Angående S Sandby

Status
Ej öppen för fler svar.
AleX skrev:
Barn ska lära sig att bilar är hårda.. motorcyklar är inte mjuka de heller.
Ja, eller hur! Är de så jävla dumma att de inte fattar det och inte har vett nog att se sig för innan de ger sig ut på stora vägen så är det bara rätt åt dem om de blir påkörda. Jävla skitungar :mad:

Nä fan, jag vill ha RESPEKCT av både barn och vuxna. Och ett av konungen undertecknat intyg om att innehavaren av detta dokument har rätt att köra som det faller honom in.

Easy_Mike skrev:
.........
men jag kanske skulle kastat en postlåda i huvet på moppefuckusen i exp 1 och slagit mannen i exp 2 på käften.. :va

hade jag varit killen i S.Sandby som fick sten kastat efter sig så hade jag sonika ringt polisen och satt dit dom... :tummenupp ....

Mitt inlägg skulle också ha en del ironivarning över texten.... jag ville
mest få fram hur dess människor verkar tänka....

Du har ju visat att det funkar att säga till folk.....på ett VÄNLIGT sätt!
Kasta sten och saker och sedan hota med skruvmejsel är inte vänligt i min
Värld sist jag kollade......

Sedan är det skillnad att få en cykel kastad framför din lastbil eller
framför hojen....... han skulle nog inte mått dåligt av en propp! :fatta!

Mest av allt så är det samma visa som i resten av samhället.....

Det är ALLTID den snälle, tyste o oskyldige som blir drabbad hårdast!

Te.x den som kör sist i klungan och faktiskt saktar ner till 50 km/h i byn.
Eller den som stannar vänligt när folk springer ut o ställer sig i vägen....

Eller den som har valt att köra själv för alla andra är idioter men råkar komma
5 minuter efter ett gäng tokgasare.....

Det är ALDRIG dom idioterna som ger oss andra dåligt rykte och kör som idioter i byarna som får stenkastarna o dom andra på sig!

Som om dom hade lyssnat o brytt sig ändå?` :(

Det är DET jag är trött på...... att få skit när man faktiskt bryr
sig om att sakta ner i byarna och hålla stenhårt på 50/30.

Att man sedan har förståelse för att folk som bor i Sjöbo/Revinge trakten
är trötta på att ha 500+ motorcyklar förbi sitt hus en solig onsdag är
en helt annan diskution!

Vi lever i ett fritt land, vill folk köra motorcykel på onsdagar så är det fortfarande lagligt.
Men det är fan inte ok att kasta sten på folk om du
inte gillar ljudnivån på onsdagar!

Ingen här ( I alla fall i denna delen av forumet ) försvarar väl idioter som
beter sig illa..... men man skall ha självinsikt ändå.

Moral är alltid en fråga om vilken sida om staket man befinner sig.....
Alla har moral, den kanske inte bara överenstämmer med andras bild
av vad moral är?

Robban

Som blir lite trött på stenkasteförsvararna.......

Robster skrev:
Mitt inlägg skulle också ha en del ironivarning över texten.... jag ville
mest få fram hur dess människor verkar tänka....

Du har ju visat att det funkar att säga till folk.....på ett VÄNLIGT sätt!
Kasta sten och saker och sedan hota med skruvmejsel är inte vänligt i min
Värld sist jag kollade......

Sedan är det skillnad att få en cykel kastad framför din lastbil eller
framför hojen....... han skulle nog inte mått dåligt av en propp! :fatta!

Mest av allt så är det samma visa som i resten av samhället.....

Det är ALLTID den snälle, tyste o oskyldige som blir drabbad hårdast!

Te.x den som kör sist i klungan och faktiskt saktar ner till 50 km/h i byn.
Eller den som stannar vänligt när folk springer ut o ställer sig i vägen....

Eller den som har valt att köra själv för alla andra är idioter men råkar komma
5 minuter efter ett gäng tokgasare.....

Det är ALDRIG dom idioterna som ger oss andra dåligt rykte och kör som idioter i byarna som får stenkastarna o dom andra på sig!

Som om dom hade lyssnat o brytt sig ändå?` :(

Det är DET jag är trött på...... att få skit när man faktiskt bryr
sig om att sakta ner i byarna och hålla stenhårt på 50/30.

Att man sedan har förståelse för att folk som bor i Sjöbo/Revinge trakten
är trötta på att ha 500+ motorcyklar förbi sitt hus en solig onsdag är
en helt annan diskution!

Vi lever i ett fritt land, vill folk köra motorcykel på onsdagar så är det fortfarande lagligt.
Men det är fan inte ok att kasta sten på folk om du
inte gillar ljudnivån på onsdagar!

