Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hehe vad märkligt, sitter ingen stoppskylt och inget sträck i gatan och ändå är det stopplikt![]()
jag förstår inte hellerdet är väll bara väjningsplikt när jag ska ut på huvudleden?
/Blommen
Hmm, jag skulle nog anse att dom har gjort fel där. Inte fan har man stopplikt där?! Kan inte tänka mig att det är stopplikt bara för att det är en sån där enskild väg, då måste det väl vara stoppskylt? Eller vad skulle polisen säga om man bara åkte rätt ut där? Samma påföljder som missad stoppskylt?
"Du kommer från Tuveryd och ska svänga vänster..."
alltså, du ska svänga mot kameran och ser inte ett smack av vägen eftersom bilden bara visar vad som finns till höger..![]()
det visste jag innan jag la upp tråden ,står att det inte kommer någon trafikkant på vägen. Men är det inte sant att det måste finnas en stoppskylt eller stopplinje i vägen för att det ska vara stoppplikt? annars är det väll väjningsplikt eftersom man ser huvudledsskylten.
"Du kommer från Tuveryd och ska svänga vänster..."
alltså, du ska svänga mot kameran och ser inte ett smack av vägen eftersom bilden bara visar vad som finns till höger..![]()
Det finns en motsvarande fråga i det riktiga körprovet med en bild på ett väl synligt övergångsställe som används av synskadade. Vägen är plaskvåt och frågan är vad man ska vara speciellt uppmärksam på.
1. Att hörselskadade kan använda övergånsstället
x. Risken för vattenplaning.
2. Att synskadade kan använda övergånsstället.
På bilden ser man klart och tydligt att ingen trafikant finns på eller ens i närheten av övergångsstället och då borde ju rätt svar vara X. D.v.s risken för vattenplaning.
Ha ha, den var kul! Har nog aldrig passerat ett övergångsställe med så hög fart att det funnits risk för vattenplaning. Så frågan är vad som är mest logiskt. Att få vattenplaning (vid ett övergångsställe) eller att en gångtrafikant skall korsa vägen!
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |