Ang. Expansionskammare!

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
har nu sökt runt nån timme o hittat lite användbara program... doch så är det ca 7st "trut" formade rör jag måste göra... har sett på andra skisser att det går att göra bra med 2 "trutar" asså en som ger o en som tar emot... jag vet inte om ni fattar va ja menar så ja skickade me en bild :va

inte jätte fin men ni fattar vad jag menar...

så istället för att göra som det svarta visar som det är i programmet kanske kan kan göra det lättare för sig o förma färre rör o kanske inte få lika bra men likväl bra!?

attachment.php

bilden går knappt ett se men det är ena sidan av en expansionskammare o den svarta linjen har 7 vinklar eller nått o den röda endast 5st... asså går det att få bra?

Bifogat

Varför måste du använda 7 koner? Har du alla dimensioner redan eller?

(Det går ju att rita för hand också..)

Diffusordelen är mycket viktig att få till bra, så lägg lite krut där. Jag har ett program som är riktigt trevligt om man ska göra konorna, då de inte är enkla att få till om man ska rita dem själv.

OBS! Döp om filen från cone.doc till cone.zip för att sedan packa upp det.

Vilket program spottade ur sig den svarta varianten?

/J

Bifogat

RG500-Johannes skrev:
Diffusordelen är mycket viktig att få till bra, så lägg lite krut där. Jag har ett program som är riktigt trevligt om man ska göra konorna, då de inte är enkla att få till om man ska rita dem själv.

OBS! Döp om filen från cone.doc till cone.zip för att sedan packa upp det.

Vilket program spottade ur sig den svarta varianten?

/J

tackar tackar! ja jag får vell ta mig i kragen o sluta vara så lat :gråta nej det var inget program somgav den där utan jag bara visade hur jag menade... så det var paint som gav den där :tungan har du några fler trevliga program om hur man gör avstämda expansionskammare? :fyllisar

Aaaahhhh.....
Då föreslår jag att du tittar på denna:
http://www.lissmamopers.se/_file_archive/Den_lille_ligisten_(IIB)_1_3.xls

Excel med en JÄKLA massa för att beräkna expansionskammare och avstämningspipor till 2t.
Trimning m.m.

Hoppas att den blir till nöje.

RF_Racing skrev:
har du några fler trevliga program om hur man gör avstämda expansionskammare? :fyllisar

Jadå, enklast är om du tankar dem från Sporthojs DC hub, snacka med Zykl0n för reg och password. Det borde gå att skicka med mail, men jag har försökt så många gånger från jobbet och hemifrån med mail att jag ruttnat lite på att skicka.

Jag är uppe i princip 24/7 på hubben, filerna ligger under Rg_Bilder_mm/Programutskrifter/Program vill jag minnas. Hittar du dem inte, PM:a på DC.

/j

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...