Ingen här ( I alla fall i denna delen av forumet ) försvarar väl idioter som
beter sig illa..... men man skall ha självinsikt ändå.

Moral är alltid en fråga om vilken sida om staket man befinner sig.....
Alla har moral, den kanske inte bara överenstämmer med andras bild
av vad moral är?

Robban

Som blir lite trött på stenkasteförsvararna.......

tro inte jag försvarar stenkastning..nej nej..
sånt skulle det vara spöstraff på :fatta!

btw..MINA barn får inte leka på vägen...jag har ett staket som förstärker den reglen..

Håll nivån på diskussitionen (felstavat) på rätt nivå annars tvingas jag stänga denna tråden oxå ...... :va

Bingo skrev:
Ja, eller hur! Är de så jävla dumma att de inte fattar det och inte har vett nog att se sig för innan de ger sig ut på stora vägen så är det bara rätt åt dem om de blir påkörda. Jävla skitungar :mad:

Nä fan, jag vill ha RESPEKCT av både barn och vuxna. Och ett av konungen undertecknat intyg om att innehavaren av detta dokument har rätt att köra som det faller honom in.

Lär du dina barn att de e bättre att de springer efter bollen för bilen stannar och den bilen är ändå så mjuk...
Isåfall förstår jag dina tankar inte annars

P.s jag förespråkar inte att man inte ska köra lagligt i villakvarter...

Easy_Mike skrev:
Körde lastbil för akkafrakt.då man passerade just S.Sandby 10-30ggr per vecka..
en dag kom det ut en man och kastade ut en barncykel framför lastbilen...
( :kocko )..så jag ringde polisen och anmälde mannen..
medan han stod och hoppade utanför fönstret...
han fick vad jag minns betala böter för uppsåtligt vållande till fara...och ngt annat.

:tummenupp så j-a bra!!!

AleX skrev:
Lär du dina barn att de e bättre att de springer efter bollen för bilen stannar och den bilen är ändå så mjuk...
Isåfall förstår jag dina tankar inte annars

P.s jag förespråkar inte att man inte ska köra lagligt i villakvarter...
Din signatur är inte i paritet med dig själv:Jag kör enligty måttot: Bättre sitta tyst och se dum ut än öppna munnen och bevisa det.

Barn är barn och inget annat....

GSXR1100R skrev:
Din signatur är inte i paritet med dig själv:Jag kör enligty måttot: Bättre sitta tyst och se dum ut än öppna munnen och bevisa det.

Barn är barn och inget annat....

När va du barn sist... Tror jag har lite försprång där :tungan

Jag säger inte att barn ska fatta detta efter att du berättat den en gång men det jag säger är att tills dem har fattat det så har de inte vid vägen att göra.

Sen vet jag att barn är barn och de kan vara vid vägen ändå...

Om de får förståelse för att vägen är farlig så är det största problemet löst.

AleX skrev:

Jag säger inte att barn ska fatta detta efter att du berättat den en gång men det jag säger är att tills dem har fattat det så har de inte vid vägen att göra.

Lek inte på vägen Alex....

AleX skrev:

Njjjae AleX, nu får du nog tyvärr alla oss föräldrar mot dig.
Jag fattar att du vill att man ska hålla hastigheten på 30/50 väg, det finns det ingen tvekan om.
Men att säga att det är föräldrarna som ska se till att ungarna att hålla sig på sin plats och inte befinna sig vid vägen visar på okunskap om hur barn funkar. Ja, man ska lära dom, ja man ska tjata, ja man ska förhindra men...

Vi diskuterar just nu varför ett antal MC förare >18 år inte kan hålla 30/50 gränser utan måste tokköra genom S. Sandby och andra byar. Det finns en regel aka "hastighetsgräns" som säger att det är förbjudet att köra fortare. Detta har man fått lära sig i både skolan och på körskolan, man har t.o.m. fått ett bevis i plast med foto på att man lärt sig detta. Men inte fan hjälper det... Hur ska vi då kunna begära av ett barn (som inte genomgått denna utbildning utan bara fått muntlig undervisning av sina föräldrar) att dom skall följa reglerna?

Barn tänker inte, dom handlar impulsivt och sen kan vi föräldrar tjata oss gröna o blå. Det är vi hojförare / bilister som får ta ansvaret för både oss själv och ungarna.

OBS! Jag är notorisk fortkörare både med bil och MC men jag håller alltid ner farten där det är 50 och jag håller alltid 30 där det är 30.

