papper för att sen kryssa av betalningar på det, helt kass.
Idag görs ingen automatiskt koll mellan inbesiktade och betalande/anmälda förare på många tävlingar, förräns efteråt, vilket är rätt så tröttsamt arbete.
Mkt enklare att göra det direkt och automagiskt.
På B-racet förra året hos LMS testade jag/vi det system som jag håller på och utvecklar från föraranmälan, till incheckning i raceoffice och besiktning och tidtagningsinfo och det fungerade OK och de som arbetade på plats med systemet var mkt nöjda (kontroll betalningar, incheckning raceoffice, tidtagning och besiktning)
//håkan