Anmäla sig till Supermoto SM/RM i Östersund 22-23juli

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Barrett skrev:
2297832 Är det PG: 9 85 90-3 som gäller?
Jajamensan!



Att observera!

Blir ingen påminnelseavgift för rookies efter den 11:e juli (idag). Alltså, 600kr i anmälningsavgift och en eventuell engångsavgift för dem som inte har licens redan. Detta för att hålla dörren öppen för fler anmälningar inom denna klass för annars riskerar den att utgå om vi inte blir fler.

För övriga är det som det står i anmälan.nu, 300kr i efteranmälningsavgift.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Med tanke på att det, vad jag vet, varken finns TR eller en officiell inbjudan så hade det nog setts som en god gest att ni för alla skippar efteranmälningsavgiften.

Bara ett tipps ...om inte annat för att kanske slippa en del problem.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Jockwell skrev:
2294391 Det kostar 100kr natt/person, är som ett vandrarhem. Finns ett kök där du kan tillaga frukost och mat. Inget extra men ändå ok. Jag kan kolla lite mer under dagen om info då jag själv inte vet så mycket om"hotellet".
ingen mer info, hur bokar jag, hur långt från banan. dusch?
 

MrsMoto

Tji korsband på andra träningen
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Har köpt hus! :)
Hoj
FE450s-04 och FS650e-06(mina hojar, kanske inte....okej då, sambons(Supermoto)
Barrett skrev:
2298073 Med tanke på att det, vad jag vet, varken finns TR eller en officiell inbjudan så hade det nog setts som en god gest att ni för alla skippar efteranmälningsavgiften.

Bara ett tipps ...om inte annat för att kanske slippa en del problem.
Håller med. Mycket dålig stil att ta efteranmälningsavgift om ingen inbjudan gått ut !!

//Supermoto
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
MrsMoto skrev:
2298490 Håller med. Mycket dålig stil att ta efteranmälningsavgift om ingen inbjudan gått ut !!

//Supermoto
Ja, jag håller med :) :3freak

Nu är jag iaf anmäld, betald och klar :)
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
NU SÅ....

Ingen efterbetalningsavgift för någon, även vid anmälan efter den 11:e juli.Detta eftersom vi inte gått ut med inbjudan på rätt sätt.

TR kommer att komma ut på anmälan.nu och mailas till dem som anmält sig när som helst. Väntar på besked av en funktionär som ska vara på listan och sedan är det bara ett godkännande av herr Holm som sista steg innan det kommer ut.

liljekvist skrev:
2298449 ingen mer info, hur bokar jag, hur långt från banan. dusch?
Sorry att jag dröjt med svar. För att boka får du ringa till mig på nollsjunoll-sexsexettniotrefyrafyra. Ja, det finns dusch och är ca 200m från banan.
 
Last edited:

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Stoffy skrev:
2301402 Hur lång kommer grusslinga att vara?
Utan att ha mätt den än på något sätt så skulle jag tro allt mellan 200 och 300meter. Kan kolla mer "exakt" (stega) imorgon kväll när jag är där och jobbar.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jockwell skrev:
2301501 Utan att ha mätt den än på något sätt så skulle jag tro allt mellan 200 och 300meter. Kan kolla mer "exakt" (stega) imorgon kväll när jag är där och jobbar.

Tips: Rejsa bort till skjutbanan på Kånkbacken och kolla hur många steg du tar på 100-metersbanan! Kalibrering liksom...


.
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Lurch skrev:
2301751 Tips: Rejsa bort till skjutbanan på Kånkbacken och kolla hur många steg du tar på 100-metersbanan! Kalibrering liksom...


.
Känns som att det är enklare att "kalibrera" stegen på banans bredd, alltså 8meter. Så slipper man gå alla hundra bara för att se om man stegar rätt. Ska se efter och i så fall låna en sån mätgrej på hjul.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jockwell skrev:
2302228 Känns som att det är enklare att "kalibrera" stegen på banans bredd, alltså 8meter. Så slipper man gå alla hundra bara för att se om man stegar rätt. Ska se efter och i så fall låna en sån mätgrej på hjul.

