Ankfot = vilken sko passar bäst?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Har märkt att min högerfot (precis under lilltåbenet) tar kål på mig efter 1 timmes körning samtidigt som jag inte känner något alls i vänster. Finns det någon sko som passar bättre för oss med plattfötter/ankfötter? Har idag SMX Goretex.

Har märkt att min högerfot (precis under lilltåbenet) tar kål på mig efter 1 timmes körning samtidigt som jag inte känner något alls i vänster. Finns det någon sko som passar bättre för oss med plattfötter/ankfötter? Har idag SMX Goretex.

Jag har inte plattfot, men breda fötter. jag kör på Daytonastövlar (dock dom lite billigare varianterna, ej 6k-klassen)
Och dom är väldigt, väldigt sköna. Har du inte provat ett par såna så gör det, kanske funkar bra för dina fossingar med.

har oxå breda fötter, oxtar tcs evo rx passar mig bra, lite trånga i början men sitter nu bra.

har oxå breda fötter, oxtar tcs evo rx passar mig bra, lite trånga i början men sitter nu bra.

Provade ett par Oxtar idag som satt :tummenupp men det känns rätt ruttet att köpa nya när man har ett par 1 månaders gamla. Kan man gå till en skridskortekniker och eventuellt bredda dom lite ?

Oxtar sitter bra men hur är det efter 1 timme, går juh inte att veta :mad:

Provade ett par Oxtar idag som satt :tummenupp men det känns rätt ruttet att köpa nya när man har ett par 1 månaders gamla. Kan man gå till en skridskortekniker och eventuellt bredda dom lite ?

Oxtar sitter bra men hur är det efter 1 timme, går juh inte att veta :mad:

Dom värmer plasten i pjäxorna och pressar ut så det funkar nog inte på hojstövlarna.
Har också breda fötter och har fått pjäxor breddade men mina Oxtar TCS Evo Replica RX sitter perfekt på mina fötter :)

Dränk dem i lagom varmt vatten o traska en rejäl sväng eller bara ha dem på ett tag. Så går man in, eller ut, vandrarskor och andra sportskor.

Dom värmer plasten i pjäxorna och pressar ut så det funkar nog inte på hojstövlarna.
Har också breda fötter och har fått pjäxor breddade men mina Oxtar TCS Evo Replica RX sitter perfekt på mina fötter :)

Dom var dessutom betydligt lättare än mina buffalos. Årets sämsta köp men det kommer fler tåg :tummenupp Ska prova blöta skiten

Dom var dessutom betydligt lättare än mina buffalos. Årets sämsta köp men det kommer fler tåg :tummenupp Ska prova blöta skiten

sälj dom för fan, finns massvis med annonssidor på nätet.
bättre att ha ett par man kan åka i än att vara snåldum, inget får komma emellan mig o hojåkandets glädje

leta upp en duktig skomakare och prata igenom problemet med dom.

jag fick hjälp med att "lästa ut" min vänsterdojja så den passade min mosade fot.
dom breddar, höjer etc efter ditt behov.

sälj dom för fan, finns massvis med annonssidor på nätet.
bättre att ha ett par man kan åka i än att vara snåldum, inget får komma emellan mig o hojåkandets glädje

Pank! får styra upp till sommaren

tack för alla tips. skomakaren ska få smaka på läder

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph