Angående köra med reflexväst

Om ni är så förbenat “riktiga” och förståndiga så ni överväger väst kan ni väll göra som all gamla BMWrävar gör och tejpa på lite reflexer på hojen...
Hahaha! Håller med!

Alla undersökningar pekar dock på att problemet att bilister inte ser hojar INTE beror på synligheten hos motorcyklisten, utan att bilisten förväntar sig ingen mc och därför ser dom inte oss! Kolla bara internetfilmen med ett basketlag och en man utklädd till gorilla om ni undrar hur det går till.

Kan Vi Synas "för Mycket".....!!??

Bara undrar vad som är viktigare........

1. Att klara sig vidare med livet i behåll efter hojturen........

2. Eller som ett Ljushuvud skrev.....att "outlaw" attityden försvinner.

Varför inte en Poll...ni som kan.

KentW

.......eller varför inte köra runt med en enorm saftblandare, typ de som många lastbilar har, då lär man synas riktigt bra.

Ni som vill ha väst,,,,,,,,

Om det nu ska vara väst på gud och alla människor så kan man ju fundera i de här banorna.

En motorcyklist kan ju komma i allt från 1-256 km/h

En cyklist i 1-40 km/h

En fotgängare i 1-10 km/h

En polis som vill att du skall stanna och visa körkortet

En vägarbetare inte vill bli påkörd

En vägarbetare som hänger på spaden

En byggnadsarbetare som lägger tegel på taket

Barn på dagis

Med andra ord alla som vill får använda WEST :D så pleace gör det om ni vill men tjata inte hål i huvudet på de som tycker annorlunda än ni.

Jag behöver ingen WÄST för jag heter ju WEST, jösses vad jag är kul :näsblod

Tricket för att synas är att inte ha någon färg som smälter in i omgivningen utan sticker ut.
Kvällstid räcker det med ljus på,den som inte ser det lär inte se en reflexväst heller,dagtid blir det knepigare då det beror på hur solen lyser eller inte och om det är skog eller stad man kör i bland annat.

I vissa fall funkar väst i andra inte,beror bla på färg på stället och hjälmen och de yttre förhållandena.

Henrik

Bilister vill inte se, det är där problemet ligger samt de som brassar förbi korsningar, då får man skylla sig själv om man drar in i något,.

Det här ämnet passerade i vintras...

1. Jag tror det kan bli inflation gällande väst om alla börjar med det!

2. JA jag har snutnoja och alla som står i närheten av en väg med dessa ÄR poliser i mina ögon!

Om det är mörkt och dålig belysning och fido måste kissa SKA du använda väst så trafikanter ser dig!
Använd alltså inte väst då du framför ett fordon utrustat med fullgoda bromsljus!

reflexväst skall användas enligt mitt tycke, när situationen påkallar det!

inte så fort du tar ett steg utanför dörren..

häromveckan såg jag en granne ha på sig en sån när hon gick på en bred trottoar i dagsljus, bredvid en 30-väg..

det roligaste var nog att hon har knallrosa hår... räckte tydligen inte, måste bränna näthinnorna ordentligt hos folk som kommer åkandes. :tungan

den största risken med att kret o pleti tar på sig väst är att de plötsligt får återfall av zebra-sjukan, som dök upp efter lagändringen ang. övergångsställen.

från
"de måste stanna för mig, så jag kan gå över vägen hur jag vill"
till
"jag syns ju, så då kan jag knalla rakt ut i gatan utan risk"

har sett några exempel på detta idiot-beteende redan:

såg 3 barn i 6-års åldern leka på 70-väg utanför ett hus, föräldrarna var medvetna om det hela, men det var tydligen ok eftersom
"de har ju reflexväst på sig!!"

nä, bort med sånt skräp när det inte behövs, folk SKA anstränga sig för o se sig/tänka sig för i närheten av vägar, vilket de inte gör när var och varannan springer runt tapetserade med varningstecken.

Är man vass mc-förare och/eller självsäker så borde det ju inte vara nåt pinsamt med en väst.

Det är bara alla halvkokta oförmågor med mindervärdeskomplex som aldrig skulle våga ta på sig en sådan ;D (och ja, själv hör jag väll till bottenskrapet i gruppen under den)

Ser ju för övrigt grymt coolt ut när instruktörerna på en bana kommer farande i 250 knyck med västen fladdrande.

Som bilist tycker jag att helljus på mc är jävligt irriterande (dagtid) men å andra sidan verkar det funka bra för ni syns ju.

Lite synd för det spär ju bara på ryktet om det irriterande hojkollektivet :D
Ni vill ju ta sådan plats i trafiken, synas och höras mest.

Fyfan vad glad jag är att jag flyttat från stan och inte har alla dessa problem utan kan njuta av hojåkning som sig bör.

Tjingeling!

Som bilist tycker jag att helljus på mc är jävligt irriterande (dagtid) men å andra sidan verkar det funka bra för ni syns ju.

Lite synd för det spär ju bara på ryktet om det irriterande hojkollektivet :D
Ni vill ju ta sådan plats i trafiken, synas och höras mest.

Fyfan vad glad jag är att jag flyttat från stan och inte har alla dessa problem utan kan njuta av hojåkning som sig bör.

Tjingeling!

Just typiskt av ett gammalt skinn att häcka i en reflexväst-tråd. :D

Jag trodde du skulle tycka att jag var lite oskinnig som käftade emot västanvändande :rolleyes:

Tillbaka in i skamvrån med dig din lilla plutt :arsele

:D
Jag har inget emot västar. Jag såg bara en chans till ett tjyvnyp på den gamle pizzabagarn. Hö-hö-hö!

När ska du ha fest på gården nästa gång då? :ejinvaliddå

vi kanske skulle be swedie göra nya tröjor i flourocerande material? :D

farfarhojfk5.jpg

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Last edited:
reflexväst vid långresor + helljus på dagarna, har funkat än så länge :D

Tror inte man kan synas tillräckligt så all hjälp är välkommen, värderar mitt liv så pass mycket att jag kan stå ut med att vara lite flouriscerande (jävla ord?) ett tag :)

Tror du har fel. Det är faktiskt en del av dem som väljer att köra omkring på svart hoj, i svart skinnställ med svart hjälm och ingen reflexväst, bara för att det är så jäkla tufft och outlaw, som ändå kommer att hinna skaffa barnbarn.

Bara inte en lika stor del.

Jag var riktigt orolig när jag fick mitt bilkort över att mc-åkare "inte syns i trafiken"och trodde att det skulle bli jobbigt när sommaren kom. Så vart det nu inte.
Hojarna syns precis lika bra som bilarna både i backspeglar och framifrån. Väst eller inte har inte på nåt sätt gjort skillnad på det långa avståndet när man först upptäcker dom.

..Väst eller inte har inte på nåt sätt gjort skillnad på det långa avståndet när man först upptäcker dom.
Ute på semesterkörning förra veckan, med bil tyvärr, hojen inte klar ännu. Förvånansvärt många hade väst, dock flest bland sitta-rakt-upp-folket..
Framifrån gör den ingen nytta, man syns ju knappast bakom kåpor och ev vindruta.
Mer förvånande var att så många inte hade nån belysning alls framå, tänd !
Que? :confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...