Ovanstående inlägg försvarar inte stenkastningen, jag skulle stannat och snackat med vederbörande.

Vissa mc förare försvarar sig med att säga att det är olagligt att köra för fort på 70, 90 samt 110 vägar oxo, men det är inte ur lagliga perspektiv som vi ser till när vi ber er att hålla nere farten på 30/50 sträckor.

Jag kör oftast för fort på vägar där det inte ligger en massa hus nära kanten och där sikten är bra, vad lagen säger är en annan femma.

Var rädda om er och andra i trafiken :pannkyss

GSXR1100R skrev:
Jag kör oftast för fort på vägar där det inte ligger en massa hus nära kanten och där sikten är bra, vad lagen säger är en annan femma.

Har samma upplägg på min körning d v s anpassar farten efter omständigheterna. Så långt håller jag med dig MEN att barn inte kan uppföra sig i traffiken, nja. Mitt eget barn har bott vid Malmövägen i delar av sitt liv och det har aldrig varit några problem. Staket och stränga tillsägelser har fixat detta. Ska du skylla på skola sen om ditt barn blir missbrukare??? Inse att du som förälder har ett mycket, mycket stort ansvar för hur ditt barn uppför sig.
Förövrigt :pannkyss

RW skrev:
Har samma upplägg på min körning d v s anpassar farten efter omständigheterna. Så långt håller jag med dig MEN att barn inte kan uppföra sig i traffiken, nja. Mitt eget barn har bott vid Malmövägen i delar av sitt liv och det har aldrig varit några problem. Staket och stränga tillsägelser har fixat detta. Ska du skylla på skola sen om ditt barn blir missbrukare??? Inse att du som förälder har ett mycket, mycket stort ansvar för hur ditt barn uppför sig.
Förövrigt :pannkyss
Ska men låsa in ungarna bara för att man bor nära en väg som har 30 skyltar och varning för barn skyltar? klart att man har ansvar för sina barn men vad hjälper det när vissa dundrar på i 100 blås bara för att dom tror sig ha koll på läget och är säkra på att dom hinner att bromsa ändå.

Omogen förare mode on: Ja du vet jag har ju radialmonterade sexkolvsok så jag hinner att stanna ändå :3freak

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Omogen förare mode on: Ja du vet jag har ju radialmonterade sexkolvsok så jag hinner att stanna ändå :3freak

Finns inget försvar för omogen förar mode oavsett tid och plats. Att köra på bakslangen på fel ställe tillhör samma :kocko beteende t ex på trafikerade platser med mycket folk som står nära vägen (sjöborakan på onsdagar). Jag antar att du inte tillhör dem som gör det :7peta

RW skrev:
Finns inget försvar för omogen förar mode oavsett tid och plats. Att köra på bakslangen på fel ställe tillhör samma :kocko beteende t ex på trafikerade platser med mycket folk som står nära vägen (sjöborakan på onsdagar). Jag antar att du inte tillhör dem som gör det :7peta
Jag kan inte ens köra på slangen, jag har fullt sjå med två hjul.

Det här med barnsnacket...

Jag är själv inte förälder än men kan och kommer nog aldrig att förstå de föräldrar
som tycker att allmänheten ska göra sitt till för att skydda deras barn.
Finns många som inte borde ha körkort och finns många som inte borde ha barn.
Har man inte tid att "springa efter" sina barn och se så de är i ett säkert område
och leker så har man kanske inte tid för att ha barn. Och är man ute på vägarna
och kör berusad och inte ser en unge eller rent av skiter i att en unge tänker
springa/gå över gatan har man inget i bilen att göra.

Jag bor i Malmö med många stora trafikerade gator runtomkring där jag växte upp.
Mina föräldrar eller andra bekanta höll alltid ett öga på mig och mina kompisar
när vi var små och skulle aldrig kunna tänka sig att vända ryggen om för att
de tror att folk ska bete sig som dom själva gör i trafiken.

Och jag skulle aldrig vilja släppa mitt framtida barn ur sikte själv förrän den är
så stor att man kan tala om farorna och man vet att han/hon förstår farorna.
Skulle hellre vilja bli kallad överbeskyddad förälder än att få ett besked hem att
"din dotter/son blev påkörd av en fyllerist/fartdåre när dom lekte nära gatan själva".

Likadant som man lär ut att den enda i trafiken man själv kan lita på är sig själv
så skulle jag inte rekommendera andra att låta sina barn vara ute i trafiken
bland dessa folk man själv inte litar på....

Finns alldeles för många ute i trafiken som kör väldigt dåligt och ändå har körkort....
minst 1 gång om dagen ser man det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...