Ang. tråden om olyckan på slingerbuten (Sidotråd)

Vad är det för moderatorer då?
För sen finns det ju de där som är experter på det mesta helt plötsligt, gärna med ett visst självhävdelsebehov.

Mycket tjatter i trådar där de inte hör hemma från dessa, som man för övrigt sällan sett hjälpa någon överhuvudtaget.

De bryter ut i raseri när någon kanske råkar säga nåt om deras val av hoj eller liknade.

Last edited:
NoPinky skrev:
Jag har varit passiv deltagare (ej registrerad) men flitig läsare på detta forum sedan våren 2004.

Det tog inte lång tid att lära sig att deltagarna här går att dela upp i två huvudkategorier, nämligen namnkunninga (kända) och icke namnkunniga (okända).

Med kända avses flitiga postare.

Den kända gruppen är den som är intressant i det här fallet och kan dessutom i sin tur delas upp två olika grupper.

Den största gruppen av dessa är de som ser till att detta forum är vad det är, nämligen trevliga människor som delar med sig av sin tid för att hjälpa eller debatera med andra människor.

Sedan har vid den andra gruppen. Denna grupp är en liten grupp som skulle kunna kallas för "de oberörbara".
Dessa individer kan i princip skriva vad de vill, uppmana folk till vilka olagligheter som helst eller uppvisa en total brist på "netiket", utan att för den saken skull få kritiseras av andra.

Skulle någon våga sig på att kritisera någon av "de oberörbara". Rycker omdelbart en armé av hangarounds ut till dennes försvar. Dessa hangarounds får då helt ogenerat häckla den stackare som vågat sig på denna oerhörda skymf, utan att någon ingriper och styr upp det hela.

Det kommer nu säkert att finnas en eller annan som inte tycker om vad jag nu har skrivit. Men tillbringar man en längre tid som läsare på detta forum, så går det inte att bortse från att detta är ett faktum.

Mina 0,02 €

:tummenupp Kunde inte sagt det bättre själv! Själv kommer jag inte in på SH-chatten längre antagligen pga. mitt inlägg tidigare ikväll, kul att man måste bli utfryst så fort man uttrycker sin åsikt......

Last edited:
Man bestämmer själv hur fort det ska gå, det är bara den som kör som styr detta, om man påverkas av vad som skrivs på ett forum så får man skylla sig själv.

Krya på er ni som gick omkull :pannkyss

korvgubbe skrev:
Hrm.. Du kanske kan tipsa lite om hur man får lite hangarounds?

Tyvärr så lever jag i den totala avsaknaden av egna hangarounds, så jag kan inte hjälpa dig med några tips i den frågan.

Däremot är jag själv intresserad av hur man får en skara groupies :tuttar :tuttar :tuttar som avgudar allt jag gör...
Någon som kan hjälpa?

korvgubbe skrev:
Hrm.. Du kanske kan tipsa lite om hur man får lite hangarounds?

Åk snabbt på bulten... :)

Skämt å sido, ett forum är som det är. Vissa här är mer "profilerade/kända" än andra, genom att en stor skara känner dem så kan de uttrycka sig på ett annat sätt, de flesta förstår om det är ironi.

Ang körning på bulten, har åkt där sen jag flyttade till stan -97 och inte märkt någon som helst skillnad varken på folket eller körningen.

Har man köpt en hoj och försäkrat den så tycker jag man får köra som man vill.

/Fredde

P-son skrev:
Nu har egentligen denna tråd inget med olyckan i sig att gör utan det som hände I tråden. Detta av respekt till de innblandade i olyckan.

Så:
När jag och en till ber folk ta det lugnt på "bulten" så hoppar några på oss med att vi inte visar respekt etc men efter att ha läst igenom tråden tycker jag att det inte är "så farligt" det jag och MV säger. Om man läser sidan 1 så ser man hur man höjjer vissa till skyarna med att de äger "bulten" etc UTAN att bli påhoppade. När sedan en person lägger en rätt "smaklös" kommentar om hur man ska köra på bulten så kommer ingen avhyvling mot honom (och de tidigare inläggen). Varför???

Har jag och MV gjort nån förbannade som blir påhoppade? Är man mindre "värd" om man inte skriver så många roliga inlägg här på SH?

En undran bara... :3freak

:7peta

Jag kanske minns fel, men var det inte DU som la din ninja rättså omotiverat i en vänstersväng påväg ut till färjan för ungefär två år sen? Med tanke på den omständigheten, är det kanske inte du som ska vara den första att säga att andra inte ska köra över sin förmåga och hetsa på bulten.

anja skrev:
:7peta

Jag kanske minns fel, men var det inte DU som la din ninja rättså omotiverat i en vänstersväng påväg ut till färjan för ungefär två år sen? Med tanke på den omständigheten, är det kanske inte du som ska vara den första att säga att andra inte ska köra över sin förmåga och hetsa på bulten.

Sorry anja, men man kan ju faktiskt hinna mogna en del på två år... han kanske har gjort det, vad vet jag? Det finns faktiskt folk som plötsligt får insikt en vacker dag...sedan finns det sådana som aldrig får det...
Jag förstår att du knappast kan ha en objektiv syn på det hela som är ihop med en av de som ÄGER bulten? Åtminstone enligt honom själv :crash

bikerwoman skrev:
Sorry anja, men man kan ju faktiskt hinna mogna en del på två år... han kanske har gjort det, vad vet jag? Det finns faktiskt folk som plötsligt får insikt en vacker dag...sedan finns det sådana som aldrig får det...
Jag förstår att du knappast kan ha en objektiv syn på det hela som är ihop med en av de som ÄGER bulten? Åtminstone enligt honom själv :crash

Där blev det som vanligt inte många rätt.

