Har lite problem.
Allt började när jag bytte drivpaket i höstas (tror jag) Hastighetsmätaren pajade i alla fall.. Kollade det mesta, men det visade sig efter inlämning till verkstad att det var en komponent i instrumentpanelen som bränt.. En diod, (inte lysdiod ;-)
Trodde den hade gjort sin sista vers och sket i det så länge, och tänkte jaga instrumentpanel under vintern...
Detta har jag gjort fick även tag på en, och idag startade jag bettan och lät hjulet snurra, hastighetsmätaren löpte amok.. Kollade då givaren, den var kaputt, söndertrasad magnet..
Kunde inte förstå varför, men hade aningar om att detta kan ha varit nåt vajsing med det nya drivpaketet i höstas, att det på något sett pajat givaren.. köpte det dock på superbike ju!? (generagent för sucka här typ)
Kan det vara orsaken som fick gamla hastighetsmätaren att bränna? FRÅGA 1: Kan en hastighetsmätare bränna om bara givaren är fel, det borde väl bara sluta ange hastighet?
Sen så när jag plockade av kåpan för drevet så ramlade en bricka ut, den har suttit löst tydligen vet inte hur, ni ser på bliden hur det ser ut nu.. Den har slagit sönder en del i sin väg, men inget är väl helpaj iofs. Dock så lär det vara den som käkat upp givaren...
FRÅGA 2: Hur skall det se ut vid drevet, var det inte en typ "krans" eller nåt där som skulle ge givaren nått att mäta på?
Har jag helt enkelt glömt sätta dit brickan eller vad kan har hänt?
Sen två skit dumma frågor..
Skall drevet kunna röra på sig lite fram o tillbaka? Alltså in och ut, inte fram och tillbaka..
Och piggen som sitter i i motorn, (kopplingsmoj??) skall den verkligen vara helt lös, alltså kunnas plockas ut bara?
Så kan nån något jag kan ha nytta av, hjälp mig gärna!
Hultan..
Allt började när jag bytte drivpaket i höstas (tror jag) Hastighetsmätaren pajade i alla fall.. Kollade det mesta, men det visade sig efter inlämning till verkstad att det var en komponent i instrumentpanelen som bränt.. En diod, (inte lysdiod ;-)
Trodde den hade gjort sin sista vers och sket i det så länge, och tänkte jaga instrumentpanel under vintern...
Detta har jag gjort fick även tag på en, och idag startade jag bettan och lät hjulet snurra, hastighetsmätaren löpte amok.. Kollade då givaren, den var kaputt, söndertrasad magnet..
Kunde inte förstå varför, men hade aningar om att detta kan ha varit nåt vajsing med det nya drivpaketet i höstas, att det på något sett pajat givaren.. köpte det dock på superbike ju!? (generagent för sucka här typ)
Kan det vara orsaken som fick gamla hastighetsmätaren att bränna? FRÅGA 1: Kan en hastighetsmätare bränna om bara givaren är fel, det borde väl bara sluta ange hastighet?
Sen så när jag plockade av kåpan för drevet så ramlade en bricka ut, den har suttit löst tydligen vet inte hur, ni ser på bliden hur det ser ut nu.. Den har slagit sönder en del i sin väg, men inget är väl helpaj iofs. Dock så lär det vara den som käkat upp givaren...
FRÅGA 2: Hur skall det se ut vid drevet, var det inte en typ "krans" eller nåt där som skulle ge givaren nått att mäta på?
Har jag helt enkelt glömt sätta dit brickan eller vad kan har hänt?
Sen två skit dumma frågor..
Skall drevet kunna röra på sig lite fram o tillbaka? Alltså in och ut, inte fram och tillbaka..
Och piggen som sitter i i motorn, (kopplingsmoj??) skall den verkligen vara helt lös, alltså kunnas plockas ut bara?
Så kan nån något jag kan ha nytta av, hjälp mig gärna!
Hultan..