Anmäla sig till Supermoto SM/RM i Östersund 22-23juli

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Hej alla,

Den 22-23 juli är det dags för den 4:e SM deltävlingen. Förutom SM i Supermoto Solo så är det även en Nationell tävling för rookies samt RM i Quad supermoto. Det är bäddat för fart, täta strider och feta sladdar. Platsen för drabbning är i Östersund och Lungre/Östersunds Motorstadion.

Tävling är den första av detta slag i Jämtland/Sveriges Mitt, så missa inte detta!

Nu har jag lagt upp så det går att anmäla sig till tävlingen på www.anmalan.nu. Tilläggsregler och tidsschema kommer senare...

Har fått klart för stunden att vi får ha träning mellan 17-20 på fredagen (förhandlar fortfarande om mer tid, informerar om vi får det). Lär troligast kosta 200kr ifall vi inte får mer tid. Anmälan och betalning för detta kommer att ske på plats.

Mvh
Jocke Kostet

Bifogat

• Östersunds Motorstadion.jpg
    Östersunds Motorstadion.jpg
    140.9 KB · Visningar: 178
Last edited:
Jockwell skrev:
2269322 Hej alla,

Nu har jag lagt upp så det går att anmäla sig till tävlingen på www.anmalan.nu. Tilläggsregler och tidsschema kommer senare...

Har fått klart för stunden att vi får ha träning mellan 17-20 på fredagen (förhandlar fortfarande om mer tid, informerar om vi får det). Lär troligast kosta 200kr ifall vi inte får mer tid. Anmälan och betalning för detta kommer att ske på plats.

Mvh
Jocke Kostet
Kanon!
Hoppas du är en bra förhandlare. Intresset för träning kommer att vara STORT!

Stoffy skrev:
2269547 Kanon!
Hoppas du är en bra förhandlare. Intresset för träning kommer att vara STORT!
Ska göra allt jag kan för att få hela dagen. Har förstått att det kan vara stort intresse.

Kom på precis att vi har ju vanlig träningsdag under torsdagkvällar (19-) för den som är intresserad.

Ah tusan också, jag jobbade den 23'dje, hade varit kul att komma upp och kika på er när ni är "i krokarna" och kör, får väl kolla om jag kanske kan byta bort den dagen och fara upp och kika.

Hinkas skrev:
2274670 Ah tusan också, jag jobbade den 23'dje, hade varit kul att komma upp och kika på er när ni är "i krokarna" och kör, får väl kolla om jag kanske kan byta bort den dagen och fara upp och kika.
Gör så, självklart ska du komma och kolla. Sprid gärna detta åt folk i din närhet att de har vetskap och möjligheten att också komma hit då. Ju fler publik desto roligare.

Jockwell skrev:
2274778 Gör så, självklart ska du komma och kolla. Sprid gärna detta åt folk i din närhet att de har vetskap och möjligheten att också komma hit då. Ju fler publik desto roligare.

Drar upp en notis på anslagstavlan på jobbet, vi är ju trots allt ca 300 pers på jobbet med en del motorintresserade. Försöker även fixa upp det på en annan sida som är välbesökt i byggden så kanske det dyker upp ännu fler folk.

EDIT: Finns det någon sida om specktaklet jag kan hänvisa till för mer information?

Kanske jag som är blind, men borde det inte varit med en inbjudad i senaste nr av IB? Jag kan inte hitta ngn.

de kan man inte missa..
är de den där gokart banan som man ser på höger sida om man komma från sundsvallshållet?

Barrett skrev:
2274935 Kanske jag som är blind, men borde det inte varit med en inbjudad i senaste nr av IB? Jag kan inte hitta ngn.
Det borde det ha varit.

Jag missade tyvärr med 1dag att skicka in inbjudan, därmed blev det ingen annons i detta nr. Detta är ingen ursäkt för att det missades, men jag har haft sjukt mycket att göra nu på sistone. Eftersom det är det bara är jag i stort sett som aktivt arbetar med att få till tävlingen tillsammans med att jag har ett företag som hade igår sista dagen på bokslutsåret har inte jag/minnet/tiden räckt till.

Jag hoppas att missen inte medfört några större problem och att alla förare som tänkas ha intresse för att köra tävlingen har vetskap om tävlingen och hur de kan anmäla sig.

För dem som har ännu missat det och läser här på sporthoj kan ni se inbjudan och anmäla er HÄR .

/Jocke

Last edited:
ozeo skrev:
2274985 är de den där gokart banan som man ser på höger sida om man komma från sundsvallshållet?
Det beror på vilken väg du åker.

Om du åker rv86 till Bispgården och tar vänter där in på rv87 mot Östersund så är Lungre Motorstadion på höger sida ca någon mil innan Östersund. Likaså om man åker väg 320 till Kälarne och sedan väg 323 från Kälarne till Stugun och svänger vänster där mot Östersund.