Haha, jaa...

Ni hör väl av er om ni vill ha hjälp hoppas jag! Och hur är det med entré och sånt? Lite dålig marknadsföring här nere i träsket... :)


.
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Lurch skrev:
2305340 Haha, jaa...

Ni hör väl av er om ni vill ha hjälp hoppas jag! Och hur är det med entré och sånt? Lite dålig marknadsföring här nere i träsket... :)


.
Självklart hör jag av mig och jag har faktist redan räknat med dig som hjälp om du är här då.

För övriga dödliga som inte hjälper till som funkis kostar det under söndagen då finalerna sker 100kr/person och gratis upp till 13år. Är för alla gratis under lördagens träning och tidskval.

Just ja, fick det till ca +200kliv... Kunde inte mäta riktigt då det stod maskiner i vägen för min mätning. Lär veta mer exakt imorgon.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jockwell skrev:
2305763 Självklart hör jag av mig och jag har faktist redan räknat med dig som hjälp om du är här då.

För övriga dödliga som inte hjälper till som funkis kostar det under söndagen då finalerna sker 100kr/person och gratis upp till 13år. Är för alla gratis under lördagens träning och tidskval.

Just ja, fick det till ca +200kliv... Kunde inte mäta riktigt då det stod maskiner i vägen för min mätning. Lär veta mer exakt imorgon.


tänkte åka upp o kika nå av dagarna..vilken bli de mest drag?
när slutar de på söndagen tex?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
ozeo skrev:
2305881 tänkte åka upp o kika nå av dagarna..vilken bli de mest drag?
när slutar de på söndagen tex?
Bara på racet som man startar samtidigt och ska va först i mål så det är då det blir mest drag ;)
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
ozeo skrev:
2305881 tänkte åka upp o kika nå av dagarna..vilken bli de mest drag?
när slutar de på söndagen tex?
Kom på söndagen, det är då finalerna är och mest spännande. På söndagen slutar det ungefär vid 15-16 tiden, inget säkert exakt eftersom det ännu går att anmäla sig och vi inte vet hur många det blir i varje klass mm.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jockwell skrev:
2305969 Kom på söndagen, det är då finalerna är och mest spännande. På söndagen slutar det ungefär vid 15-16 tiden, inget säkert exakt eftersom det ännu går att anmäla sig och vi inte vet hur många det blir i varje klass mm.
är de samma som gäller för quadarna?
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Jaha... Då var beslutet taget... :gråta Blir ingen rookie klass i tävlingen på grund av för få anmälda.

Varför det inte blev att mixa de utkvalade SM-förarna med rookies är att varken juryordförande och vår tävlingsledare inte ville blanda A och B förare. Detta på grund av att det är skillnad mellan dem i det längre loppet och att det skulle kunna bli farligare när det börjar vara dags för varvningar med orutinerade förare. Motprestationen till detta om man skulle köra racet var att dra ner på varvantalet, vilket inte var fullt intressant av alla anmälda förare. Vi har kommit in i en återvändsgränd och det verkar inte finnas annan utväg än att den nu är inställd.

Hoppas att vi till framtida race kan locka fler rookies att komma och köra. Ska kolla genom efter tävlingen vad vi skulle kunna göra bättre och hur vi ska lyckas få hit fler. Eventuellt så kan det handla om en träningshelg som avslutas med race... Vi får se.

/J
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
TR för Supermoto SM/RM finns nu att se på Anmälan.nu . Har även mailat den till alla som anmält sig till tävlingen.

Just ja! Hade besiktning idag... Blev 22st solo förare under tävling och 15st quad.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jockwell skrev:
2307776 TR för Supermoto SM/RM finns nu att se på Anmälan.nu . Har även mailat den till alla som anmält sig till tävlingen.

Just ja! Hade besiktning idag... Blev 22st solo förare under tävling och 15st quad.
Fast jag fick ingen fil med mig jag...
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top