Ang val av lättviktare.

ljunghusen: Byter ju ändå ringarna efter halva tiden, på så sätt bör den klara sig längre än 30 h ?
 
RS "Alex" skrev:
*samma motor förutom att exc har annat tändsystem och en generator
*olika framgafflar men samma bak
*8.5 liters tank på exc och 7.5 på sx
*exc 100kg torrvikt och sx 90kg

har den faktan framför mig
:hihi

Annan drevning / utväxling i växellådan lär det väll vara?
 
Ljunghusen skrev:
Jösses, kan gissa på hur ringarna ser ut efter 80-100 h


Snarare 30-40 h motionskörning
Motionskörning är inte full kareta genom hela lådan i 40 timmar.
Tro mig, du kan ligga upp mot 80 till 100h motionskörning.
 
StuntJohan skrev:
ljunghusen: Byter ju ändå ringarna efter halva tiden, på så sätt bör den klara sig längre än 30 h ?

Ska du alså byta ringarna efter 15h och kolv efter ca 30-40?

Blir nog en hel del meckande, Lär ju bli trött på att dra av cylindern till slut.
 
StuntJohan skrev:
20-30h..det är ju absolut ingenting, kolvbyte en gång i veckan ungefär :3freak

Men typ en CRM då, känns dom jävligt klumpiga och tunga ?

Crm är inte att rekomendera. Mycke lättare att slanga med en Dt125a (ja jag har provat båda)
Och andra sidan så är det väl bara att köpa en hoj och träna, tillslut går det.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top