P-son skrev:
Nu har egentligen denna tråd inget med olyckan i sig att gör utan det som hände I tråden. Detta av respekt till de innblandade i olyckan.

Så:
När jag och en till ber folk ta det lugnt på "bulten" så hoppar några på oss med att vi inte visar respekt etc men efter att ha läst igenom tråden tycker jag att det inte är "så farligt" det jag och MV säger. Om man läser sidan 1 så ser man hur man höjjer vissa till skyarna med att de äger "bulten" etc UTAN att bli påhoppade. När sedan en person lägger en rätt "smaklös" kommentar om hur man ska köra på bulten så kommer ingen avhyvling mot honom (och de tidigare inläggen). Varför???

Har jag och MV gjort nån förbannade som blir påhoppade? Är man mindre "värd" om man inte skriver så många roliga inlägg här på SH?

En undran bara... :3freak

Nämen sluta nu----->Varför lägger Du in en ny tråd istället för att fortsätta på den Du började jamsa i..........P-Son...det är faktiskt ingen som äger bulten, de driver med dig.

I Bulten kör man snabbt eller i sin egen takt, ibland är snabbt sin egen takt.

Ibland kör några för snabbt för sin egen takt och adderar statistik till singelolyckor.

Men varför fortsätta att skriva på SH om allt annat än att bekymra sig om de som tyvärr råkat illa ut, oavsett om de körde för snabbt in i en kurva.

Ibland undrar jag om flertalet av SH.com´s insändare någonsin kör hoj.

NoPinky skrev:
Jag har varit passiv deltagare (ej registrerad) men flitig läsare på detta forum sedan våren 2004.
/snip/
Mina 0,02 €

Håller faktiskt med om detta...

Det är ganska intressant när man ser folk på stan eller nere på mcvaruhuset som man känner igen från forumet...

Men varför fortsätta att skriva på SH om allt annat än att bekymra sig om de som tyvärr råkat illa ut, oavsett om de körde för snabbt in i en kurva.

Återigen någon som har åsikt om vad man får skriva om, på forumet...

Tröttsamt nog har ju P-son rätt. Jag har sett många exempel på folk som verkligen kan argumentera för sin sak, som blir påhoppade av folk som skriver helt oseriösa inlägg, till och med ofta rena personangrepp. Ofta är upprinnelsen att någon tar åt sig personligen av något som är inriktat till alla, eller ibland rena feltolkningar. Stundtals saknar jag två saker på det här forumet: läsförståelse och förmågan att föra en saklig diskussion.

UltraMarine skrev:
Håller faktiskt med om detta...

Det är ganska intressant när man ser folk på stan eller nere på mcvaruhuset som man känner igen från forumet...

Återigen någon som har åsikt om vad man får skriva om, på forumet...

Ja Ditt inlägg gav ljuset i mörkret en mening,,,Vad menar du egentligen!!!

bikerwoman skrev:
... Själv kommer jag inte in på SH-chatten längre antagligen pga. mitt inlägg tidigare ikväll, kul att man måste bli utfryst så fort man uttrycker sin åsikt......

Ja så är det nog...

Macho Woman skrev:
Stundtals saknar jag två saker på det här forumet: läsförståelse och förmågan att föra en saklig diskussion.

Det är inte något unikt för just det här forumet. Det samt förmågan att läsa av stämmning och jargong saknar som många forum.
Men vad är det för snack om att man inte ska köra fortare än vad man klarar av, är inte det ganska självklart? Nästan så självklart att man skulle kunna driva med det.
Såklart blir det en klubb för inbördes beundran när många känner varandra men med lite sunt förnuft så är det inget problem att umgås online.

Men tramset började med det här inlägget:
P-son skrev:
MEN FÖR I HEL----. Sluta köra race på slingerbulten snart! Hur många mer ska smälla innan den "slutliga segraren" är utsedd??? :kocko

Det är som att säga att man borde sluta att köra hoj eller enbart hålla hastighetsbegränsningarna. Ingen kör väl av medvetet.
Och fö. är det lustigt nog de absolut snabbaste som inte gör klantiga vurpor och skadar sig.

Victor skrev:
Det är inte något unikt för just det här forumet. Det samt förmågan att läsa av stämmning och jargong saknar som många forum.
Men vad är det för snack om att man inte ska köra fortare än vad man klarar av, är inte det ganska självklart? Nästan så självklart att man skulle kunna driva med det.
Såklart blir det en klubb för inbördes beundran när många känner varandra men med lite sunt förnuft så är det inget problem att umgås online.

Men tramset började med det här inlägget:

Det är som att säga att man borde sluta att köra hoj eller enbart hålla hastighetsbegränsningarna. Ingen kör väl av medvetet.
Och fö. är det lustigt nog de absolut snabbaste som inte gör klantiga vurpor och skadar sig.
Byt avatar,. om du nu inte är tjyven själv, smaklöst! Eller ska jag sno din hoj, plåta mig själv å din hoj å använda den som visningsbild?!

Victor skrev:

Dessutom när någon har vurpat riktas kritik och rekomendationer till/för de som inte vurpat. Kopplingarna görs ofta även i media. Krasch--->Sporthojar--->"går minsann i 300"---> GR. Föraren som kraschat är det ju synd om och blir betraktad som ett oskyldigt offer. Efter en stund har han/hon faktiskt inte längre med ämnet att göra. Märkligt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8