Om du däremot åker E14 så åker du tills du kommer till den stora rondellen och tar där höger in på väg rv87 mot Sollefteå, någon mil efter rondellen har du då motorstadion på vänster sida.

Bifogat

• Gocart.jpg
    Gocart.jpg
    59.6 KB · Visningar: 121
Last edited:
Jockwell skrev:
2275080 Det borde det ha varit.

Jag missade tyvärr med 1dag att skicka in inbjudan, därmed blev det ingen annons i detta nr. Detta är ingen ursäkt för att det missades, men jag har haft sjukt mycket att göra nu på sistone. Eftersom det är det bara är jag i stort sett som aktivt arbetar med att få till tävlingen tillsammans med att jag har ett företag som hade igår sista dagen på bokslutsåret har jag/minnet/tiden räckt till.

Jag hoppas att missen inte medfört några större problem och att alla förare som tänkas ha intresse för att köra tävlingen har vetskap om tävlingen och hur de kan anmäla sig.

För dem som har ännu missat det och läser här på sporthoj kan ni se inbjudan och anmäla er HÄR .

/Jocke
Tja, jag var inne på http://www.supermoto-osd.se/ för att upp ett flygfotto eller något likannde på banan men hittade ingent. Har du några bilder eller liknande?
T

Esquire skrev:
2275826 Det beror på vilken väg du åker.

Om du åker rv86 till Bispgården och tar vänter där in på rv87 mot Östersund så är Lungre Motorstadion på höger sida ca någon mil innan Östersund. Likaså om man åker väg 320 till Kälarne och sedan väg 323 från Kälarne till Stugun och svänger vänster där mot Östersund.

Om du däremot åker E14 så åker du tills du kommer till den stora rondellen och tar där höger in på väg rv87 mot Sollefteå, någon mil efter rondellen har du då motorstadion på vänster sida.

ahh jo de va nog den jag tänkte..
faen hoppas de blir bra uppslutning så man får se ett bra race..
:banana

Stoffy skrev:
2275962 Tja, jag var inne på http://www.supermoto-osd.se/ för att upp ett flygfotto eller något likannde på banan men hittade ingent. Har du några bilder eller liknande?
T
Inget fint flygfoto... Bara en bild jag tagit tidigare med någorlunda bra vy över banan. Därifrån jag tog bilden håller vi på att göra grusslingan. Sedan så finns det även en ritad bild på JMK's hemsida och grusslingan är på den vänstra sidan mot speedwaybanan.

Olof Eriksson skrev:
2276112 Hur många startande är den besiktad för?
Eftersom grusslingan inte är helt klar så har den inte besiktigats än. Ska göras så fort slingan är klar. Antar att det lär bli som i Örebro (22st) eller någon till... Var ikväll där med lastbil och hjullastare och körde bort jord som grävts tidigare idag upp. Så arbetet är igång.

Kommer du och kör?

Bifogat

• Gokart Lungre020.jpg
    Gokart Lungre020.jpg
    121 KB · Visningar: 155
Jockwell skrev:
2277398
Eftersom grusslingan inte är helt klar så har den inte besiktigats än. Ska göras så fort slingan är klar. Antar att det lär bli som i Örebro (22st) eller någon till... Var ikväll där med lastbil och hjullastare och körde bort jord som grävts tidigare idag upp. Så arbetet är igång.

Kommer du och kör?
Jag vet inte än, dels är jag skitfattig, sen är det inte säkert att man kvalar in på 22 platser... Sen e bussen såld å jag har inget att åka i.

Men finns det bara kärleken så finns det hopp! ;) Den såg ju faktiskt skitkul ut...

Samma upplägg med B-finaler (alt. plats i rookiefinal om där är plats) för dom som gör bort sig på kvalet antar jag?

Är det höger eller vänstervarv?

Olof Eriksson skrev:
2277404 Jag vet inte än, dels är jag skitfattig, sen är det inte säkert att man kvalar in på 22 platser... Sen e bussen såld å jag har inget att åka i.

Men finns det bara kärleken så finns det hopp! ;) Den såg ju faktiskt skitkul ut...
Den är rolig att köra. Hoppas att allt löser sig och att du kommer ner och kör.
Barrett skrev:
2277475 Samma upplägg med B-finaler (alt. plats i rookiefinal om där är plats) för dom som gör bort sig på kvalet antar jag?

Är det höger eller vänstervarv?
Jupp, du gissade rätt. Beroende på hur många det är som kör och om vi måste ha kval lär de icke kvalifierade att få köra b-final alt. med rookie i mån av plats.

Det är högervarv.

Så här ser banan ut, ingen bra bild men... Grusslingan blir längst ner till vänster i bild, eller hur Jockwell?

.

Bifogat

• Lungre.jpg
    Lungre.jpg
    24.5 KB · Visningar: 135
Hmmmm, blir mer och mer sugen på att åka upp, hoppas jag får byta bort den där söndagen och komma upp och kolla på er!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back