ang. GasGas 400cc sm landsvägsreggad

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hejsan!

Jag är påväg till att köpa en större motorcykel nu till våren och det ska vara en supermotard. Jag har fått syn på en gasgas 400 cc här på garaget (landsvägsreggad supermotard).
Och nu undrar jag ifall det är någon som vet hur servicarna på en sådan är?
Behöver man lägga ner mycket fritid för att den ska må bra? eller är dem som tex KTM's 660cc att det inte är lika täta serviceintervaller som på en KTM 525?

Är det dyrt och svårt att få tag på reservdelar till en GasGas?

Och den sista frågan, om jag nu inte kommer på någon mer i efterhand,
hur är dem och köra på väg? Räcker 400cc till att köra på gata? (lite stunt osv. men också motorväg!)

Tacksam för svar!

/Johan

Jo men det handlar lite om budget med. Denna var väldigt billig.

Så en gasgas är inget och rekommendera då alltså?

har ingen erfarenhet av GG, men de ja kan säga är att ja har hört att deras 4t inte är mkt att hänga i granen, mkt krångel.

sen finns de ju inte så många hojar = svårare o få tag på reservdelar

har ingen erfarenhet av GG, men de ja kan säga är att ja har hört att deras 4t inte är mkt att hänga i granen, mkt krångel.

sen finns de ju inte så många hojar = svårare o få tag på reservdelar

okej!
nä man vill ju helst att det ska vara lätt att få tag på reservdelar som du säger

Gasgas på gata funkar kalas! Jag åker en 450FSR -07 med motardsulor. 4-takt som jag aldrig haft några problem med!

Gasgas har ju mycket längre serviceintervaller jämfört med exempelvis KTM racing hojjarna. Dock är ju en större hoj lämpligare om du tänkt att bara åka gata, men skog och lite is är ju också kul!

Reservdelar är inga bekymmer att få tag i! Dock håller jag med föregående talare, alla reservdelar är orginal... inget eftermarknad eller blingbling.

Checka in www.soe.se
Deras gasgastråd är nästan 200 sidor.

Det är som ovan talare nämner, längre serviceintervaller.

Gasgas på gata funkar kalas! Jag åker en 450FSR -07 med motardsulor. 4-takt som jag aldrig haft några problem med!

Gasgas har ju mycket längre serviceintervaller jämfört med exempelvis KTM racing hojjarna. Dock är ju en större hoj lämpligare om du tänkt att bara åka gata, men skog och lite is är ju också kul!

Reservdelar är inga bekymmer att få tag i! Dock håller jag med föregående talare, alla reservdelar är orginal... inget eftermarknad eller blingbling.

tack så mycket för infon! härligt att få lite åsikter från en som själv åker GG! :tummenupp

Brukar reservdelarna vara dyra?
Vet du på ett ungefär hur servicarna är på en sådan?

Är det den som ligger i köp o sälj för 14lapp så är den såld, ringde på den i helgen o då var den borta redan.

tack så mycket för infon! härligt att få lite åsikter från en som själv åker GG! :tummenupp

Brukar reservdelarna vara dyra?
Vet du på ett ungefär hur servicarna är på en sådan?

Reservdelarna är givetvis lite dyrare då eftermarknadsdelar ofta är svåra att hitta.

Citat ur serviceboken angående oljebyten: "Initially replace the oil after 5 hours of operation and then every 60 hours"

Jag byter dock min olja betydligt oftare än så...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph