Angående PC3R-USB till Gixxer K3

morathomas

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
GSXR1000T-03"såld" (R1-02 T-projekt) Wr450 -04
Har hamnat lite i knipa, fått förklarat för mig att PC3R upphört att tillverkas, den tillverkades mellan 2003-2004. Skillnaden är att på R modellen kan man mappa även tändningen till skillnad på USB där enbart sprutet kan ställas in. För att kunna mappa tändningen måste även en tändningsmodul inköpas på USB modellen. Rätta mig om jag har fel! Någon som har en R modell över eller vill byta till en ny USB modell??? Behöver ställa om tändningen ca 5 grader. Finns det något annat sätt att få till det?

Håller på med turbokonvertering av en GSXR-1000 K3

Thomas

morathomas skrev:
Har hamnat lite i knipa, fått förklarat för mig att PC3R upphört att tillverkas, den tillverkades mellan 2003-2004. Skillnaden är att på R modellen kan man mappa även tändningen till skillnad på USB där enbart sprutet kan ställas in. För att kunna mappa tändningen måste även en tändningsmodul inköpas på USB modellen. Rätta mig om jag har fel! Någon som har en R modell över eller vill byta till en ny USB modell??? Behöver ställa om tändningen ca 5 grader. Finns det något annat sätt att få till det?

Håller på med turbokonvertering av en GSXR-1000 K3

Thomas
Prova Ignitechboxen?
Du kan mappa allt som går att ändra med den. www.ignitech.cz

Säljes i norden av www.midtfyns-mc.dk

morathomas skrev:
Är det något du har erfarenhet av själv?

Thomas
Jepp! Har det på min räser, körde hela säsongen 2005 med den. Den största fördelen är att man kan ha den till alla hojmodeller med insprutning genom att byta styrprogrammet och adapterkabeln. Bytar du hoj kostar det småpengar med en ny kabelstump, programvaran finns med på skivan man får med boxen.

Vad var priset för den?

Nr:18 skrev:
Jepp! Har det på min räser, körde hela säsongen 2005 med den. Den största fördelen är att man kan ha den till alla hojmodeller med insprutning genom att byta styrprogrammet och adapterkabeln. Bytar du hoj kostar det småpengar med en ny kabelstump, programvaran finns med på skivan man får med boxen.

Hittade något från Yoshimura, någon som kan något om deras system.

Nr:18 skrev:
ca 10K, Beror på EUR-kursen, dessutom finns det enklare varianter som är lite billigare. Vi har Ignijet 04 full race-varianten

Var in på deras sida, verkar vara det jag söker, men 10 000:- :confused: att man kan flytta över det till nästa moppe verkar vettigt.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...