Animerad bild gif? hur gör ma det?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Någon som kan förklara hur man gör 3 bilder till 1 bild som skiftar mellan dessa andra 2(kanske lät snurrit nu) hoppas ni förstår.

Duger det med paint eller måste man ha photo shop, jag har båda.....

Mr Helmut skrev:
Någon som kan förklara hur man gör 3 bilder till 1 bild som skiftar mellan dessa andra 2(kanske lät snurrit nu) hoppas ni förstår.

Duger det med paint eller måste man ha photo shop, jag har båda.....

Jag använde Photshop men minns inte hur jag gjorde satt bara och lekte så blev det som det blev

Den frågan har jag också ställt, men enda svaret jag fick var en länk..länk som jag inte blev så mkt klokare så mkt text juh! :)

Photoshop är perfekt, i kombination med Image Redy (Adobe). Gör/fixa dina bilder i photoshop, gå över till Image Redy och sätt igång! Har du dina bilder klara och ska animera dessa gå direkt till Image Redy, och sätta igång.

Ner till vänster (brukar den hamna...) i programmet har du din tidslinje, sätt där bilderna efter varandra. Lek lite, det brukar lösa sig. :)

Har du Photoshop har du Image Redy.

Mvh
Johan Sandmark

McFille skrev:
Eller programmet Easy GIF Animator. Det är precis som det heter, skitenkelt! :tummenupp

jo det var de men jag funderar över hur man kan få alla 3 bilderna till tex 133*något så man inte har en som är 133 bred och en som är 125 så det blir galet när man ska köra gif filen.

Mr Helmut skrev:
jo det var de men jag funderar över hur man kan få alla 3 bilderna till tex 133*något så man inte har en som är 133 bred och en som är 125 så det blir galet när man ska köra gif filen.

I photoshop kan du ändra storleken på bilderna iaf.

--> image-->image size.

Tack.....

Fotrally skrev:
I photoshop kan du ändra storleken på bilderna iaf.

--> image-->image size.

Tack så mycket fick användning av det

Eftersom jag inte kan med CS till räkligt bra så använde jag lite ur paint,CS och
Easy Gif :hihi

Extreem_ skrev:
1787354 Photoshop är perfekt, i kombination med Image Redy (Adobe). Gör/fixa dina bilder i photoshop, gå över till Image Redy och sätt igång! Har du dina bilder klara och ska animera dessa gå direkt till Image Redy, och sätta igång.

Ner till vänster (brukar den hamna...) i programmet har du din tidslinje, sätt där bilderna efter varandra. Lek lite, det brukar lösa sig. :)

Har du Photoshop har du Image Redy.

Mvh
Johan Sandmark

Lyfter en gammal tråd för jag hittar inte vad jag söker.

Jag har 4 st bilder som ska bli en animation men jag hittar inte den funktionen i Image rady:confused:

Lägg bilderna i fyra olika layers i Photoshop, sen trycker du på knappen Photoshop till Image ready (längst ner på verktygstavlan)
Då kommer dom att öppnas i Image ready och du får dom på rad efter varandra & du kan ställa in tiden på hur länge det ska ta innan nästa bild visas.:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg