Angående pollen på startsidan av SH.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Det är fan inte okej att skriva en poll som den nuvarande ser ut.

Är du OK med idén att tjäna pengar på höghastighetsfilmer / trafiksyndarfilmer?

Så långt är allt lungt, men svarsalternativen är:

Nej, oförståndigt och dumt

Ja, det är häftigt!

Jag tror inte den som skrev pollen är medveten om vilken inverkan en text på internet har för den som läser den... det känns lite som att den som skrev pollen redan från början SJÄLV hade inställningen "Nej, det är oförståndigt och dumt". Där av blev anledningen för Ja-sidan att det är HÄFTIGT.

Förstår ni hur många röstningar som gått till Nej-sidan bara pga denna klantiga formulering av pollen? Jag tror inte ni förstår, men hoppas en del gör det i alla fall...

Vidare borde det ha funnits ett tredje alternativ.

Svarsalternativen är helt enkelt inte tillräckligt neutrala för att den som röstar fullständigt ska styras av sin egen åsikt.

Last edited:
Skönt att ni förstår vars jag ville komma! Var lite orolig över responsen när jag tryckte på Skicka :krama

Vilket skulle det tredje alternativet varit?

"Kanske" är bra, men då måste en anledning finnas med... jag skulle snarare säga "Ingen åsikt". På så vis lyckas man även solla bort alla som nu faktiskt inte haft någon åsikt utan bara klickat för sakens skull... mest troligt har även de klicken hamnat på första alternativet för att det lät bättre.

Det borde ha funnits fem till svarsalternativ:
Nja.
Ibland.
Jag vågar inte ta ställning till det angivna ämnet.
Det borde förbjudas direkt!!!
Vi har ju ingen bana i Stockholm därför måste vi göra detta!!!

Eller Miljöpartistisk vinkling i stil med omröstningen om trängselskatten för 5 år sedan:

Genom att framföra sitt fordon på ett ur lagens synvinkel tvivelaktigt sätt och samtidigt filma denna framfart skapar man arbetstillfällen och rörelse av kapital genom diverse olika branscher. Anser du att detta bör fortgå som det gör i nuläget eller ser du med lagens synvinkel detta som förkastligt?
Jag anser att arbetstillfällena detta skapar ger en god grund för fortsatt filmning och skapande av arbetstillfällen.

Jag delar lagens synvinkel och anser detta förkastligt och bör genast avvecklas till förmån för miljön.

:tummenupp

Storm i ett vattenglas.

At best.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back